Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2013, 21:42
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Eikö Ruotsin armeijan scanioissa ole kans jonkin sortin automaattia?Olikohan malli joku TGB30/40??


Viimeksi muokannut jakenbj : 17.03.2013 21:47
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2013, 06:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj Näytä viesti
Eikö Ruotsin armeijan scanioissa ole kans jonkin sortin automaattia?Olikohan malli joku TGB30/40??
Juurikin se "alumiinimuna". Scanian nimi autolle SBA ja SBAT.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2013, 14:45
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ok, aina viisastuu kun kyseenalaistaa...
En tiennyt jotta pilottiakin on montaa lajia, kuullut vain aina että on aika raakaa ainetta koneelle, vie voitelun ja palaa vähän turhan kovaa kylmästä kankeassa koneessa.

Jos on pakko repiä joku riiseli ilman lämmitystä käyntiin jossakin äärioloissa, niin mahdollisuuksien mukaan annan toholla kaasua imusarjaan. Se helpottaa kummasti. Tosin se toho öljypohjaan auttaa vielä enempi jos on aikaa ;-)

TT
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2013, 16:52
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Pilotin huonon maineen on hankkinut juurikin se spray-versio. Sitä voi suihkia koneeseen kuinka paljon tahansa ja jos ei lähde niin laitetaan lisää. Sitten ihmetellään kun kone ei kestänytkään sitä hallitsematonta räjähdystä männän päällä vaan meni kappaleiksi. Ja syytetään tietysti pilottia. Omaan rakvaattoriin laitoin aidon pilottilaiteen ja se toimi loistavasti kunnes aurinko pehmitti sen muovisen eetterikupin ja kuppi halkesi. Syy asennukseen ei ollut koneen kunto vaan sen saaminen pakkasessa kohtuudella käyntiin ilman lohkolämppäriä. Oikein toimiessaan vehje annostelee ainetta oikeassa suhteessa imuilmaan samalla kun startataan käyntiin. Käynnistyy pehmeästi ja ilman kolinoita. Minun mielestä hyvä systeemi. Ennemmin sitä käyttää kun tohoa raahaa pelipaikalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2013, 16:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Juuri kuten yllä kirjoitettu.

Poksautin tieteellisessä mielessä talvella tuon oman moGin käyntii runsaan kympin pakkasesta, tuolla tehdasasenteisella pilot käynnistysjärjestelmällä, startilla pyöritettävään koneeseen muutama painallus pilottipumpulla, ja voi että kun oli pehmeä ja kalinaton käynnistys. Ilman pumppua ei edes luvannut, vaikka pyörttii ihan pirteästi ... Ja hehkuahan siis ei ole lainkaan !

Hälveni pelot, ja mielen valtasi ymmärrys siitä erosta, mikä tuollaisen järjestelmän, ja hallitsemattomasti suihkutetun aasinpotkun välissä on ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2013, 21:18
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Juuri kuten yllä kirjoitettu.

Poksautin tieteellisessä mielessä talvella tuon oman moGin käyntii runsaan kympin pakkasesta, tuolla tehdasasenteisella pilot käynnistysjärjestelmällä, startilla pyöritettävään koneeseen muutama painallus pilottipumpulla, ja voi että kun oli pehmeä ja kalinaton käynnistys. Ilman pumppua ei edes luvannut, vaikka pyörttii ihan pirteästi ... Ja hehkuahan siis ei ole lainkaan !

Hälveni pelot, ja mielen valtasi ymmärrys siitä erosta, mikä tuollaisen järjestelmän, ja hallitsemattomasti suihkutetun aasinpotkun välissä on ...
Niin se on, nice and smooth.

Käynnistymisessä ja moottorin äänessä ei huomaa eroa siihen, ettei käytä ainetta. Paitsi että moottori käynnistyy.

Olen käyttänyt noita yleismallisia aasinpotku sprayta monenmoisissa bensakoneissa. Puristussuhteet niissä 7-11. Kaikki ovat lähteneet nätisti käyntiin, jos vaan on kipinää riittänyt. Syy käyttöön on ollut vanha bensa, pakkanen, tai joku-päin-v*ttua koneessa.

Perässäkäveltävä lumilinko ei pelkällä bensalla käynnisty ekaa kertaa syksyllä, tulppa kastuu ennemmin. Juu, ei ole Honda, vaan aito made in usa.

Yleismallin aasin potkuissa lukee toki diesel purkin kyljessä, mutta niihin vain äärimmäisessä hädässä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2013, 22:38
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Mulla on myös tuossa mb 609d samanlainen kiinteä pilottisysteemi..
En ole koittanut sitä koska ei ole yhtään ainetta.. tyhjässä tölkissä
kyllä oli mersun logo.. wau..

Se ilmeisesti pistetään väärinpäin siihen asettimeen ilman suutinta.. sitten pari painallusta
"kumitutista" ja katiska tulille.. tai jotain..
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.03.2013, 17:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Pilotin huonon maineen on hankkinut juurikin se spray-versio. Sitä voi suihkia koneeseen kuinka paljon tahansa ja jos ei lähde niin laitetaan lisää. Sitten ihmetellään kun kone ei kestänytkään sitä hallitsematonta räjähdystä männän päällä vaan meni kappaleiksi. Ja syytetään tietysti pilottia. Omaan rakvaattoriin laitoin aidon pilottilaiteen ja se toimi loistavasti kunnes aurinko pehmitti sen muovisen eetterikupin ja kuppi halkesi. Syy asennukseen ei ollut koneen kunto vaan sen saaminen pakkasessa kohtuudella käyntiin ilman lohkolämppäriä. Oikein toimiessaan vehje annostelee ainetta oikeassa suhteessa imuilmaan samalla kun startataan käyntiin. Käynnistyy pehmeästi ja ilman kolinoita. Minun mielestä hyvä systeemi. Ennemmin sitä käyttää kun tohoa raahaa pelipaikalle.
Nii ja pilottihan ne sitä tarvivat koneet on aina särkeny eikä suinkaan (ohjeiden)lukutaidottomuus ,totaalisen väärä käyttö,laiminlyödyt huollot,toimattomat hehkut, eikä ilman ilman putsaria ajo tai se että kone ny vaan on jo loppu.

Ja jos erehtyy hehkuttamaan samalla kun antaa pilottia niin ei ole mikään ihme jos ilmassa leijailee X painoisia partikkeleja jotka ovat käynnistettävästä laitteesta peräisin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.03.2013, 17:12
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Suutin asennetaan öljykylpysuotimen jälkeen. Suodattimeen sitä ei ruiskita vaan suotimen jälkeen imuilmaan. Varmaan sama pätee paperisuotimeenkin. Minkään sortin hehkut ei saa olla käytössä kuten BJ Andy jo totesi. Näin kokeneemmat neuvoivat tekemään. Ja noita annostelulaitteen suuttimia on vissiin montaa eri kokoa koneen mukaan. Mulle tulleen käytetyn pumpun mukana oli muistaakseni kolme suutinta joissa kaikissa erikokoinen reikä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.03.2013, 17:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja yksi huomio 171 sirkka-liisan kanssa oli se että pakkosyöttö ja pilotti ei sopinu samaan käynnistykseen. Tuloksena oli vain todella riittoisaa ja metkan hajuista savua mutta kone ei muuten syttyny tulille...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.03.2013, 17:33
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Tulikin mieleen, että mulla on BJ:ssä aito piotti systeemi. En ole tosin koskaan käyttänyt kun ei ole ainetta eikä tietoa paljonko pitäisi annostella. Sisällä on pumppu ja säiliö konehuoneessa ja putki lähtee minne lie.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä miten lähtis pakkasella käyntiin.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Calix kiinteä akkulaturi 24 V jpl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 21.10.2012 10:50
Myydään Toyotan 8" perän laakerisarja + kiinteä holkki Jarva O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 15.06.2012 14:16
Ostetaan Toyotan napalukon tilalle kiinteä napa pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.01.2011 08:09
Ostetaan Kiinteä vinssin kita vaijerille! ImacInnes O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.11.2009 19:44
kiinteä napa manuaaliksi? blazoffer Tekniikka & Jutustelu 7 08.03.2005 12:25


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).