Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.03.2013, 07:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
No niin.. Nyt on termari vaihdettu. Genuiinia Toyotaa suoraan marmorilta hintaan 44,90 tjsp.. En tiedä onko ihan korvien välissä, mutta ihan kuin koko auton luonne käyntiääntä myöten olisi hieman muuttunut.. Voiko termari muka vaikuttaa..?

Samalla sitten vaihtelin 31" fillarit alle. Kun ottaa tiukkoja käännöksiä, niin rengas pyyhkäsee sisälokarin takakulmaa alhaalta. Onko jotain lääkettä, paitsi helman "prässäys" läjään.. Olen joskus kuullut vääntösauvojen kirraamisesta. Miten / mistä se tehdään..? Ei tosiaan ole kiinni kuin muutamasta millistä oikealla, ja vasemmalla vähän isommasta (taitaapi olla vanha kolaripeli tuo meikäläisen pirssi..)
Onko 170 mallin auto?
Mulla oli samaa tautia, pistin sdorin palikat (2,5cm muistaakseni) ja taakse pidemmät riiput, vääntösauvojakin hieman kiristetty.
Laittelin vielä 3cm korinkorotuksen ettei ota kiinni joustossa jos ajaa pyörät käännettynä.
Alkuun koitin noita sisälokareita lämmitellä ja painella mutta tuo milli-pari tuntui olevan se mikä ottaa kiinni ääriasennossa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.03.2013, 07:26
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Onko 170 mallin auto?
Mulla oli samaa tautia, pistin sdorin palikat (2,5cm muistaakseni) ja taakse pidemmät riiput, vääntösauvojakin hieman kiristetty.
Laittelin vielä 3cm korinkorotuksen ettei ota kiinni joustossa jos ajaa pyörät käännettynä.
Alkuun koitin noita sisälokareita lämmitellä ja painella mutta tuo milli-pari tuntui olevan se mikä ottaa kiinni ääriasennossa.
Juu, on 170 sarjanen malli..

Pitääkin lähteä keräilemään roipetta, jos nostais sitten kotteroa kerralla vähän korkeammaksi. Ensiapuun pitää tolle lokarille yrittää tehdä jotain. Tänään työmatkalla kuulostelin vähän tarkemmin, raapii kiinni kun ratti on karvan vajaa ääriasennossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2013, 08:45
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Kuumailmapuhaltimella lämmittää sisälokaria ja jollakin painelee niin saa sen millin kaks lisää tilaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2013, 10:24
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

joo taikka päästää sisäloksun irti ja pistää helmaa vasten latan pätkän. sit pari napakkaa napsua siihen lattaan ja tadaa, tuli puol senttii lisätilaa
jos riittää vara nii voihan niillä sauvoillakin yrittää sen verran nostaa keulaa ettei kiinni ota. Eli penkin takalaidan kohdalla (noin) auton alla runkopalkin vieressä on sellanen pultti (osottaa alaspäin) ja lukitusmutteri jotka on kiinni vääntösauvan päässä. Niitä saman verran puolelta ja toiselta kiinnipäin kääntämällä menevät tiukemmalle, keula nousee jos iskareissa varaa.
Älä nosta liikaa noin, loppuu ulosjoustovarat ilman noita 2,4TD:n mainitsemie SDOR palikoita niin ja kiristys hyvä tehdä etupyörät ilmassa, saattaa muuten iskee kierrekato noihin pultteihin
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2013, 10:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Mullahan tossa LN170 Hiluxissa on 235/85/16 nakit ja miettiny jos tuliski 255/85/16, muuta huolestuttavaa joka vois ottaa kiinni en ole keksinyt muuta kuin pesunestesäiliön. Ainakin se tulee lähelle rengasta.

Etukuraläpän kiinnitysruuvi piti poistaa 235/85/16 nakkien tieltä. Alkuperäiset kuraläpäthän voi korvata toisenlaisessa jos sellaisia edes kaipaa.

Sisälokasuojat on ollut irti siksi kun olen maalaillut ruostesuojatarkoituksessa. Kuraläpän takaa voi hakata vähän jos haluaa lisää tilaa.

Onkos muilla käteviä ratkaisuja tuolle pesunestesäiliölle, pitääkö ottaa kokonaan pois alkuperäisestä paikasta jos isompia renkaita laittelee?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2013, 10:56
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

en ite kyl ees kiinnittäny huomioo tohon säiliöön..tosin liekö eroo ku miula oli kdn170..
alla oli siis 31x10,5 r15 ja 33x12,5 r15 (korinkorotuksen jälkeen et -12 vanteilla) eikä ottanu muuhun kii ku kallistuksenvakaajan tankoon sillee et näki ku on kumi käyny ja just tuohon kuraläppään..vakiokorkeella kopalla kävi myös sisälokariin tietyssä asennossa..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2013, 10:58
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

niin ja kannattaa pitää nuo roiskeläpät kii, mielellään renkaan kohalla ja leveet. Nätisti hiekkapuhaltaa oven alareunan ja lavan kyljen ku ajelee sorateitä
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 11:31 (GMT +2).