![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1651
|
|||
|
|||
![]()
No niin.. Nyt on termari vaihdettu. Genuiinia Toyotaa suoraan marmorilta hintaan 44,90 tjsp.. En tiedä onko ihan korvien välissä, mutta ihan kuin koko auton luonne käyntiääntä myöten olisi hieman muuttunut.. Voiko termari muka vaikuttaa..?
Samalla sitten vaihtelin 31" fillarit alle. Kun ottaa tiukkoja käännöksiä, niin rengas pyyhkäsee sisälokarin takakulmaa alhaalta. Onko jotain lääkettä, paitsi helman "prässäys" läjään.. Olen joskus kuullut vääntösauvojen kirraamisesta. Miten / mistä se tehdään..? Ei tosiaan ole kiinni kuin muutamasta millistä oikealla, ja vasemmalla vähän isommasta (taitaapi olla vanha kolaripeli tuo meikäläisen pirssi..) |
#1652
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla oli samaa tautia, pistin sdorin palikat (2,5cm muistaakseni) ja taakse pidemmät riiput, vääntösauvojakin hieman kiristetty. Laittelin vielä 3cm korinkorotuksen ettei ota kiinni joustossa jos ajaa pyörät käännettynä. Alkuun koitin noita sisälokareita lämmitellä ja painella mutta tuo milli-pari tuntui olevan se mikä ottaa kiinni ääriasennossa. |
#1653
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitääkin lähteä keräilemään roipetta, jos nostais sitten kotteroa kerralla vähän korkeammaksi. Ensiapuun pitää tolle lokarille yrittää tehdä jotain. Tänään työmatkalla kuulostelin vähän tarkemmin, raapii kiinni kun ratti on karvan vajaa ääriasennossa. |
#1654
|
|||
|
|||
![]()
Kuumailmapuhaltimella lämmittää sisälokaria ja jollakin painelee niin saa sen millin kaks lisää tilaa
|
#1655
|
|||
|
|||
![]()
joo taikka päästää sisäloksun irti ja pistää helmaa vasten latan pätkän. sit pari napakkaa napsua siihen lattaan ja tadaa, tuli puol senttii lisätilaa
![]() jos riittää vara nii voihan niillä sauvoillakin yrittää sen verran nostaa keulaa ettei kiinni ota. Eli penkin takalaidan kohdalla (noin) auton alla runkopalkin vieressä on sellanen pultti (osottaa alaspäin) ja lukitusmutteri jotka on kiinni vääntösauvan päässä. Niitä saman verran puolelta ja toiselta kiinnipäin kääntämällä menevät tiukemmalle, keula nousee jos iskareissa varaa. Älä nosta liikaa noin, loppuu ulosjoustovarat ilman noita 2,4TD:n mainitsemie SDOR palikoita ![]() ![]() ![]()
__________________
Emmie tiiä |
#1656
|
|||
|
|||
![]()
Mullahan tossa LN170 Hiluxissa on 235/85/16 nakit ja miettiny jos tuliski 255/85/16, muuta huolestuttavaa joka vois ottaa kiinni en ole keksinyt muuta kuin pesunestesäiliön. Ainakin se tulee lähelle rengasta.
Etukuraläpän kiinnitysruuvi piti poistaa 235/85/16 nakkien tieltä. Alkuperäiset kuraläpäthän voi korvata toisenlaisessa jos sellaisia edes kaipaa. Sisälokasuojat on ollut irti siksi kun olen maalaillut ruostesuojatarkoituksessa. Kuraläpän takaa voi hakata vähän jos haluaa lisää tilaa. Onkos muilla käteviä ratkaisuja tuolle pesunestesäiliölle, pitääkö ottaa kokonaan pois alkuperäisestä paikasta jos isompia renkaita laittelee? |
#1657
|
|||
|
|||
![]()
en ite kyl ees kiinnittäny huomioo tohon säiliöön..tosin liekö eroo ku miula oli kdn170..
alla oli siis 31x10,5 r15 ja 33x12,5 r15 (korinkorotuksen jälkeen et -12 vanteilla) eikä ottanu muuhun kii ku kallistuksenvakaajan tankoon sillee et näki ku on kumi käyny ja just tuohon kuraläppään..vakiokorkeella kopalla kävi myös sisälokariin tietyssä asennossa..
__________________
Emmie tiiä |
#1658
|
|||
|
|||
![]()
niin ja kannattaa pitää nuo roiskeläpät kii, mielellään renkaan kohalla ja leveet. Nätisti hiekkapuhaltaa oven alareunan ja lavan kyljen ku ajelee sorateitä
![]()
__________________
Emmie tiiä |
#1659
|
|||
|
|||
![]()
Miten onnistuu d4d -02 löpö puolen ilmaus? käsi pumppu ei kovene kuin hetkeksi.. Onko tämä normaalia? pumppaa paine ---> minuutti ja taas on lutkutin löysä.
![]() |
#1660
|
|||
|
|||
![]()
tolleensa se menee, siula vuotaa nyt jostain ilmaa sinne..lähteekö käyntiin normaalisti ja jos lähtee nii mites pidemmältä seisonta-ajalta??
__________________
Emmie tiiä |
#1661
|
|||
|
|||
![]()
Tänään joutu sahaa pidempään. Yleensä kuin palmun alta. Toki seisonut taas viikon..
|
#1662
|
|||
|
|||
![]()
no ei kai tuo nyt niin rajusti sit vuoda jos ei tarvinnu pumpata..? paitsi et vuotaakos tuo nyt sit ilmat tuonne suotimen ja pumpun väliin? se ei oo kovin hyvä juttu noissa d4d koneissa..
__________________
Emmie tiiä |
#1663
|
||||
|
||||
![]()
Mistä halvalla toimiva kaasari 22R moottoriin? Onko joku sovittanut fordin Weberiä, miten eroaa Tojotaan tarkoitetusta versiosta?
|
#1664
|
|||
|
|||
![]() Korotus
Juu elikkäs onko kokemuksia omen alustasta kun sellasta kovaa tuppaavat kaupittelemaan kun olisi tarkoituksena laittaa alle 32/11,5 kummit ja vähä tarvisi maavaraa saada lisää korotuksen myötä ilman, että ajo-ominaisuudet vallan unohtuisivat jonnekkin? kyseessä n170 mallinen hilux.
|
#1665
|
|||
|
|||
![]()
Eteen ois 1.5 tuuman palikkat pallonivelen alle ja pitemmät iskarit ln 110 hiluxiin. Mutta millaset nämä ois, et kannattaako ees harkita ku pitäs perää saada kanssa ylös? Vai laittaako vaan lehtijousen alle lisää palikkata? http://www.r-racing.fi/webshop/produ...ils.php?p=1928
|
#1666
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tästä vielä. Ajatus on avata tuo peräosa ensi viikolla kun on viety ensiksi lavalla olevat havut kaatikselle. Mutta siihen liittyen kysymys: kardaania kun pyörittelee edestakaisin, niin siinä on klappia jonkin verran eli useamman asteen verran menee edestakaisin. Mikäpä lienee oikea välys, paljonko saa lonksua ? Lonksunta lienee peräisin perän hammastuksesta ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1667
|
|||
|
|||
![]()
Vähän se saa pyöriä ees taas tyhjää se kardaanin laippa perästä. "Täysin" timmi se on vain uutena tai juuri shimmattuna. Jos on oikeasti kyse vaan muutamasta asteesta, niin normaalia kulumista. Se voi liikkua parikin senttiä se kardaanin laipan kehä tyhjää ja sitä voi pitää vielä normaalina, jos ei kuulu mitään vollotuksia. Jos laippa ei heilu sivusuunnassa, niin silloin toi välys syntyy just siitä, että välityspyörä ja se iso lautanen kuluu toisiaan vasten.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1668
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#1669
|
||||
|
||||
![]()
Siellä on niin monta kohtaa josta tuo välys aiheutuu, että ei liene syytä huolestua. Pinjonin ja lautaspyörän hammasvälys, tasauspyörästön hammasvälys ja lisäksi vielä tasasuspyörästön poskirattaiden ja vetarin poorin välinen välys. Eli kaikki osat uusimalla saat välystä pienennettyä, mutta mitään vastaavaa hyötyä siitä ei ole.
|
#1670
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tähän jatko-osa: Ajelin tuolla metsässä jääketjujen kanssa ja kunnkummallakin pyörällä oli kunnon ote, niin kikaperä toimi ihan loistavasti. Taitaa olla syytä jättää tuo perä avaamatta kun toimii sentään noinkin hyvin. Muutamassa paikassa pomputteli eli kitkat irtosi välillä, mutta niin jaksoi jumputtaa perille saakka.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 05.04.2013 19:22 Perustelu: Ajokokemus |
#1671
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
www.roadlessgear.com tuolta tuli joskus tilattua kaasari omaan bensacruiseriin.. oli valmiit palikat ja ohjeet jotta sai sen oman korvattua.. olin todella tyytyväinen lopputulokseen..
__________________
puukko 2 |
#1672
|
|||
|
|||
![]()
170 mallin kamppeessa outoa kipua, virrat kun laittaa päälle niin ei varoitusvalot syty, hehkun merkkivalo, jarrun merkkivalo syttyy.
Muut varoitusvalot syttyy / välähtää kun lyö rattaat tulille... Mahtaako alkaa olemaan virtalukon pohjassa kipua? Vai mistä alkaa kipua katsomaan, normitoimintaahan tuo ei haittaa, tiedä sitten katsastuksessa... |
#1673
|
|||
|
|||
![]()
Apua. jäi löpöanturin liittimet lapaseen.
Eli mureni totaalisesti. No juotin siihen tankkiin menevään messinkiin (tai mitä sitäjälellä oli) johdon kiinni ja hyvät massat siihen päälle. mittailin sitten vastusta runkoa vasten ja löyihän sitä,123 ohmia. Nyt on vielä liittämättä liimessä oleva johto ja toi runkojohto tohon auton omiin johtoihin. Kysymys: Toimiikohan toi kytkentä??? Eli meneekö tankin "kohoon" vain ja vain tuo yksi johto ja vastus muuttuu runkoa vasten? Vai meneekö koholle kaksi johtoa? En kyllä löytänyt siitä entisestä tankin liittimestä kun ton yhden kuparin johon juotoksen tein. Keikuteltiin vielä tankkia,että koho keikkui ja vastus kyllä muuttui jonkin verran... |
#1674
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1675
|
|||
|
|||
![]()
Thanks Luoppis, kuusaillaan tilannetta, tänä aamuna taasen kaikki valot syttyivät virrat päälle laitettaessa ja sammuivat kun starttasi.
Pitää seurailla tilannetta... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |