![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja kohta vaatiivat isommille rakennustyömaille ce-hyväksytyn kivimurskeen. No se taasen nostaa murskeen hintaa kun se hyväksyntä maksaa jonkun verran.
Aivan käsittämättömäksi menee touhu. Kohta ei suomessa ole pienyrittäjiä enää ollenkaan.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lienet jo käsittänyt mitkä tahot tätä(kin) ajaa... Pienet firmat on vittumaisia kilpailijoita kun niillä ei välttämättä ole 30% voittotavoite...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ainaskin sähkölaitteisiin pätee hyvin suomennos:
CE = Chinese Export ![]()
__________________
-MMC- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän se just näin mee ja tule menemään. CE-tarroja liimataan kaiken paskakaman kylkeen ja jossain on joku kopion faksin kopio hyväksynnästä kiinan kielellä, mikä kattaa saman tuotteen kaikki eri myyntinimetkin. Taas tunnolliselle valmistajalle kallis ja hankala prosessi, minkä tekee taas turhaksi kiinalaisten laadunseurannan puuttuminen tai ainakin tuotantomäärään suhteuttaminen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noista betoneista jotain jäänyt korvien väliin kun joka päivä käytän.
Eli sertifikaatti vaatii tosi tarkan kirjan pidon ja laadun tarkastuksen. Suurin osa rakennusliikkeistä vaatii sertifikaatin. Muistelisin että 2 vuotta sitten tuli "pakolliseksi". Ei yksityis puolella ole ollut merkitystä, mut yritys puolella kylläkin. Käytännössä eron huomaa kellä on ja kellä ei. Laatu heittää tosi paljon kellä ei ole. Olettaisin että näillä ei tule ongelmaa kellä sertifikaatti. Paitsi siinä että betoni sorassa täytyy olla myös. Tämä soran CE hyväksyntä tulee nostamaan hintoja paljon. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Isojen lobbauksen tulos, nitistetään pienet.
Tosin viimeksi kun ostin runkotason puutavaraa, niin starkilta lujuusluokiteltu 50x100 oli halvempaa mitä paikallisilta pikkusahoilta ihan normilankku mittaheittoineen. Edit: Hauskaa vielä asiassa oli se, et starkilt sai halvemmal luokiteltua, mitä tavan mitallistettua, myyjääkin ihmetytti...
__________________
RUMARACING Esla T4 Viimeksi muokannut Reetu : 14.03.2013 23:34 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Jos lankku on yhtä hyvää, siis todellisuudessa, niin näköjään joskus myös näin.Lainaus:
Tulee mieleen yksi reklamaatio, siis nuo eristeharkot autotallin kivijalasta: Jokaisessa letkassa oli "mainos" missä oli standardi, luokituslaitos, valmistaja ja viiva, johon valmistuserä ja pakkaajan/lopputarkastajan? olisi pitänyt tussilla kirjoittaa k.o tiedot: mutta eipä ollut mitään tussilla kirjoitettua, ja tuo mittapoikkeamahan ei käy ilmi vettä itkevässä kutistemuovissa. Ja en älynnyt valokuvata noita harkkoletkoja kovinkaan tarkasti. Mutta lopputulos oli se, että kun harkon korkeus ja leveys saa heittää standardin mukaan +2mm/-5mm ja pituus hivenen enemmän;(täysin ulkomuistista) niin se ei tarkoita, että 240x190x590mm eristeharkko sopii laatikkoon, minkä sisämitat on 242x192x600mm ![]() Siis harkko oli niin paljon kaareva (tarkoitettu pyöreän tornin muuraamiseen?) että keskeltä oli n.5-7 sisässä päihin verrattuna. Kevytsora harkon korkeus oli päästä juurikin 185mm, mutta styroksin toisella puolella oleva harkko oli 191mm korkea, ja leveyttä oli noin 240mm + tuo em. n. 6mm kaarevuutta. -> siis sangen v*tt*****en muurata, kun harkon korkeus heittää max 7mm, mutta käytännössä 5mm... -> siis sangen v*tt*****en pinnoitta, kun harkon mitalla heittoa lähes sentti; siis timanttilaikalla pikkasen pois... Niin, tuo pahin harkko "pelastettiin" talteen todisteeksi, mutta kun ei ole tiedossa valmistuserää ja pakkaajaa/lopputarkastajaa, niin eivät voineet tehdä mitään muuta, kuin passittaa edustajan paikalle.... ja tuo "edustaja" soitti muutaman viikon kuluttua, että olisi tulossa katsomaan..... Mutta kun letkat oli avattu, harkot muurattu, ja enää on vain yksi paska harkko, ja firman täyttämätön, kosteusvaurioinen "mainos". Siis tuo rekkula tukehtui itseensä, koskaan ei tullut edes anteeksipyyntöä! (pitäis kaivaa 10v.vanha lähetyslista esiin, että uskaltaisi nimetä tuon 240mm kevytsoraharkko (jossa 60mm styroksia keskellä) valmistajan. (siis 95% harkoista oli priimaa, muutama % 2.luokkaa, ja loput "paskaa", mutta kun tuli ostettua täysinä letkoina, niin paska jäi ylijäämäksi... ja oli muutakin tekemistä, kun soitella.....) No, asioista oppii.... p.s Tuota Huonekalu-luokan mäntyä (siis tosi hyvää) ei ole juurikaan näkynyt rautakaupoissa... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 16.03.2013 00:28 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Museorekisteröidyn ambulanssin merkinnät | yypy | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.06.2011 22:05 |
Syöttöpumpun leiman merkinnät? | lommolajitelma | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.05.2009 13:05 |
hilux 2,2d jakohihnan merkinnät | jonas_k | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.02.2009 13:35 |
Toitsun etuperän merkinnät! | MKLa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.09.2008 16:46 |