Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2013, 18:41
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Ja miten tuo kumi on kiinni tuolla..?

__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2013, 18:44
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Ns murroksensuojakumi paskana,n 100 ekeä maksaa juukanparonilta saat,purettava kokokääntöpää,,
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2013, 18:48
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Kun se näyttää olevan irti sisäpuolelta, ehjän olonen muuten.
Onko se jossain hahlossa navan ja akselin pään välissä?
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2013, 18:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

muistin (huonon) syövereistä:

ei oo hahloa, on vaan sopiva paikalleen, kumin sisäpuolelle vulkanoitu metallinen "rengas" jotta pysyy muodossa

vaatii ainakin sen portaaliboxin löysäämisen akseliputkesta jotta saa paikalleen


EDIT:

tuolla ikiwanhaa jutustelua aiheesta, muista lukkoholkin putoamisen vaara...

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=13549&page=1
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 08.03.2013 19:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2013, 19:20
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Muuten kuten pee tuossa yllä kirjoitti, mutta siellä akseliputken laipan väliin tulevassa päässä ei ole metallirengasta. Porttaalikotelon puolella suojakumissa on vulkanoitu metalliholkki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2013, 19:22
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Porttaalipoksi ollu löysällä ja kumi muljahtanu kääntöpään ja akseli putken välistä pois.
Korjaus: Napa löysälle ja sulloo kumin takasin, ja napa takasi kireelle.

Jos plondista kyse niin veikkaan kuskin puolta. Se kumi oli siinä jotenkin epämuodostunut ja ei pysynyt kunnolla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2013, 20:22
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Aloinki tuossa ihmettelemään miks ei tuntunu toisellakaan puolen mitää metallia.

Juu blondi on kyseessä, pitää vissii vaa sulloo se takas sinne väliin.

KERTAUKSEN vuoks, se kumi pitää ne öljyt akseliputkessa?

Siis on vissii syytä tiukkailla nuo boksin pultitkin? Vaikkei sieltä näytä mitään tihkuvan..ölpät oli tosin sen näköset et kosteutta on imassu. Tässä ku kyselyikä iski nii miten ronkeli tuo on nuihen öljyjen suhteen? Mitä kannattaa laittaa?
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2013, 21:17
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
Aloinki tuossa ihmettelemään miks ei tuntunu toisellakaan puolen mitää metallia.

Juu blondi on kyseessä, pitää vissii vaa sulloo se takas sinne väliin.

KERTAUKSEN vuoks, se kumi pitää ne öljyt akseliputkessa?

Siis on vissii syytä tiukkailla nuo boksin pultitkin? Vaikkei sieltä näytä mitään tihkuvan..ölpät oli tosin sen näköset et kosteutta on imassu. Tässä ku kyselyikä iski nii miten ronkeli tuo on nuihen öljyjen suhteen? Mitä kannattaa laittaa?
Suojakumi pitää öljyt akseliputkessa.

Se porttaalikotelonpuoleinen holkki on kumin ulkoreunassa ja kumi kiinnittyy siitä metalliholkista porttaalikoteloon.

Ja ne boksien pultit kannattaa kiristellä säännöllisesti, tahtovat löystyä kovemmassa käytössä, jos ei ole liimaa tai kunnon lukkoprikkoja välissä.

Koitahan saada Volvo iskuun, että pääset huomenna safarille.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2013, 00:05
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
muista lukkoholkin putoamisen vaara...
ei ollenka nii paha rasti ku luulis. mie luulin et ois hankala laittaa mut kahteestaa akku pultti mopolla touhuten max 17min ja rojut takas

jos vaik seuraaval kerral muistas sen lukon kytkeä.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo C303 Repro O/M/V Ajoneuvot 0 04.02.2012 22:51
Myyty volvo c303 antti-85 O/M/V Ajoneuvot 2 01.09.2011 19:47
Myydään volvo c303 mobil2 O/M/V Ajoneuvot 7 22.12.2010 18:08
Bj40 etuakseli ongelma Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2010 20:29
Myydään Volvo C303 Heering80 O/M/V Ajoneuvot 7 10.05.2010 22:10


Sivu luotu: 16:34 (GMT +2).