![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() käsitin siis ettei äsken kuvattuun projektiin tarvii muuta ku löysätä ne akselikotelossa olevat pultit? siis sen kumin sisäpään kiinnitystä varten..
__________________
Emmie tiiä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Öö sotkenpas topikkia... Ne vanteet jotka ostit on bolt on, onko etu/takavanteet sekoittunut vai iskarin korville tehty jotain?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Emmie tiiä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mites nuo öljyt tonne periin ja bokseihin? Käykö 80W-90 api gl 4/5 ?
Siinä uskossa olin et askeihin tuo taas ei käy? Jonkun ohjeen mukaan sinne menis api gl 1
__________________
Emmie tiiä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen käyttänyt volvon porttaleissa peräöljyä (hypoidia), siis sekä perissä että porttaalipokseissa, ja hyvin on toiminut. Tuotteena hahvin mahdollinen, eli tepoilin ei-synteettinen, periaatteella että parempi että öljyä on ja että se joskus vaihdetaankin, kuin että kertatäytöllä muoaliman parasta litkua.
Etuperään olen laittanut 5-6l ja takaperään 4-5l, porttaalipokseihin siihen 14mm kannalla olevaan reikään asti, mutta tällä ei enän ajeta kovin paljon maantietä, maksimit taitaa olla 100 kilsaa päivässä. Tuntuu että vähän valuu peristä porttaalipokseihin, mutta ei oo niin nuukaa kun liian kanssa pärjää. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
lienee ajatus varmistella lämpöjen pysyminen aisoissa ...
... laahaavat jarrut / vialliset laakeroinnit taitavat kuitenkin olla se eniten lämpöä / tuhoa tuottavat asiat (volvonkin) portaaleissa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
mitä enemmän on ölppää sitä vähemmän mahtuu vettä joukkoon
![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vastaanpa reilun vuoden takaiseen kysymykseen, ei ehkä tuu silmäistyä palstaa tarpeekx tiheään...
Eli perissä ja portaaleissa reilu ylitäyttö sen takia, että liian kanssa pärjää aina. Poltin etuperästä pinjonin ylemmän laakerin, kun se etupinjonin nokka on aika paljon alkuperäistä korkeammalla, niin luulen ettei saanut kunnon voitelua, maantiellä ajellessa hirtti kiinni ja ulkokehä alkoi pyörimään mukana. Sai sen vielä ehjättyä kun lopetti ajot mahdollisimman lyhyeen, mutta ulkokehä piti liimata kiinni. Tai sitten tuli vaan laakerille tunnit täyteen? Mutta minkään laisia ongelmia ei ylitäytöstä ole ollut, kutosen perillä koslalla ajeltiin pelipaikoillekin (Raajärvelle 300 kilsaa sivu), eikä voimansiirto lämmennyt yhtään edes heinäkuun helteillä 80-90 vauhdeissa. Mix pitäis laittaa vähän jos voi laittaa paljon? :-) Porttaalit huohottaa akseliputkeen, ja akseliputkesta on letkut, joten mun käsittääkseni lämpiäminen ei pitäis vaikuttaa mitään mihinkään, ainakaan sisäosien paineisiin? Jos porttaaleihin kertyis painetta, niin satavarmasti ampuis öljyä sinne laakerien väliin vassun sekaan ja sieltä ulkostefan ohi. Tai muistelen että se sisästefa (öljyn ja vaseliinin välissä) on niinpäin että vuotaa helpommin ulos/vaseliiniin päin, on kyllä jo useampi vuosi kun oli viimeiksi porttaalin sisäosat levällään. -Paavo |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo C303 | Repro | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.02.2012 22:51 |
Myyty volvo c303 | antti-85 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.09.2011 19:47 |
Myydään volvo c303 | mobil2 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.12.2010 18:08 |
Bj40 etuakseli ongelma | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2010 20:29 |
Myydään Volvo C303 | Heering80 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 10.05.2010 22:10 |