![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
lienee ajatus varmistella lämpöjen pysyminen aisoissa ...
... laahaavat jarrut / vialliset laakeroinnit taitavat kuitenkin olla se eniten lämpöä / tuhoa tuottavat asiat (volvonkin) portaaleissa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ihan hyvin pysyy akselien ja porttaalien lämmöt kurissa oikeillakin öljymäärillä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() sillähän nuo tosiaa tuntus saavan hajoomaan helpostikkin eli hotot lakrut. hampi kosketus ku on mitä on.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Muokkaan otsikkoa ja kysyn et jos vaihan tuon nelikon napin normi katkasijaan nii mites tuo lyhyen puolen nelikko? Ohjaako sama alipaine sitä, vai meneekö mekaanisesti päälle?
Napin purin ja tein vaikka mitä mut tuo alipaineventtiili pysy paikallaan ennenku annoin suoraa virtaa..
__________________
Emmie tiiä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Alipainekellon jousi pitaa etuvedon paalla ja alipaine sen irrottaa.
Hitaalle kytkettaessa menee etuveto "automaattisesti" paalle. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
orkkis sähköillä volvo kytkee myös jarruttaessa nelivedon päälle
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#8
|
||||
|
||||
![]()
mistäs saa nuita kardaanin liuvun suojakumeja? tai onko jossain muussa vehkeessä sopivia?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
mitä enemmän on ölppää sitä vähemmän mahtuu vettä joukkoon
![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vastaanpa reilun vuoden takaiseen kysymykseen, ei ehkä tuu silmäistyä palstaa tarpeekx tiheään...
Eli perissä ja portaaleissa reilu ylitäyttö sen takia, että liian kanssa pärjää aina. Poltin etuperästä pinjonin ylemmän laakerin, kun se etupinjonin nokka on aika paljon alkuperäistä korkeammalla, niin luulen ettei saanut kunnon voitelua, maantiellä ajellessa hirtti kiinni ja ulkokehä alkoi pyörimään mukana. Sai sen vielä ehjättyä kun lopetti ajot mahdollisimman lyhyeen, mutta ulkokehä piti liimata kiinni. Tai sitten tuli vaan laakerille tunnit täyteen? Mutta minkään laisia ongelmia ei ylitäytöstä ole ollut, kutosen perillä koslalla ajeltiin pelipaikoillekin (Raajärvelle 300 kilsaa sivu), eikä voimansiirto lämmennyt yhtään edes heinäkuun helteillä 80-90 vauhdeissa. Mix pitäis laittaa vähän jos voi laittaa paljon? :-) Porttaalit huohottaa akseliputkeen, ja akseliputkesta on letkut, joten mun käsittääkseni lämpiäminen ei pitäis vaikuttaa mitään mihinkään, ainakaan sisäosien paineisiin? Jos porttaaleihin kertyis painetta, niin satavarmasti ampuis öljyä sinne laakerien väliin vassun sekaan ja sieltä ulkostefan ohi. Tai muistelen että se sisästefa (öljyn ja vaseliinin välissä) on niinpäin että vuotaa helpommin ulos/vaseliiniin päin, on kyllä jo useampi vuosi kun oli viimeiksi porttaalin sisäosat levällään. -Paavo |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo C303 | Repro | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.02.2012 22:51 |
Myyty volvo c303 | antti-85 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.09.2011 19:47 |
Myydään volvo c303 | mobil2 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.12.2010 18:08 |
Bj40 etuakseli ongelma | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2010 20:29 |
Myydään Volvo C303 | Heering80 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 10.05.2010 22:10 |