Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2013, 21:26
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Itse olen käyttänyt volvon porttaleissa peräöljyä (hypoidia), siis sekä perissä että porttaalipokseissa, ja hyvin on toiminut. Tuotteena hahvin mahdollinen, eli tepoilin ei-synteettinen, periaatteella että parempi että öljyä on ja että se joskus vaihdetaankin, kuin että kertatäytöllä muoaliman parasta litkua.

Etuperään olen laittanut 5-6l ja takaperään 4-5l, porttaalipokseihin siihen 14mm kannalla olevaan reikään asti, mutta tällä ei enän ajeta kovin paljon maantietä, maksimit taitaa olla 100 kilsaa päivässä. Tuntuu että vähän valuu peristä porttaalipokseihin, mutta ei oo niin nuukaa kun liian kanssa pärjää.
Mikä hyöty tuosta reilusta ylitäytöstä on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2013, 22:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

lienee ajatus varmistella lämpöjen pysyminen aisoissa ...


... laahaavat jarrut / vialliset laakeroinnit taitavat kuitenkin olla se eniten lämpöä / tuhoa tuottavat asiat (volvonkin) portaaleissa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2013, 22:47
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
lienee ajatus varmistella lämpöjen pysyminen aisoissa ...


... laahaavat jarrut / vialliset laakeroinnit taitavat kuitenkin olla se eniten lämpöä / tuhoa tuottavat asiat (volvonkin) portaaleissa
Ihan hyvin pysyy akselien ja porttaalien lämmöt kurissa oikeillakin öljymäärillä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2013, 23:01
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Ihan hyvin pysyy akselien ja porttaalien lämmöt kurissa oikeillakin öljymäärillä.
X2 kyl saa lagrut jo vähä kihnuttaa jos poksin lämmöt onnistuu nostaa suora hampaisilla rattailla

sillähän nuo tosiaa tuntus saavan hajoomaan helpostikkin eli hotot lakrut. hampi kosketus ku on mitä on.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2013, 21:35
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Muokkaan otsikkoa ja kysyn et jos vaihan tuon nelikon napin normi katkasijaan nii mites tuo lyhyen puolen nelikko? Ohjaako sama alipaine sitä, vai meneekö mekaanisesti päälle?
Napin purin ja tein vaikka mitä mut tuo alipaineventtiili pysy paikallaan ennenku annoin suoraa virtaa..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2013, 07:51
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Alipainekellon jousi pitaa etuvedon paalla ja alipaine sen irrottaa.
Hitaalle kytkettaessa menee etuveto "automaattisesti" paalle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2013, 08:07
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

orkkis sähköillä volvo kytkee myös jarruttaessa nelivedon päälle
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2014, 21:51
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

mistäs saa nuita kardaanin liuvun suojakumeja? tai onko jossain muussa vehkeessä sopivia?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.03.2013, 22:48
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Mikä hyöty tuosta reilusta ylitäytöstä on?
mitä enemmän on ölppää sitä vähemmän mahtuu vettä joukkoon
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.04.2014, 19:54
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Mikä hyöty tuosta reilusta ylitäytöstä on?
Vastaanpa reilun vuoden takaiseen kysymykseen, ei ehkä tuu silmäistyä palstaa tarpeekx tiheään...

Eli perissä ja portaaleissa reilu ylitäyttö sen takia, että liian kanssa pärjää aina.

Poltin etuperästä pinjonin ylemmän laakerin, kun se etupinjonin nokka on aika paljon alkuperäistä korkeammalla, niin luulen ettei saanut kunnon voitelua, maantiellä ajellessa hirtti kiinni ja ulkokehä alkoi pyörimään mukana. Sai sen vielä ehjättyä kun lopetti ajot mahdollisimman lyhyeen, mutta ulkokehä piti liimata kiinni.

Tai sitten tuli vaan laakerille tunnit täyteen?

Mutta minkään laisia ongelmia ei ylitäytöstä ole ollut, kutosen perillä koslalla ajeltiin pelipaikoillekin (Raajärvelle 300 kilsaa sivu), eikä voimansiirto lämmennyt yhtään edes heinäkuun helteillä 80-90 vauhdeissa.

Mix pitäis laittaa vähän jos voi laittaa paljon? :-)

Porttaalit huohottaa akseliputkeen, ja akseliputkesta on letkut, joten mun käsittääkseni lämpiäminen ei pitäis vaikuttaa mitään mihinkään, ainakaan sisäosien paineisiin? Jos porttaaleihin kertyis painetta, niin satavarmasti ampuis öljyä sinne laakerien väliin vassun sekaan ja sieltä ulkostefan ohi. Tai muistelen että se sisästefa (öljyn ja vaseliinin välissä) on niinpäin että vuotaa helpommin ulos/vaseliiniin päin, on kyllä jo useampi vuosi kun oli viimeiksi porttaalin sisäosat levällään.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo C303 Repro O/M/V Ajoneuvot 0 04.02.2012 22:51
Myyty volvo c303 antti-85 O/M/V Ajoneuvot 2 01.09.2011 19:47
Myydään volvo c303 mobil2 O/M/V Ajoneuvot 7 22.12.2010 18:08
Bj40 etuakseli ongelma Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2010 20:29
Myydään Volvo C303 Heering80 O/M/V Ajoneuvot 7 10.05.2010 22:10


Sivu luotu: 19:44 (GMT +2).