![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
Tulee mieleen eräs reissu, kun koitettiin lumihankeen hapettaa RJ:llä. tiettyyn pisteeseen meni hyvin ja sitten ei meinannu kunnolla edetä. No, lukkoja päälle: kompressori ilmottaa, et nyt mennään, mutta ei, ei meinaa edetä. Sitten appari kattoo "ei muuten pyöri eturengas tällä puolen!" -hitto, onko meillä murros rikki? vetari poikki? lukko paskana? Napikset oli kyllä laitettu kiinni. Kuski kattoo, "ei muuten pyöri tälläkään puolen!" -oisko kardaani poikki? välitys rikki? Siitä se nauru repes, kun kysyin takapenkiltä "Onks meillä nelikko päällä?"
Viimeksi muokannut Viipo : 05.03.2013 17:21 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli muuten mieleen, et siellä saattaa olla napalukoissa ne jouset poikkikin. Eli ottaa vaan ihan ensin auki ne kuusi pientä pulttia navan päästä ja ottaa sen kannen irti. Siitä sitten voi tutustua jo sen napalukon sielunelämään.
Ja se muuten liikkuu molempiin suuntiin jousen voimalla. Eli se pienempi vieteri veyy kierroksen verran, jos kytkentäholkki on esim jäätyny kiinni |
#3
|
|||
|
|||
![]() Testaa niitä napalukkoja....
Siis tuohon Lock ja free ei kannata luottaa sokeasti:
Siis kun auto parkissa, laatikko nopealle takavedolle, ja napalukot lock asentoon, ja pyöritä kardaanista, jos pyörii, niin vänkärin puolen napalukko auki ja uudelleen pyöritystä, sitten taas kiinni, ja kuskin puolelta auki jne. Ja muista, että napalukon kansi ei mene jokaisessa asennossa paikalleen, ja kasaus muutenkin huolella; siis napalukon holkki pitää olla jousi puristuneena, kun lock asennossa, ja tarkista vielä että kun lukko on paikallaan, että kun väännät auki asentoon, niin jousikuorma pääsee työntämään holkin kiinni. Ja jos napalukoista ei löydy vikaa, niin tarkista siitä avatun napalukon keskeltä pilkistävästä akselinpäästä, että pyöriikö, kun toinen napalukko on kiinni. Jos sinulle uusi tuttavuus tuo auto, niin edellisen remonttimiehen jäljiltä voi olla vaikka mitä, pahin, minkä olen kuullut, on se että hj-61 etuperästä puuttui lukkoholkki ja oli lukon pää hampaaton, ja lyhytpoorinen vetoakseli! (myi "väärälle" ostajalle, ja homma on sovittu rahalla) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
käyks Bertan akseliin ne HDJ n kiinteät navat - on sitten yks (tai siis 2) murhe vähemmän, tai kaks, ja etuveto toimii silloin kun kepistä pyytää ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 05.03.2013 23:32 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Öups! eipä käynyt mielessä....Lainaus:
siis noita hdj awd kikkareita, enemmän taikka vähemmän kuluneita, on muutama: kiinnostaisko jollain vaihtaa hdj-80 kiinteitä, kuluneita, "napalukkoja" oikeisiin napalukkoihin, Siis isolla etuperällä olevien LC: hj-6sarja, lc-4 sarja alkaen vm. 1978 jne Ja jos ei tarvitse antaa vaihdossa noita hdj:n paskoja "napalukkoja", niin noita vaihdokkeja voin ostaa parin (siis ln-65 hilux hj-6X LJ-70 jne) jos tuo vaihtokauppa ei onnistu; ja mielellän yv, että ei sotketa topiikkia tämän enemmän? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Volvon sorvatut navat | Masi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.04.2012 21:26 |
Ostetaan taunuksen etu-navat | mäksä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 24.04.2011 21:38 |
kempin navat | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.06.2007 09:37 | |
Chevyn navat | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.11.2005 13:41 | |
Automaatti navat manuaaleiksi | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.02.2005 14:42 |