Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2013, 10:09
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja waffen Näytä viesti
Lähinnä ajattelin että olisin siirtänyt nuo alatukivarret parempaan suojaan kiviltä yms. täytyy katsoa noita tukivarsien liikeratoja hieman tarkemmin.


Mitenkä muuten toimisi jos laittaisi 2pitkät tukivarret per puoli päällekkäin samaan linjaan..?? Tosin nivassa taitaa loppua tilakesken joutuisi kaventaan tankkia ehkä..

tarkoitus olisi vahvistaa noita tukivarsia samalla.
laita sinne "ONELINK" niin pääset kertaheitolla eroon hankalista liikeratalaskuista

Tälläisen askartelin joskus nivaan samojen ongelmien kanssa painiessa, se oli hyvä

__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2013, 11:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
laita sinne "ONELINK" niin pääset kertaheitolla eroon hankalista liikeratalaskuista

Tälläisen askartelin joskus nivaan samojen ongelmien kanssa painiessa, se oli hyvä
Miksi vaihtaa hyvä systeemi paskempaan? Toki täkäläisissä maastoajonopeuksissa jotain officrossia lukuunottamatta melkein mikä vain toimii ihan kelvollisesti, mutta on noissa eroja. Ei ne nelilinkkilaskut mitenkään kovin hankalia ole, koska hyviä ja havainnollisia laskureita on olemassa mitkä ei edes maksa mitään tietysti vähän täytyy perusteita tietää jos meinaa muuttaa nykyisiä tai suunnitella uusia, mutta niistäkin löytyy hyvin tietoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2013, 12:21
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi vaihtaa hyvä systeemi paskempaan? Toki täkäläisissä maastoajonopeuksissa jotain officrossia lukuunottamatta melkein mikä vain toimii ihan kelvollisesti, mutta on noissa eroja. Ei ne nelilinkkilaskut mitenkään kovin hankalia ole, koska hyviä ja havainnollisia laskureita on olemassa mitkä ei edes maksa mitään tietysti vähän täytyy perusteita tietää jos meinaa muuttaa nykyisiä tai suunnitella uusia, mutta niistäkin löytyy hyvin tietoa.
Siksi koska ketjun aloittaja haluaa alakorvat pois akselin alta, Se lukee tuolla ylhäällä...

Onko mitään perusteita miksi onelink on huono vai onko se vain yksinkertaisesti perseestä?
__________________
KEHRUU-RACING

Viimeksi muokannut Punanenä : 03.03.2013 12:32
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2013, 12:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Siksi koska ketjun aloittaja haluaa alakorvat pois akselin alta, Se lukee tuolla ylhäällä...

Onko mitään perusteita miksi onelink on huono vai onko se vain yksinkertaisesti perseestä?
Tieliikennekelpoinenhan tuo ei ole, en sitten tiedä onko topikin aloittajalla tarve pitää kilvissä. Ja kyllähän ne liikeradat samallalai persiilleen menee tuossakin sovelluksessa pinjonin kulmaa ajatellen, mutta pelkästään metsäkäyttöön hyvä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2013, 12:41
waffen waffen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.11
Sijainti: helsinki
Viestit: 170
Talking

Tarkoitus olisi pitää auto tieliikenne kelpoisena tuo punanenän "onelink" ei taida sitä olla Tätyy kyllä myöntää että olen aika nyyb näissä tukivarsi asioissa..Pysyisikö liikerata melkein samanlaisena jos nyt alimmaiseen tukivarren tukivarren siirtäisi sinne akselin eteen ja ylemmäs . Ylimmäiset tukivarret saman verran ylöspäin ja eteen päin .Tukivarsien etupään kiinnitys muuttuisi ainoistaan eteenpäin. Silloinkin taitaa muuttua tuo renkaiden liikkeen kaarevuus ulosjoustossa.. kyllä aika rakentamiseksi menee jos kaikki kiinnikkeet siirtää ja rakentaa vielä tilat että tukivarret pystyy liikkuun. Saattaa olla että rakennan ainoistaan sivummaisten tukivarsien korin kiinnikkeet vahvemmaksi samalla kun teen palkki helmat
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux akseliväli ja akseleiden siirtäminen eteenpäin -Jallu- Tekniikka & Jutustelu 11 14.08.2012 22:16
HDJ:n Tukivarsien puslat Jeeper Tekniikka & Jutustelu 7 20.10.2008 19:11
Huoltoauton siirtäminen suunnistuskisoissa pee Tekniikka & Jutustelu 14 07.10.2008 20:56
M: Tukivarsien kiinnityslaipat sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 11.01.2008 20:53
Tukivarsien pusla -asiaa imported_offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 0 01.10.2003 07:16


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).