![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
voi vempele tätä kuntaliitosta. nykyään syö autoki enempi.
|
|
||||
|
||||
![]()
hmm,itsellä oli joskus e46 330da, lastulla, matka ajossa pääsi 6.2l
ei ehkä pihein mut sopivan ruudikas ja meni pienellä halutessa ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Transportterin kirja antaa sille sataheppaselle 90tkm kummankin remmin vaihtoväliksi, ja ne kestää. E: Ja ->2000 lukuisiin asti, lyökää sinne EGR-venttiilin alle sokea tiiviste. Kulutus tippuu, AFN koneesta lähti keskimäärin 0,5l/100km.
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 25.02.2013 22:32 |
|
|||
|
|||
![]()
Hiluxissa EGR tuntuu vaikuttavan lämpenemiseen siten, että kun se on käytössä, kone lämpeää nopeammin. Ilman EGR:ää käynti vähän terävöityy ja lämpeneminen hidastuu. Ei siis ollut niin turha kuin aluksi ajattelin.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
siis jos "muutama kymppi" pysyy alle sadan euron. siis jos jollain on noita vag hammashihnapyöriä myynnissä kohtuuhntaan, siis vosi olla vaikka 100e noissa kalleimmissa, niin olisi kiinnostusta. Ja täsmätietoa hinnoista ei ole(kun olin täysin tietämätön ongelmasta), niin jos noita VAG- pultteja myydään nokkaremmin vaihtoon muutamalla kymmenellä eurolla (siis täysi arvaus), niin joku tärkeämpi voi maksaa enemmän. kierrätyksestä: P.s Tuo vihreä VAG-aate, siis myydään asiakkalle kaikki iroitetut pultit yms. Eikö olisi ympäristölle parempi, että se pakkauksen aukaisuun käytetty aika käytettäisi vanhojen silmaämääräiseen/taikka tarkempaan.... Siis minun mielestä on suunnittelu kukkanen, jos kaikki pultit pitää tuoda pakattuna nimenomaiselle varaosanumerolle, ja ne myydään takuun/kiinteän hinnan huollon ulkopuolella muutamalla eurolla asiakkaalle. Itse ajelen henkilöautolla/maasturilla, rek. 1990, alkuperäinen suomi auto, ja yli 700tkm. turbodiesel ilman cooleria, ja 170 hv. (toyota lc hdj 80), Ja tuolle museoikäiselle; pitää vaihtaa kannen- kiertokangen-runkolaakerien pultteja, mikäli on venynyt! Omasta hodarista mittasin "tarkasti" nuo kiertokangen pultit;venymät oli olemattomat: kestää vielä muutaman "tarkastuksen"! |
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy sanoa, että kerran ku laitoin bemarin kolmilitrasen dieselkuutosen niin muuta konetta käyttikseen ei ole kaivannut. Vanhempi 530d automaatilla vei matkassa sen 5.5-6.5l/100km ja miellyttävän puhdikas kone isolle farkkukorillekkin. Uudempaa 330d:ta automaatilla ei saanu matka-ajossa viemään yli kuuden litran (tällehän jää jo useempi sporttikin jälkeen). Tällä hetkellä alla olosuhteiden pakosta kohtuullisen tuore 325i manuaali, eikä senkään kolmilitranen vaparibensa vie matkassa kun sen 5.5-6l/100km. Uudella kolmelitrasella dieselillä pääsee jo kuulemma alle viiden, ei paha kun taktiset luvut luokkaa 258/560
![]() Välissä oli mersun c 220cdi, kulutuksen puolesta auto oli pettymys sillä se vei yhtä paljon tai jopa enemmän kuin tuo vanha 530d. Pakuista sitten jos puhutaan, niin piristetty VW T5 R5 2.5TDI (180/500) vei nelikkona matka-ajossa 6.5-7.5l/100km ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Mä osallistun tän kisaan sähkö-ooppeleiden sarjassa. Auto itessään maksaa ihan riittävästi, mutta sitten oon ajellu Porvoossa ja välillä käynyt ihan Helsingissäkin saakka niin nyt näyttää 2,0 l/100km ja ajettu on 9970 km. Tää on siis polttoaineen kulutus ja sähköt päälle ja sitä oon saanut kulutettua kotona sen 1150 kWh eli rahassa n. 145e. Kokonaisuudessaan on siis mennyt n. 460 e. Tästä taitaa tulla sen 5 centtiä/ km.
Tulos olisi parempi mutta kun latauspisteitä on vielä harvassa niin ei aina satu matka sillälailla että saisi tankattua sähköä kun on asioilla. Mutta tää on kuitenkin euroissa hiukka yli kolmasosa siitä jota meni aikaisempaan 2.0TDi DSG Passattiin verrattuna. Ei Passattikaan huono ollut.
|
||||
|
||||
![]()
Tää alkaa olla koht OT, mutta toi liikkumiseen käytetty enerGian hinta per km on mielenkiintoinen... onks sulla latauksia lisäks vaikkapa työpaikalla, vai onk tuossa kaikki ?
mulla työkaluna HelsinGin kaupunkipainosessa liikenteessä tuo MB 300 DieselHybrid, ja just kattelin polttoainekuluja / kilometrit, kun se alkaa hiukan norjistua, ajettu nyt 25 tkm, todellinen keskikulutus nyt talven ajalta 6.2 ja polttoaineen hintana käytin 1,55 E / l tekee siis 9,6 c / km (tää härvelihän on aika painava, omamassa 1950 kg)
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 26.02.2013 18:52 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Latailen eri paikoissa, myös töissä, mutta tilaston mukaan tossa on n. 70% kaikesta sähköstä. Laittelin bensan hinnaksi 1,6 €/l ja sähkölle 12,7 c/ kWh. Tää ooppelin omamassa on jotain 1700 kg.
|
||||
|
||||
![]()
W210 200CDI ollut pihein mun autoista. Maantiellä hissukseen ajellen meni viiden litran pintaan. 8 litraa enempää ei saanut kulumaan vaikka miten ajeli.
E: Siinä oli moottori ohjelmoitu. Mutta en usko että sillä oli hirveästi vaikutusta kulutuslukemiin.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sähköautohomma voisi kannattaa paremmin jos sähköautoihin laitettaisiin akut ja sähköjärjestelmät niin, että se toimisi osana kodin sähköjärjestelmää -> sehän olisi oiva varasto pientuulivoimalan ja aurinkopaneeleiden sähkölle. Sähköpolkupyörässä mulla on 36 voltin ja 15 ah akku. Siis 540 wattituntia eli 0,54 kilowattituntia Sillä ei vielä paljoa juhlita paitsi polkupyörässä ihan hyvät juhlat. Tuo jos satakertaistettaisiin, akkuun menisi 54 kilowattituntia. Vuorokauden 24 tuntia kohden tuossa olisi 2,25 kilowatin varasto jokaista tuntia kohden. Nettitietojen mukaan Chevrolet Volt sisältäisi 16 kWh akun ja painoa 181,4 kg. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 27.02.2013 17:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 | |
Kokemuksia kuumavesipesureista ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.11.2005 21:42 |
kokemuksia vinssistä | Kela | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.10.2005 08:08 |
Kokemuksia uniballeista? | imported_offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.01.2003 19:09 |