Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2013, 18:57
Pikkarainen:n Avatar
Pikkarainen Pikkarainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.12
Sijainti: Pyhäjoki
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis jos hihna ei kestä VAG konsernin dieseleissä, niin syynä on paskasta materiaalista? tehdyt hihnapyörät, jotka kuluvat....
Ja niitä tosiaankin vaihdellaan, siis joillakin nuo hihnapyörät muodastaa suuremman kustannuserän huollossa kuin muut jakopää romppeet yhdessä
Ja jossain/joillain kestää koko auton iän, huonoimmillaan kuulemma joka toisessa hihnanvaihdossa.
Tosiaan nuistaki oli tarkotus mainita, ainaki se kampiakselin päähän tuleva nokkahihnan pyörä, kiila ja "kunkkupultti" pitäisi vaihtaa joka toisella remminvaihdolla. Ite oon vaihtanu joka kerta kun kyse kuitenki vaan muutaman kympin sijotuksesta ja hajotessaan tekee täystuhon.. Jännä muuten että Volvon (850) ohjekirjan mukaan nokkaremmin vaihto 120tkm välein ja Audissa oli 90tkm, mitähän lie Transporterin kirjassa sanotaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2013, 20:15
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

voi vempele tätä kuntaliitosta. nykyään syö autoki enempi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2013, 20:16
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

hmm,itsellä oli joskus e46 330da, lastulla, matka ajossa pääsi 6.2l
ei ehkä pihein mut sopivan ruudikas ja meni pienellä halutessa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2013, 22:29
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen Näytä viesti
Tosiaan nuistaki oli tarkotus mainita, ainaki se kampiakselin päähän tuleva nokkahihnan pyörä, kiila ja "kunkkupultti" pitäisi vaihtaa joka toisella remminvaihdolla. Ite oon vaihtanu joka kerta kun kyse kuitenki vaan muutaman kympin sijotuksesta ja hajotessaan tekee täystuhon.. Jännä muuten että Volvon (850) ohjekirjan mukaan nokkaremmin vaihto 120tkm välein ja Audissa oli 90tkm, mitähän lie Transporterin kirjassa sanotaan?
Merkkiliikkeen tieto, nykyinen ohjelma on nokkahihna 90tkm, pumpun remmi 45tkm. Siis volvossa. Ja kannattaa vaihtaa ajoissa, varsinkin pumpun remmi. Se tahtoo hukata hampaita jos kaasua poljetaan reilusti. Ja ajoituksen tarkistus ihan vimpan päälle tarvitsee tietokoneen ja johdon.

Transportterin kirja antaa sille sataheppaselle 90tkm kummankin remmin vaihtoväliksi, ja ne kestää.

E: Ja ->2000 lukuisiin asti, lyökää sinne EGR-venttiilin alle sokea tiiviste. Kulutus tippuu, AFN koneesta lähti keskimäärin 0,5l/100km.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 25.02.2013 22:32
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2013, 22:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
E: Ja ->2000 lukuisiin asti, lyökää sinne EGR-venttiilin alle sokea tiiviste. Kulutus tippuu, AFN koneesta lähti keskimäärin 0,5l/100km.
Hiluxissa EGR tuntuu vaikuttavan lämpenemiseen siten, että kun se on käytössä, kone lämpeää nopeammin. Ilman EGR:ää käynti vähän terävöityy ja lämpeneminen hidastuu. Ei siis ollut niin turha kuin aluksi ajattelin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2013, 23:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen Näytä viesti
Tosiaan nuistaki oli tarkotus mainita, ainaki se kampiakselin päähän tuleva nokkahihnan pyörä, kiila ja "kunkkupultti" pitäisi vaihtaa joka toisella remminvaihdolla. Ite oon vaihtanu joka kerta kun kyse kuitenki vaan muutaman kympin sijotuksesta ja hajotessaan tekee täystuhon.. Jännä muuten että Volvon (850) ohjekirjan mukaan nokkaremmin vaihto 120tkm välein ja Audissa oli 90tkm, mitähän lie Transporterin kirjassa sanotaan?
Siis noista VAG-laisista olen ollut ulkona pari vuotta, ja "täysin ulkomuistista!", siis noiden hammashihan pyörien hinta oli muuta kuin"pyörä, kiila ja "kunkkupultti" kun kyse kuitenki vaan muutaman kympin sijotuksesta"

siis jos "muutama kymppi" pysyy alle sadan euron.

siis jos jollain on noita vag hammashihnapyöriä myynnissä kohtuuhntaan, siis vosi olla vaikka 100e noissa kalleimmissa, niin olisi kiinnostusta.

Ja täsmätietoa hinnoista ei ole(kun olin täysin tietämätön ongelmasta), niin jos noita VAG- pultteja myydään nokkaremmin vaihtoon muutamalla kymmenellä eurolla (siis täysi arvaus), niin joku tärkeämpi voi maksaa enemmän.

kierrätyksestä:

P.s Tuo vihreä VAG-aate, siis myydään asiakkalle kaikki iroitetut pultit yms.
Eikö olisi ympäristölle parempi, että se pakkauksen aukaisuun käytetty aika käytettäisi vanhojen silmaämääräiseen/taikka tarkempaan....
Siis minun mielestä on suunnittelu kukkanen, jos kaikki pultit pitää tuoda pakattuna nimenomaiselle varaosanumerolle, ja ne myydään takuun/kiinteän hinnan huollon ulkopuolella muutamalla eurolla asiakkaalle.

Itse ajelen henkilöautolla/maasturilla, rek. 1990, alkuperäinen suomi auto, ja yli 700tkm. turbodiesel ilman cooleria, ja 170 hv. (toyota lc hdj 80),

Ja tuolle museoikäiselle; pitää vaihtaa kannen- kiertokangen-runkolaakerien pultteja, mikäli on venynyt!

Omasta hodarista mittasin "tarkasti" nuo kiertokangen pultit;venymät oli olemattomat: kestää vielä muutaman "tarkastuksen"!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2013, 01:07
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Täytyy sanoa, että kerran ku laitoin bemarin kolmilitrasen dieselkuutosen niin muuta konetta käyttikseen ei ole kaivannut. Vanhempi 530d automaatilla vei matkassa sen 5.5-6.5l/100km ja miellyttävän puhdikas kone isolle farkkukorillekkin. Uudempaa 330d:ta automaatilla ei saanu matka-ajossa viemään yli kuuden litran (tällehän jää jo useempi sporttikin jälkeen). Tällä hetkellä alla olosuhteiden pakosta kohtuullisen tuore 325i manuaali, eikä senkään kolmilitranen vaparibensa vie matkassa kun sen 5.5-6l/100km. Uudella kolmelitrasella dieselillä pääsee jo kuulemma alle viiden, ei paha kun taktiset luvut luokkaa 258/560

Välissä oli mersun c 220cdi, kulutuksen puolesta auto oli pettymys sillä se vei yhtä paljon tai jopa enemmän kuin tuo vanha 530d.

Pakuista sitten jos puhutaan, niin piristetty VW T5 R5 2.5TDI (180/500) vei nelikkona matka-ajossa 6.5-7.5l/100km siinä saa hiacemiehet olla ihmeissään. Puhumattakaan ajomukavuudesta. Kestävyys vaan ei oo ton auton parhaita puolia..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2013, 09:59
Pikkarainen:n Avatar
Pikkarainen Pikkarainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.12
Sijainti: Pyhäjoki
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis noista VAG-laisista olen ollut ulkona pari vuotta, ja "täysin ulkomuistista!", siis noiden hammashihan pyörien hinta oli muuta kuin"pyörä, kiila ja "kunkkupultti" kun kyse kuitenki vaan muutaman kympin sijotuksesta"

siis jos "muutama kymppi" pysyy alle sadan euron.

siis jos jollain on noita vag hammashihnapyöriä myynnissä kohtuuhntaan, siis vosi olla vaikka 100e noissa kalleimmissa, niin olisi kiinnostusta.

Ja täsmätietoa hinnoista ei ole(kun olin täysin tietämätön ongelmasta), niin jos noita VAG- pultteja myydään nokkaremmin vaihtoon muutamalla kymmenellä eurolla (siis täysi arvaus), niin joku tärkeämpi voi maksaa enemmän.

kierrätyksestä:

P.s Tuo vihreä VAG-aate, siis myydään asiakkalle kaikki iroitetut pultit yms.
Eikö olisi ympäristölle parempi, että se pakkauksen aukaisuun käytetty aika käytettäisi vanhojen silmaämääräiseen/taikka tarkempaan....
Siis minun mielestä on suunnittelu kukkanen, jos kaikki pultit pitää tuoda pakattuna nimenomaiselle varaosanumerolle, ja ne myydään takuun/kiinteän hinnan huollon ulkopuolella muutamalla eurolla asiakkaalle.

Itse ajelen henkilöautolla/maasturilla, rek. 1990, alkuperäinen suomi auto, ja yli 700tkm. turbodiesel ilman cooleria, ja 170 hv. (toyota lc hdj 80),

Ja tuolle museoikäiselle; pitää vaihtaa kannen- kiertokangen-runkolaakerien pultteja, mikäli on venynyt!

Omasta hodarista mittasin "tarkasti" nuo kiertokangen pultit;venymät oli olemattomat: kestää vielä muutaman "tarkastuksen"!
Tässä tarkotin sitä kampiakselin päähän tulevaa pientä vetopyörää, ja se ei tosissaan ollu kun sen pari-kolmekymppiä. Ne muut pyörät kyllä maksaa kohtuuttoman paljon..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2013, 18:39
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Talking

Mä osallistun tän kisaan sähkö-ooppeleiden sarjassa. Auto itessään maksaa ihan riittävästi, mutta sitten oon ajellu Porvoossa ja välillä käynyt ihan Helsingissäkin saakka niin nyt näyttää 2,0 l/100km ja ajettu on 9970 km. Tää on siis polttoaineen kulutus ja sähköt päälle ja sitä oon saanut kulutettua kotona sen 1150 kWh eli rahassa n. 145e. Kokonaisuudessaan on siis mennyt n. 460 e. Tästä taitaa tulla sen 5 centtiä/ km.

Tulos olisi parempi mutta kun latauspisteitä on vielä harvassa niin ei aina satu matka sillälailla että saisi tankattua sähköä kun on asioilla. Mutta tää on kuitenkin euroissa hiukka yli kolmasosa siitä jota meni aikaisempaan 2.0TDi DSG Passattiin verrattuna. Ei Passattikaan huono ollut.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2013, 18:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tää alkaa olla koht OT, mutta toi liikkumiseen käytetty enerGian hinta per km on mielenkiintoinen... onks sulla latauksia lisäks vaikkapa työpaikalla, vai onk tuossa kaikki ?


mulla työkaluna HelsinGin kaupunkipainosessa liikenteessä tuo MB 300 DieselHybrid, ja just kattelin polttoainekuluja / kilometrit, kun se alkaa hiukan norjistua, ajettu nyt 25 tkm, todellinen keskikulutus nyt talven ajalta 6.2 ja polttoaineen hintana käytin 1,55 E / l

tekee siis 9,6 c / km (tää härvelihän on aika painava, omamassa 1950 kg)
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 26.02.2013 18:52
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2013, 18:58
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tää alkaa olla koht OT, mutta toi liikkumiseen käytetty enerGian hinta per km on mielenkiintoinen... onks sulla latauksia lisäks vaikkapa työpaikalla, vai onk tuossa kaikki ?


mulla työkaluna HelsinGin kaupunkipainosessa liikenteessä tuo MB 300 DieselHybrid, ja just kattelin polttoainekuluja / kilometrit, kun se alkaa hiukan norjistua, ajettu nyt 25 tkm, todellinen keskikulutus nyt talven ajalta 6.2 ja polttoaineen hintana käytin 1,55 E / l

tekee siis 9,6 c / km (tää härvelihän on aika painava, omamassa 1950 kg)

Latailen eri paikoissa, myös töissä, mutta tilaston mukaan tossa on n. 70% kaikesta sähköstä.

Laittelin bensan hinnaksi 1,6 €/l ja sähkölle 12,7 c/ kWh.

Tää ooppelin omamassa on jotain 1700 kg.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2013, 12:51
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

W210 200CDI ollut pihein mun autoista. Maantiellä hissukseen ajellen meni viiden litran pintaan. 8 litraa enempää ei saanut kulumaan vaikka miten ajeli.

E: Siinä oli moottori ohjelmoitu. Mutta en usko että sillä oli hirveästi vaikutusta kulutuslukemiin.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.02.2013, 16:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Latailen eri paikoissa, myös töissä, mutta tilaston mukaan tossa on n. 70% kaikesta sähköstä.
Laittelin bensan hinnaksi 1,6 €/l ja sähkölle 12,7 c/ kWh.
Tää ooppelin omamassa on jotain 1700 kg.

Sähköautohomma voisi kannattaa paremmin jos sähköautoihin laitettaisiin akut ja sähköjärjestelmät niin, että se toimisi osana kodin sähköjärjestelmää -> sehän olisi oiva varasto pientuulivoimalan ja aurinkopaneeleiden sähkölle.

Sähköpolkupyörässä mulla on 36 voltin ja 15 ah akku. Siis 540 wattituntia eli 0,54 kilowattituntia Sillä ei vielä paljoa juhlita paitsi polkupyörässä ihan hyvät juhlat. Tuo jos satakertaistettaisiin, akkuun menisi 54 kilowattituntia. Vuorokauden 24 tuntia kohden tuossa olisi 2,25 kilowatin varasto jokaista tuntia kohden.

Nettitietojen mukaan Chevrolet Volt sisältäisi 16 kWh akun ja painoa 181,4 kg.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 27.02.2013 17:33
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10
Kokemuksia kuumavesipesureista ? pee Tekniikka & Jutustelu 18 16.11.2005 21:42
kokemuksia vinssistä Kela Tekniikka & Jutustelu 0 06.10.2005 08:08
Kokemuksia uniballeista? imported_offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 0 09.01.2003 19:09


Sivu luotu: 00:54 (GMT +2).