![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
ihan maallikkona näiden jakajapumppujen kanssa, kokeilisin kyllä sitä 1.54 - ero voip olla aika huomattavakin, äkkiä laskien 10% vs 1.4 saastehömppää uskoisin ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Silloinhan tuo 1,54mm ainakin toimii paremmin kun vääntää reilusti lisää syöttöä ;-) !
TT |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
näin mä tän kans järkeilisin, ja muutenkin myöhempi ajoitus vaan pehmentää käyntiä ihan turhaan ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Oliko se staattisen ennakon säätöreiän kierren poikkeuksellisesti M10x1 vai M8x1 niinkuin yleisesti VE-pumpuissa. Lantikan säätö kohta edessä, niin tietää teenkö uuden adapterin kellolle.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Se on 8x1mm. Tee ihan reilu jenka mitaltaan kun se adapteri uppoaa noin 1 cm ennen kuin jenka alkaa ottaa.
TT |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Veneessä säädin ihan korvakuulolla, siis aikaisemmalle niin pitkään että käynti alkoi karkenemaan, ja sitten pikkuisen takasinpäin. nyt kun on tuo ajoitustyökalu, niin pitäs tarkistaa, minne sattui. (toki toinen, parempi moottori odottamassa...) Ja kun noissa vanhoissa ve-pumpuissa kulumaa, niin kierrosten mukaan ennakon säätö tahtoo jäädä jälkeen, silläkin perusteella itse uskaltaisin pistää hivenen lisää ennakkoa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mutta jos syöttöruuvista antaa lisää soppaa niin on kai syytä antaa sille lisää ruiskutusaikaa että se menee ennen oikeaa aikaa perille palotilaan eikä vaan palaa ohivirtauksena tankkiin ;-)
Tai...tuskin näillä vakiokokoisilla nestepäillä on tähän vaaraa, niin vähäiset määrät kuitenkin ruiskutellaan ja sopan lisäyskin on minimaalinen vaikka reilusti lisäisikin. Enpä tiedä, kun en paljon muutakaan. TT |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuo paluulinja suihkujen päistä siis johtaa vain suihkun kärjen ympäriltä vuotaneen dieselin takaisin tankkiin. (josta voi pikkuisen arvioida kärkien kulumaa, uusilla kärkiillä ei juurikaan virtaa, mutta vanhat kuluneet käret valskaa paljon enemmän, mutta pitäs olla vertailukohta.... määristä en osaa sanoa.) Common railin koneissa saattas periaatteessa mennäkkin paluuputkeen, jos paine olisi pieni. (siis co koneissa ilmoitetaan linjan paine, suihkulta "purkautuva" paine hivenen pienempi. ja perinteisissä suihkujen avautumispaine, todellinen paine voi siis olla suurempi) |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Bosch VE-pumpun säätö? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.11.2013 10:56 |
| 2LT koneen ajoituksen säätö? | Gulo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.02.2013 23:36 |
| Ostettu bosch VE pumpunkara | 4runneri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.08.2011 17:46 |
| Pajeron ajoituksen säätö? | ases | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.11.2007 20:58 |
| O:Turbodieselin Bosch VE pumppu, ym dieselkamaa | arpati | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.03.2006 10:52 |