Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2013, 11:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

ihan maallikkona näiden jakajapumppujen kanssa, kokeilisin kyllä sitä 1.54 - ero voip olla aika huomattavakin, äkkiä laskien 10% vs 1.4

saastehömppää uskoisin ...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2013, 12:54
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Silloinhan tuo 1,54mm ainakin toimii paremmin kun vääntää reilusti lisää syöttöä ;-) !

TT
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2013, 19:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Silloinhan tuo 1,54mm ainakin toimii paremmin kun vääntää reilusti lisää syöttöä ;-) !

TT


näin mä tän kans järkeilisin, ja muutenkin myöhempi ajoitus vaan pehmentää käyntiä ihan turhaan ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2013, 17:26
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Oliko se staattisen ennakon säätöreiän kierren poikkeuksellisesti M10x1 vai M8x1 niinkuin yleisesti VE-pumpuissa. Lantikan säätö kohta edessä, niin tietää teenkö uuden adapterin kellolle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2013, 20:59
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Se on 8x1mm. Tee ihan reilu jenka mitaltaan kun se adapteri uppoaa noin 1 cm ennen kuin jenka alkaa ottaa.

TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2013, 13:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ihan maallikkona näiden jakajapumppujen kanssa, kokeilisin kyllä sitä 1.54 - ero voip olla aika huomattavakin, äkkiä laskien 10% vs 1.4

saastehömppää uskoisin ...
Siis kyseessä on ennakonsäätö, ei syötön.

Veneessä säädin ihan korvakuulolla, siis aikaisemmalle niin pitkään että käynti alkoi karkenemaan, ja sitten pikkuisen takasinpäin. nyt kun on tuo ajoitustyökalu, niin pitäs tarkistaa, minne sattui.
(toki toinen, parempi moottori odottamassa...)

Ja kun noissa vanhoissa ve-pumpuissa kulumaa, niin kierrosten mukaan ennakon säätö tahtoo jäädä jälkeen, silläkin perusteella itse uskaltaisin pistää hivenen lisää ennakkoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2013, 15:18
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis kyseessä on ennakonsäätö, ei syötön.
Mutta jos syöttöruuvista antaa lisää soppaa niin on kai syytä antaa sille lisää ruiskutusaikaa että se menee ennen oikeaa aikaa perille palotilaan eikä vaan palaa ohivirtauksena tankkiin ;-)

Tai...tuskin näillä vakiokokoisilla nestepäillä on tähän vaaraa, niin vähäiset määrät kuitenkin ruiskutellaan ja sopan lisäyskin on minimaalinen vaikka reilusti lisäisikin. Enpä tiedä, kun en paljon muutakaan.

TT
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2013, 15:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Mutta jos syöttöruuvista antaa lisää soppaa niin on kai syytä antaa sille lisää ruiskutusaikaa että se menee ennen oikeaa aikaa perille palotilaan eikä vaan palaa ohivirtauksena tankkiin ;-)

Tai...tuskin näillä vakiokokoisilla nestepäillä on tähän vaaraa, niin vähäiset määrät kuitenkin ruiskutellaan ja sopan lisäyskin on minimaalinen vaikka reilusti lisäisikin. Enpä tiedä, kun en paljon muutakaan.

TT
Siis miten menee ohivirtauksena takaisin tankkiin? ei siellä ole mitään ylipaineventtiiliä? vai toimiiko sammuttimen solennoidi noin, kun paine kasvaa pumpulla riittävästi?

Tuo paluulinja suihkujen päistä siis johtaa vain suihkun kärjen ympäriltä vuotaneen dieselin takaisin tankkiin.
(josta voi pikkuisen arvioida kärkien kulumaa, uusilla kärkiillä ei juurikaan virtaa, mutta vanhat kuluneet käret valskaa paljon enemmän, mutta pitäs olla vertailukohta.... määristä en osaa sanoa.)

Common railin koneissa saattas periaatteessa mennäkkin paluuputkeen, jos paine olisi pieni.
(siis co koneissa ilmoitetaan linjan paine, suihkulta "purkautuva" paine hivenen pienempi.
ja perinteisissä suihkujen avautumispaine, todellinen paine voi siis olla suurempi)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bosch VE-pumpun säätö? kippo86 Tekniikka & Jutustelu 8 18.11.2013 10:56
2LT koneen ajoituksen säätö? Gulo Tekniikka & Jutustelu 2 27.02.2013 23:36
Ostettu bosch VE pumpunkara 4runneri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2011 17:46
Pajeron ajoituksen säätö? ases Tekniikka & Jutustelu 3 07.11.2007 20:58
O:Turbodieselin Bosch VE pumppu, ym dieselkamaa arpati O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.03.2006 10:52


Sivu luotu: 14:52 (GMT +2).