![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kierroslukumittarin anturin kolvaukset kesti kokonaiset 30km, sitten pimeni taas. Ja kello kanssa. Etukardaanihässäkkä: Haarukat on samassa linjassa, mutta voiko se olla 180 astetta väärässä vaiheessa? Nyt on tasapainot jota kuinkin samalla puolella kardaania, vai onko noilla edes vaikutusta tai miten päin niiden kuuluis olla?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#2
|
||||
|
||||
|
missähän on vika kun puhallin ei toimi kun kahdella suurimalla nopeudella?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Puhaltimen etuvastuksen pienenpään vastuslanka palanut poikki. Hae motonetista corollan vastus ja hio reunoja kapeammaksi 2 mm joka sivusta. Johtoliitin ja kiinnitysreiät ovat samat niin menee entisen paikalle.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
okei. toimiiko sellanen kun se on 12 volttinen järjestelmä?? ja minkä ikäisestä corollasta?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Motonet osanumero 48-8314 Carina/Corolla vm-87-91 4-napapistoke 19 €.
Alkuperäosa on suorakaide ja tässä viistokulmat. Omaani ainakin sopi hyvin reunoista vähän hiomalla, kulmat eivät aivan peity. Ei vastuslanka tiedä volteista mitään. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
missäs se etuvastus on kuusykkösessä? sukelsin pää edellä hantin lattialle sitä irrottaa mutta eihän se siellä ollu..
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kuskin puolella n. 20 -25 cm kaasupolikimen yläpuolella lämppärin kennon edessä pieni muoviläpyskä kahdella ruuvilla kiinni. Johtosarja keskellä
|
|
#8
|
|||
|
|||
Teoriassa... siis ei omakohtaista kokemusta.
.......
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 21.02.2013 14:46 Perustelu: tuli jostain syystä 2. kertaan |
|
#9
|
|||
|
|||
Teoriassa... siis ei omakohtaista kokemusta.Lainaus:
Siis sen vastuksen tarkoitus on nimenomaan saada aikaan jännitehäviö, siis moottorille ei syötetä täyttä jännitettä. Ja jos moottorit olisivat samantehoisia (siis Watteissa) niin 24v moottori ottaa puolet 12v moottorin virrasta, joten esivastukseen jää 24v vähemmän jännitettä, siis jos 1. nopeudella 12v moottorille jää puolet (6v), niin 24v moottorille jää 21 volttia. Mutta todellisuudessa HJ:ssa varmaan tehokkaampi moottori, joten tilanne käytännössä parempi, mutta JOS puhallin pyörii pikkunopeuksilla liian lujaa, niin vika on tuossa 12v etuvastuksessa. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|