Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2013, 15:01
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Kierroslukumittarin anturin kolvaukset kesti kokonaiset 30km, sitten pimeni taas. Ja kello kanssa.

Etukardaanihässäkkä: Haarukat on samassa linjassa, mutta voiko se olla 180 astetta väärässä vaiheessa? Nyt on tasapainot jota kuinkin samalla puolella kardaania, vai onko noilla edes vaikutusta tai miten päin niiden kuuluis olla?

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2013, 21:30
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

missähän on vika kun puhallin ei toimi kun kahdella suurimalla nopeudella?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2013, 09:40
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Puhaltimen etuvastuksen pienenpään vastuslanka palanut poikki. Hae motonetista corollan vastus ja hio reunoja kapeammaksi 2 mm joka sivusta. Johtoliitin ja kiinnitysreiät ovat samat niin menee entisen paikalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2013, 10:02
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Puhaltimen etuvastuksen pienenpään vastuslanka palanut poikki. Hae motonetista corollan vastus ja hio reunoja kapeammaksi 2 mm joka sivusta. Johtoliitin ja kiinnitysreiät ovat samat niin menee entisen paikalle.
okei. toimiiko sellanen kun se on 12 volttinen järjestelmä?? ja minkä ikäisestä corollasta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2013, 12:36
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Motonet osanumero 48-8314 Carina/Corolla vm-87-91 4-napapistoke 19 €.
Alkuperäosa on suorakaide ja tässä viistokulmat. Omaani ainakin sopi hyvin reunoista vähän hiomalla, kulmat eivät aivan peity. Ei vastuslanka tiedä volteista mitään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2013, 14:01
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

missäs se etuvastus on kuusykkösessä? sukelsin pää edellä hantin lattialle sitä irrottaa mutta eihän se siellä ollu..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2013, 17:03
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Kuskin puolella n. 20 -25 cm kaasupolikimen yläpuolella lämppärin kennon edessä pieni muoviläpyskä kahdella ruuvilla kiinni. Johtosarja keskellä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.02.2013, 14:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Teoriassa... siis ei omakohtaista kokemusta.


.......

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 21.02.2013 14:46 Perustelu: tuli jostain syystä 2. kertaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2013, 14:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Teoriassa... siis ei omakohtaista kokemusta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Motonet osanumero 48-8314 Carina/Corolla vm-87-91 4-napapistoke 19 €.
Alkuperäosa on suorakaide ja tässä viistokulmat. Omaani ainakin sopi hyvin reunoista vähän hiomalla, kulmat eivät aivan peity. Ei vastuslanka tiedä volteista mitään.
Siis varmasti toimii, mutta taitaa pienin nopeus kasvaa aika suureksi?

Siis sen vastuksen tarkoitus on nimenomaan saada aikaan jännitehäviö, siis moottorille ei syötetä täyttä jännitettä.

Ja jos moottorit olisivat samantehoisia (siis Watteissa) niin 24v moottori ottaa puolet 12v moottorin virrasta, joten esivastukseen jää 24v vähemmän jännitettä, siis jos 1. nopeudella 12v moottorille jää puolet (6v), niin 24v moottorille jää 21 volttia.
Mutta todellisuudessa HJ:ssa varmaan tehokkaampi moottori, joten tilanne käytännössä parempi, mutta JOS puhallin pyörii pikkunopeuksilla liian lujaa, niin vika on tuossa 12v etuvastuksessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2013, 19:32
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis varmasti toimii, mutta taitaa pienin nopeus kasvaa aika suureksi?

Siis sen vastuksen tarkoitus on nimenomaan saada aikaan jännitehäviö, siis moottorille ei syötetä täyttä jännitettä.

Ja jos moottorit olisivat samantehoisia (siis Watteissa) niin 24v moottori ottaa puolet 12v moottorin virrasta, joten esivastukseen jää 24v vähemmän jännitettä, siis jos 1. nopeudella 12v moottorille jää puolet (6v), niin 24v moottorille jää 21 volttia.
Mutta todellisuudessa HJ:ssa varmaan tehokkaampi moottori, joten tilanne käytännössä parempi, mutta JOS puhallin pyörii pikkunopeuksilla liian lujaa, niin vika on tuossa 12v etuvastuksessa.
Kyllä se 1 ja 2-nopeuksilla tosiaankin pyörii nopeammin, mutta mielestäni se johtuu siitä että se vastuslanka on paksumpaa kuin alkuperäisessä. Antaa siis isommalla jännitteellä virtaa lävitse moottorille, joten pyörii nopeammin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:25 (GMT +2).