Laatikon osalta voi olla huomattavissa vain kurahtelevampi alaspäin vaihtaminen GL5 öljyillä, kun synkrot ei jarruta tarpeeksi johtuen liukkaammasta öljystä. Ite en oo ennenkuullu syöpymisistä? Esim joissain tojotan vinsseissä on matopyörä pronssia (ja joissain isompi ratas kuparia), mutta GL5 peräölppää mie oon kaikkiin laittanu.
Perissä saattaapi pitemmillä matkoilla ilmetä pientä kulumaa hampaissa. Itellä teroittui yhellä safarilla pinjonin hampaat vetsenteräviksi, kun laitoin vahingossa 10w-30 moottoriölppää perään peräöljyn sijaan. Eli pinjonin hampaiden pinnasta hioutui materiaalia n. 5mm tuhannen kilometrin matkalla.
On kyllä sulanu hampaat kokonaan pois pinjonista ihan muutamalla sadalla kilometrilläkin, kun oli öljyt tulleet kokonaan pihalle tukkosen huohottimen takia...
Viimeksi muokannut Viipo : 13.02.2013 22:35
|