Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2013, 14:43
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

hiluxin kantavuus on tosiaan naurettava ja kone tuhnu varsinkin kärryn kiskontaan. mulla oli 33" pyörät alla ja vaikutti menohaluihin kummasti tosin konekin oli 105hv mopomalli d-4d. muuten ajelin kaks vuotta enkä saanu rikki ku yhen murroksen, eli kai noissa voimansiirtopuoli on ok kunhan ei enää isommilla pyörillä revitä suossa ja riko etuperää. mielestäni muuten vaan ajoautona ok eikä lavalla oleva paino merkannu menoon mitään. kääntymiseen tosin vaati lentokentän, risman parkkiksella pitää sahata ruutuun oma oli -05 vm eli vika kdn170 malli 200tkm ajettu, ei syöny juuri öljyy eikä nestettä.

__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2013, 20:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Ottaa sen Hiluxin 3-litraisena niin jaksaa kulkeakin.

Mitenhän se Nerd-on tuttu on raiskannu sitä Hiluxia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2013, 06:38
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ottaa sen Hiluxin 3-litraisena niin jaksaa kulkeakin.

Mitenhän se Nerd-on tuttu on raiskannu sitä Hiluxia...
Jännä, että nuo kuiten kaivosolosuhteissa kestää, muut sitten ei taho kestääkkään.
Etuvetari taijettiin vaihtaa kerran ja olikohan etutukivarren kanssa jotaki ongelmaa parin vuojen aikana. Käyttö ei kuiten ole mistään kevyimmästä päästä ja kuskitki nuihin sillontällöin patoumia saattaa purkaa.
L200 oli ihan paska, henkilöautomaisempi ja näin mukavampi ajaa, mutta ongelmia riitti, milloin jumitti ohjaus ja tuommosia muita pikkujuttuja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2013, 09:10
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mitenhän se Nerd-on tuttu on raiskannu sitä Hiluxia...
Perässä 2200kg painava kärry melkein aina perässä ja lavalla kuormaa myös. Vanhemmat pickupit kestänyt tuon hienosti, mutta tuorehko Hilux ei enää kestä. Kaippa siellä on toitsulla otettu säästötoimet käyttöön?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2013, 10:16
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Eikös vanhemmissa ollu kantavuuttaki pääle tonnin..170 koppasessa oli reilu 600
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2013, 10:47
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

LR Defenderi 110 ja 130. Ei ne välttämättä näytä 2000 lukusilta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2013, 12:07
kunkkukabi kunkkukabi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.07.11
Sijainti: Turku
Viestit: 18
Perusasetus

B2500 Matukka olisi aika kivasti tarjolla. Rangerin tekniikka ilmeisesti. Kellään kokemuksia?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2013, 14:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Sellainen Fordin Ranger Wildtrak on muuten hienon näköinen kikotin. Ikinä en ole ajanut, enkä edes istunut kyydissä. Mut hienolta näyttää
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2013, 14:14
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kunkkukabi Näytä viesti
B2500 Matukka olisi aika kivasti tarjolla. Rangerin tekniikka ilmeisesti. Kellään kokemuksia?
Tai siis taitaa olla toisinpäin, et rangerissa on matzdan tekniikka Käsittääkseni auto on kokonaan mazdan suunnittelua... Joskus oon taas lukenu et moottori olis jotain sukua mitsulle, mut mene ja tiedä. 12V 2,5TD siellä kuiteskin puhisee pellin alla...

Ite oon 2000 mallin Ranerilla pörränny nyt nelisen vuotta. Välillä tuo pikkuohjaamo ärsyttää, kun ei mahu romua ohjaamoon juurikaan, mut toisaalta lava on sit pitkä. Kärryä kiskoo hyvin. 1000 km reissussa kulutus 14L/100km kun koukussa autotraileri auton kanssa ja massaa tais olla hiukan yli sallitun 2200kg. Tosin nurkkapyörityksessä suht paljon imee ainetta.

Vaihteistoon kaipais kuudetta vaihdetta, kun ajelee matkaa tyhjällä autolla. 5. vaihteella 100km/h, niin kierroksia on jo noin 2700 rpm. Mutta sit kun pistää kärryn perään niin 5 on just passeli kiskoo 80 km/h vauhtia.

Koneessa ei pumpun vakioasetuksilla oo kauheesti alavääntöö, mut kun hiukan käänsi syöttöruuvia, niin alko vääntään (ei kuitenkaan savuta yhtään).

Mitähän muuta tuosta nyt sit kertos...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2000-luvun Terranoista jmh Tekniikka & Jutustelu 7 06.05.2012 11:04
Myydään / Vaihdetaan 90 luvun tehopoppia Pafo O/M/V Muut 1 30.09.2009 14:16
80-luvun hiluxista kysymyksiä sako Tekniikka & Jutustelu 7 29.10.2006 21:32
Kokemuksia Cherokeista -90-luvun Tekniikka & Jutustelu 28 21.01.2006 01:57
80-luvun ummehtunut sisusta Firebird Vuosimallit 1984-1996 1 13.10.2004 09:52


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).