Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2013, 12:07
kunkkukabi kunkkukabi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.07.11
Sijainti: Turku
Viestit: 18
Perusasetus

B2500 Matukka olisi aika kivasti tarjolla. Rangerin tekniikka ilmeisesti. Kellään kokemuksia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2013, 14:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Sellainen Fordin Ranger Wildtrak on muuten hienon näköinen kikotin. Ikinä en ole ajanut, enkä edes istunut kyydissä. Mut hienolta näyttää
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2013, 14:27
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ajanut -09 mitsulla, -00 fordin rangerilla ja tutustunut hieman enempi navaraan. Mitsu on mahtava laite ajaa tiellä. Tuossa oli viel paremmat pakat takana. Tosin perä oli hieman liian korkealla pikkusen kärryn vetoon jos ei ollu aisapainoa kunnolla(lava tyhjänä). Ihan pirtee peli, mutta maastoon ei oikein ollu asiaa. Kurakoissa ainakin loppu menohalut aika lyhyeen. Range taas meni maastossa todella mukavasti ja ei pienet kivet reitillä haitannut, tosin muista oliko siinä panssareita. Moottori oli täys susi. Levahti kahesti ja mistään saa uutta tai käytettyä konetta suomen maalta. Joku mazdan vastaava olis kuulemma passannu, mut ei niitäkään vielä ole vastaan tullut. Seisoo edelleen ilman mottia hallin pihassa. Navara oli oma suosikki, mutta siin on sama vika kuin patrollin koneissa. Eli jos koneella ajaa yli 200tkm niin saa puuta koputella. Tosin vissiin navaran kone kestää pikkusen pitempään kun on hieman pienempi. Eli vois olla tuo mitsu semmonen sopiva kompromissi, kun maastossa menoa on helpompi parantaa kuin nuitten koneitten kanssa tapella. Ja oisi hieman pirteämpi kuin hilux. Tai no eipä ole hiluxista kokemusta kuin kyydissä istuen
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2013, 22:21
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Hiluxista..


Tossa naapuri huoltofirmassa on -12 mallinen Hilux,oiskohan 144 heppanen versio. Aura ja hiekotus kamat päällä ja kyytiähän ne saa ku ei o omia. Saman kylän Tojo huollosta kyselin ni ei o uus koppasessa ollu ihmeempiä ongelmia. Coolerin jäätymisiä oli jossain vaiheessa mut en sit tiiä mitä niille on tehty. Samaa perus tekniikkaa ku edellisissäkin malleissa,sieltä täältä päivitetty ja runko ja koppahan on eri ku 110 ja 170 sarjalaisissa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2013, 14:14
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kunkkukabi Näytä viesti
B2500 Matukka olisi aika kivasti tarjolla. Rangerin tekniikka ilmeisesti. Kellään kokemuksia?
Tai siis taitaa olla toisinpäin, et rangerissa on matzdan tekniikka Käsittääkseni auto on kokonaan mazdan suunnittelua... Joskus oon taas lukenu et moottori olis jotain sukua mitsulle, mut mene ja tiedä. 12V 2,5TD siellä kuiteskin puhisee pellin alla...

Ite oon 2000 mallin Ranerilla pörränny nyt nelisen vuotta. Välillä tuo pikkuohjaamo ärsyttää, kun ei mahu romua ohjaamoon juurikaan, mut toisaalta lava on sit pitkä. Kärryä kiskoo hyvin. 1000 km reissussa kulutus 14L/100km kun koukussa autotraileri auton kanssa ja massaa tais olla hiukan yli sallitun 2200kg. Tosin nurkkapyörityksessä suht paljon imee ainetta.

Vaihteistoon kaipais kuudetta vaihdetta, kun ajelee matkaa tyhjällä autolla. 5. vaihteella 100km/h, niin kierroksia on jo noin 2700 rpm. Mutta sit kun pistää kärryn perään niin 5 on just passeli kiskoo 80 km/h vauhtia.

Koneessa ei pumpun vakioasetuksilla oo kauheesti alavääntöö, mut kun hiukan käänsi syöttöruuvia, niin alko vääntään (ei kuitenkaan savuta yhtään).

Mitähän muuta tuosta nyt sit kertos...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2000-luvun Terranoista jmh Tekniikka & Jutustelu 7 06.05.2012 11:04
Myydään / Vaihdetaan 90 luvun tehopoppia Pafo O/M/V Muut 1 30.09.2009 14:16
80-luvun hiluxista kysymyksiä sako Tekniikka & Jutustelu 7 29.10.2006 21:32
Kokemuksia Cherokeista -90-luvun Tekniikka & Jutustelu 28 21.01.2006 01:57
80-luvun ummehtunut sisusta Firebird Vuosimallit 1984-1996 1 13.10.2004 09:52


Sivu luotu: 02:23 (GMT +2).