![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
"Muutaman" kerran on siis hermo mennyt kun koittanut 10-15 min lämmittää ns. hyvällä toholla. Toki se kuuma on helpottanut jotain, muttei niinkuin pitäisi - ja aina ei oikeastaan ollenkaan. Vetänyt silloin sitten rälläkällä pahimmat rähmät kappaleen pinnasta ja migilla kakku päälle irrotettavaan osaan, ja pienellä napauksella lähtenyt irti. Tohon idea on saada irrotettava kappale punaiseksi, tai lähelle sitä. Tolla MAP:illa se pitäisi onnistua kun on kunnon poltin, kaikilla muilla vermeillä ainakin omat kokemukset ollut sen suuntaisia että ei niillä tule kuin vihaiseksi ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Omassa käytössä sievertin metaljet, antaa powerjettiä enemmän lämpöä. Sillä juottaa kuparin kovajuotokset ihan ok. Ruuvit irrotan rothenbergerin kaasujuottimilla samankaltainen kakspulloinen kun tuolla oli joku linkki. Ei noissa kai suuria eroja ole mutta selvitä ekana kuinka suuria suuttimia niihin saa niillä vakioilla kun ei oikei tahdo pultti punastua. Toinen on hinta. Samat pullot käy mut ikh vs bauhaus oli hinnassa melkoinen ero ja paremman oloisen eduksi. Metaljettiä en löytäny kaupoista niin soitin maahantuojalle ja kysyin kuka tampereella niitä myy ja silloin oli vaan yks paikka Nekalassa joka niitä myi.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. Viimeksi muokannut 2x4WD : 04.02.2013 18:10 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla noin sivulla 27-28 on kerrottu power- ja metaljetin erot. 300 astetta C.
http://www.raumansammutin.fi/tuottee...elo%202007.pdf
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole poltin mutta jos puikkokone löytyy niin toimiskohan tälläset?
http://www.somotec.fi/Web_page_attac...t/Therm200.pdf |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ostaa pamautin sitten tälläistä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-6071 Speksien mukaan pitäisi olla kylmempää (-40°C) kuin aiemmin linkittämäni öljyävä versio. Joillain harrastesaiteilla tuota koko kylmäideaa pidettiin epäilyistä huolimatta toimivana ruostuneen pultin irroitukseen; varsinkin ahtaissa ja lämmölle aroissa kohteissa. Kunhan pääsen itse kokeilemaan, niin raportoin sitten tänne.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
WinChester:Ostaa pamautin sitten tälläistä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-6071 Jätkä käänti takin,,, ensin kuumaa ja nyt kylmää ![]() lämmitä nyt ensin kuumaksi ja hetiperään tarjoot kylmää,, kyllähän siinä ruosteet krymppääntyy irti ![]() ![]() mut etkai jeepistä ole löytänyt jumittuneita / ruostuneita pultteja ![]() ![]() Viimeksi muokannut apupoika : 04.02.2013 20:13 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Isot pojat kerto tossa takavuosina, että riittää jos liitoksen lämmittää ja sitten suihakauttaa siine jotain ruosteenirrotus ainetta, niin pitäis tunkeutua kuulemma tehokkaasti kohteeseen. Spray jääähdyttää osuessaan kohdetta... Tämä siis tupla-v-kaupasta kuultua...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pitäis pakosarjoja alkaa päästelemään irti. Mutterit paksussa ruosteessa, kuten myös pinnapulttien päät. Uudet pinnapultit olis jo, joten niitä ei tarvii säästellä, mutta miten noita nyt kannattais lähtee irrottelemaan? Eniten pelottaa pinnapultin katkeaminen, 8 mm kun vaan on. Hitsaamaan ei oikein väliin sovi, poraamisesta puhumattakaan.
Mietin siis että antaisko lämpöjä punahehkuun ekaks, vai pehmentääkö se vaan pulttia ja katkeaminen helpompaa? Paras kun rälläköis siivun kyljestä pois, mutta kun ei sinne sovi. Jollain vingulla ehkä, mut ei oo ees vinkua itellä. Tämmöstä jälkeä eräällä kanssaharrastajalla samojen pulttien kanssa: ![]() Paras kun lähtisivät tolleen juurimutineen. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Lainaat jostai induktio lämmittime,sillä lämpöseks ja irrotus.
Ei tuu avotulta ja auto ei pala
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Itse lämmittäisin kunnolla punaiseksi, ja heti kun mutteri on taas musta niin vääntää vaan auki. Paras ois jos sais sitten heti perään pulttipyssyllä päräyttää auki, mutta taitaa tilat käydä pieneksi. Jos ne on tuollaisia kuin kuvassa niin eipä tuolle taida oikein mitään varmaa konstia olla.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Huono vaan kun ei ees meinaa nähdäkkään perille asti, räikkäkään ei sovi joka väliin. Pulttipyssyä ei saa kuin puolen metrin päähän.
![]() Mut taidan kipasta jonku MAP-töhöttimen niin saa ruosteet poltettua pois jos sopii pullon kans kääntymään. Induktiokuumennin olis pop, mutta mistäs nyt sellasen löytäis. Toisaalta liekki ei heti olis mitään polttamassa vierestä. Tän kaltaisen hylsyn jo hommasin niin ei ehkä niin helposti nylppääntyminen muodostu ongelmaks: ![]() Irwin Bolt-Grip |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ruostuneen vaijerin herkistely | Mika B | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.01.2013 09:52 |
Ruostuneen rungon ruostesuojaus | Mase | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 14.01.2013 16:21 |
Beadlockin pultin pituus? | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 19.12.2008 10:04 |
Vinkkejä pajeron vetonivelen irroitukseen | awd | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.03.2008 14:57 |
Ideoita jousen pultin irroitukseen? | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 13.05.2006 20:54 |