Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2013, 17:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
IKH:lta löytyy MAP-kaasua hintaan 24€/plo...
http://www.ikh.fi/KERTAKAYTTO_MAP-KAASU_7_16_VENTTIILI

...mutta "normaali" 30€ poltin ei sitä kestä, vaan tarvitaan tälläinen hintaan 150€
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=34672


Nähtävästi kuumailmapuhallin tai tämmöinen kepeämpi kaasupoltin voisi toimia...
http://www.ikh.fi/Tyokalut/Lammittim...__SAILIO_660ML
Oma kokemus kaikista noi8sta kuumailmatöhöistä on ollut se, ettei niillä tahdo kunnolla saada edes 10-12mm pulttia kuumaksi, eikä varsinkaan jotain isompaa jos tarttee saada irti (esim. vanha navan laakeri, laakerikooli tai koko napa irrottaa, jotain raidetangonpäitä yms...), kun ei niissä yksinkertaisesti riitä potku kunnolla. Menee vain leikkimiseksi.

"Muutaman" kerran on siis hermo mennyt kun koittanut 10-15 min lämmittää ns. hyvällä toholla. Toki se kuuma on helpottanut jotain, muttei niinkuin pitäisi - ja aina ei oikeastaan ollenkaan. Vetänyt silloin sitten rälläkällä pahimmat rähmät kappaleen pinnasta ja migilla kakku päälle irrotettavaan osaan, ja pienellä napauksella lähtenyt irti. Tohon idea on saada irrotettava kappale punaiseksi, tai lähelle sitä. Tolla MAP:illa se pitäisi onnistua kun on kunnon poltin, kaikilla muilla vermeillä ainakin omat kokemukset ollut sen suuntaisia että ei niillä tule kuin vihaiseksi huono puoli toki on sitten se että poltin & kaasu maksaa. Baukkarissa silloin kun näin niin poltin + kaasupullo olisi ollut yhteensä ~120€, ja pelkkä pullo jonkun reilu 30€.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2013, 18:07
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Omassa käytössä sievertin metaljet, antaa powerjettiä enemmän lämpöä. Sillä juottaa kuparin kovajuotokset ihan ok. Ruuvit irrotan rothenbergerin kaasujuottimilla samankaltainen kakspulloinen kun tuolla oli joku linkki. Ei noissa kai suuria eroja ole mutta selvitä ekana kuinka suuria suuttimia niihin saa niillä vakioilla kun ei oikei tahdo pultti punastua. Toinen on hinta. Samat pullot käy mut ikh vs bauhaus oli hinnassa melkoinen ero ja paremman oloisen eduksi. Metaljettiä en löytäny kaupoista niin soitin maahantuojalle ja kysyin kuka tampereella niitä myy ja silloin oli vaan yks paikka Nekalassa joka niitä myi.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.

Viimeksi muokannut 2x4WD : 04.02.2013 18:10
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2013, 18:17
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Tuolla noin sivulla 27-28 on kerrottu power- ja metaljetin erot. 300 astetta C.

http://www.raumansammutin.fi/tuottee...elo%202007.pdf
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2013, 18:54
TOYBOY:n Avatar
TOYBOY TOYBOY ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 88
Perusasetus

Ei ole poltin mutta jos puikkokone löytyy niin toimiskohan tälläset?
http://www.somotec.fi/Web_page_attac...t/Therm200.pdf
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2013, 19:54
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Ostaa pamautin sitten tälläistä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-6071

Speksien mukaan pitäisi olla kylmempää (-40°C) kuin aiemmin linkittämäni öljyävä versio. Joillain harrastesaiteilla tuota koko kylmäideaa pidettiin epäilyistä huolimatta toimivana ruostuneen pultin irroitukseen; varsinkin ahtaissa ja lämmölle aroissa kohteissa. Kunhan pääsen itse kokeilemaan, niin raportoin sitten tänne.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2013, 20:01
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Talking

WinChester:Ostaa pamautin sitten tälläistä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-6071

Jätkä käänti takin,,, ensin kuumaa ja nyt kylmää
lämmitä nyt ensin kuumaksi ja hetiperään tarjoot kylmää,, kyllähän siinä ruosteet krymppääntyy irti

mut etkai jeepistä ole löytänyt jumittuneita / ruostuneita pultteja

Viimeksi muokannut apupoika : 04.02.2013 20:13
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2013, 20:13
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Isot pojat kerto tossa takavuosina, että riittää jos liitoksen lämmittää ja sitten suihakauttaa siine jotain ruosteenirrotus ainetta, niin pitäis tunkeutua kuulemma tehokkaasti kohteeseen. Spray jääähdyttää osuessaan kohdetta... Tämä siis tupla-v-kaupasta kuultua...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.06.2017, 20:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Pitäis pakosarjoja alkaa päästelemään irti. Mutterit paksussa ruosteessa, kuten myös pinnapulttien päät. Uudet pinnapultit olis jo, joten niitä ei tarvii säästellä, mutta miten noita nyt kannattais lähtee irrottelemaan? Eniten pelottaa pinnapultin katkeaminen, 8 mm kun vaan on. Hitsaamaan ei oikein väliin sovi, poraamisesta puhumattakaan.

Mietin siis että antaisko lämpöjä punahehkuun ekaks, vai pehmentääkö se vaan pulttia ja katkeaminen helpompaa? Paras kun rälläköis siivun kyljestä pois, mutta kun ei sinne sovi. Jollain vingulla ehkä, mut ei oo ees vinkua itellä.

Tämmöstä jälkeä eräällä kanssaharrastajalla samojen pulttien kanssa:


Paras kun lähtisivät tolleen juurimutineen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.06.2017, 21:09
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaat jostai induktio lämmittime,sillä lämpöseks ja irrotus.
Ei tuu avotulta ja auto ei pala
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.06.2017, 21:09
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Itse lämmittäisin kunnolla punaiseksi, ja heti kun mutteri on taas musta niin vääntää vaan auki. Paras ois jos sais sitten heti perään pulttipyssyllä päräyttää auki, mutta taitaa tilat käydä pieneksi. Jos ne on tuollaisia kuin kuvassa niin eipä tuolle taida oikein mitään varmaa konstia olla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.06.2017, 01:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Huono vaan kun ei ees meinaa nähdäkkään perille asti, räikkäkään ei sovi joka väliin. Pulttipyssyä ei saa kuin puolen metrin päähän.

Mut taidan kipasta jonku MAP-töhöttimen niin saa ruosteet poltettua pois jos sopii pullon kans kääntymään. Induktiokuumennin olis pop, mutta mistäs nyt sellasen löytäis. Toisaalta liekki ei heti olis mitään polttamassa vierestä.

Tän kaltaisen hylsyn jo hommasin niin ei ehkä niin helposti nylppääntyminen muodostu ongelmaks:

Irwin Bolt-Grip
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ruostuneen vaijerin herkistely Mika B Tekniikka & Jutustelu 21 21.01.2013 09:52
Ruostuneen rungon ruostesuojaus Mase Tekniikka & Jutustelu 40 14.01.2013 16:21
Beadlockin pultin pituus? -Jyki- Tekniikka & Jutustelu 17 19.12.2008 10:04
Vinkkejä pajeron vetonivelen irroitukseen awd Tekniikka & Jutustelu 11 29.03.2008 14:57
Ideoita jousen pultin irroitukseen? Tekniikka & Jutustelu 15 13.05.2006 20:54


Sivu luotu: 00:41 (GMT +2).