Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2013, 11:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja triiit Näytä viesti
joo-o...yllättävän vähän tuntuu olevan porukalla tietoa/mielipidettä siitä, mikä kunnon mettäkumi kestäis eniten asfaltti ajoa..
Mistähän kokoluokasta puhutaan? Riittääkö 35x12.50? Lasketko Cooperin STT:n kunnon mettäkumiks?
STT 33x12.50R17 koossa kului n. millin/10tkm eli teoreettisesti 100 tkm menee yli ja on oikeesti hyvät ajella asfaltillakin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2013, 12:27
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Vähäiset kokemukset maantieajosta johtunee siitä, että kysytyn tyylin renkaat (karkeakuvioiset rättirenkaat) ovat niin kamalia ajaa ja kuluu niin nopsaan ja sen kaiken kun suhteuttaa kustannuksiin niin eihän siinä mitään järkeä ole. Ja ehkä ne tyypillisesti ovat myös "hirveän" auton alla, ettei sillä viitti muutenkaan ajella yhtään ylimääräistä siviiliajoa maantiellä.

Teräsvyörenkaissa ja ns. Mud-Terrain kuvioissa on jo sitten paljon enemmän kokemusta ja käytettävyyttä maantiellä. Itse ajoin omilla 33/12,5" GY MTR gummeilla n. 30-40.000 jokapäiväistä käyttöä ja vielä on kulutuspintaa jäljellä ehkä 70%. Nissä ei ollut juurikaan mitään valitettavaa arkikäytössä ja kohtuullisesti pelasi myös maastossa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2013, 13:07
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Jeps, MTR kesti hyvin ajoa ja toimi jopa talvella, kaks talvee hyvin ja kolmantena olivatkin jo niin livakat ettei niillä uskaltanu ajaa. Olivat diesel-Blazerin alla ja koko oli 33x12.5
Liekkö niitä saa 37" kokoisena?

Creepyt toimii maastossa hyvin Dodgen alla, mutta ovat todella ikävät ajaa asfaltilla. Ja etupyörät saa sulatettua kesässä loppuun jossei välillä vaihda akseleiden kesken niitä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2013, 10:04
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Eiköhän sen voi noin yleistää. Mitä parempi gummi mettään (pehmeä, isot palat), sitä nopeammin kuluu maantiellä. Noi perusmutikat merkistä riippumatta kestänevät +2000kg autolla 70-100 tkm, jos ihan loppuun ajetaan. Omilla feeäffillä vedetty Hj:lla yli 70tkm ja pintaa vielä 6 mm.
Tiipe muistaakseni joskus kehui täällä ajaneensa maxxiksilla jotain +70 tkm? Volvoissa näyttävät olevan aika finaalissa 34-40 tkm kohdalla. Riippuu varmaan käytöstä, paineista, iskareista, aurauksista ym.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
renkaat


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Renkaiden pinnoitus solihull Tekniikka & Jutustelu 19 31.05.2020 20:42
Hilux LN110 voimansiirron kestävyydestä kysymyksiä? Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 9 22.03.2012 00:08
Myyty Renkaiden tasapainotuskone samid O/M/V Muut 2 12.10.2010 16:52
Hojon 4.0 Turbo koneen kestävyydestä bj75 Tekniikka & Jutustelu 8 24.02.2005 20:57
voiman siiron kestävyydestä.. coupe Vuosimallit 1968-1982 1 17.10.2003 14:05


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).