Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu
Mistäs porukka on hommanut NP242 jakolaatikkoon nopeusmittarin rattaita? Pikaisella eBayn plaraamisella en löytänyt kuin ameriikasta muutaman, ja niistäkään ei ainakaan kysymättä kukaan ilmoittanut halukkuutta lähetellä Soomeen 
|
Quadratec ainakin toimittaa, ja varmaan myös 4wd.com ja monet muut. Halukkuutta toimittaa löytyy, mutta pelkän rattaan toimitus voi äkkiä maksaa 40-50€

eli kandee yhditää johonkin muun tilauksen yhteyteen. Mulle kahdesta eri paikkaa tarjosivat n. 50$ lähetyskuluja 39$ maksavalle rattaalle (pieni kuplamuovitettu paperipussi, n.400g), mutta kun ostin rattaan, quick disconnectit, uudet etuvetarit ja kaikenlaista muuta pientä niin koko hivakan (n.20kg, kaksi isohkoa laatikkoa ja tilauksen kokonaishinta 975$) lähetyskulut oli alle 100$
Lainaus:
Vai meneekö ihan turhaksi hifistelyksi koko rattaiden puljaaminen 31" renkailla....eli onko mittarin heitto vielä sallituissa rajoissa tuolla rengaskoolla? (katsastusta tässä haaveilen ja toiveena olisi että läpi laakista ilman kilometrin pituista vikalistaa )
|
Jos on orkkisvälitys ja oikeasti 31" renkaat niin mittarivirheen pitäisi olla aika liki nollaa. Tsekkaa GPS:llä niin saat varmuuden. Jos on välityksiä vaihdettu tiheämmäksi niin sitten siitä riippuen on mittarivirhettä. Muistat vaan että mittari sää näyttää joko juuri oikein tai liian paljon, mutta ei YHTÄÄN liikaa.
Mulla esmes. oli Grandissä 32" renkailla ja 3.73 välityksillä mittarivirhe 100km/h nopeudessa pari kilsaa tunnissa GPS:llä katottuna. Muistelisin että 31" pinnoitetuilla ylikokorenkailla (=31.8") ja 3.55 välityksillä XJ:ssä näytti mittari pikkuisen liian vähän.
Sitten se kolmas asia, mulla on toi Grandin alkuperäinen ratas ylimääräisenä enkä sillä tee mitään, monihampaisen tarvitset ja onko sulla uudempaa vai vanhempaa tyyppiä (eli pitkä vai lyhyt akseli)?