Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2013, 16:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Pakko kysyä että onko termari varmasti oikein päin?

Dieselissä kansipahvi voi päästää painetta vasta kuormitettuna joten se että tyhjäkäynnillä ei pulputa ei vielä oikeastaa kerro mitään. Mites lämppäri.Tuleeko lämmintä koko ajan??

Jos laittaa sen syylärin korkkia myöten täyteen ja antaa jenkaa niin mitä silloin tapahtuu korkin auki ollessa?

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2013, 16:49
FoxySouthpaw FoxySouthpaw ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Pakko kysyä että onko termari varmasti oikein päin?

Dieselissä kansipahvi voi päästää painetta vasta kuormitettuna joten se että tyhjäkäynnillä ei pulputa ei vielä oikeastaa kerro mitään. Mites lämppäri.Tuleeko lämmintä koko ajan??

Jos laittaa sen syylärin korkkia myöten täyteen ja antaa jenkaa niin mitä silloin tapahtuu korkin auki ollessa?
Pitää varmaan tarkistaa se termari, ei mitään varmuutta onko laitettu oikein kun ei olla oltu edes itse paikalla kun tuttava sen asensi...

Pitää kattoo tänään jos hallille pääsee. Ei oo tullut ajeltua autolla pahemmin sattuneista syistä ja pitää yrittää selvittää tuo että tuleeko lämmintä koko ajan..

Onko mielipiteitä, uskaltaisko ajaa sinne 100km päähän katsastuskonttorille ettei jättäs tielle? Huomiseks alustavasti sovittu että sen muutoskatsastuksen hoitais mutta kun ei uskaltais turhaa riskiä ottaa että hajoaa jotakin?

EDIT: Ja taitaa tulla lämmintä koko ajan? Paha tosiaan sanoa tarkkaan kun ei ole autolla pahemmin ajettu.. Lämpiää kuitenkin todella nopeasti.

Viimeksi muokannut FoxySouthpaw : 13.01.2013 19:14
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2013, 17:03
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

0,7bar on normaaliahdot noissa tojoissa, eli sen suhteen ei ole hätä.
Itsellä on 1,2bar ollut nyt jokusen vuoden, tosin suuttimien vaihdon jälkeeen puhalsi 1,5bar ja pikkuisen laskin ahtoja tuolloin.
Ja cooleriakaan ei ole, 400 tkm alkaa olemaan mittarissa ja noilla kilo ja + ahdoilla nyt kuitenkin sen 5v ajan menty ilman ongelmia, tai no onhan ongelmia, lisää pitäs hönkää saada
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2013, 17:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw Näytä viesti
Pitää varmaan tarkistaa se termari, ei mitään varmuutta onko laitettu oikein kun ei olla oltu edes itse paikalla kun tuttava sen asensi...

Pitää kattoo tänään jos hallille pääsee. Ei oo tullut ajeltua autolla pahemmin sattuneista syistä ja pitää yrittää selvittää tuo että tuleeko lämmintä koko ajan..

Onko mielipiteitä, uskaltaisko ajaa sinne 100km päähän katsastuskonttorille ettei jättäs tielle? Huomiseks alustavasti sovittu että sen muutoskatsastuksen hoitais mutta kun ei uskaltais turhaa riskiä ottaa että hajoaa jotakin?
Kyllä tuo keittämisen syy kannataa selvittää ennen pitempiä nykyjä. Vaan jos se termari on oikeinpäin niin ottaa reilusti nestettä matkaan, ei siis pelkkää vettä, ja lähtee hiljakseen ajelemaan. Ja käy vaikka pienen lenkin jossain katuvalojen vaikutuspiirissä ennen kuin lähtee etemmäs.
Jos siellä on nyt vedet masiinassa niin oiskohan ideaa pistää sinne puhistuslitkut sekaan ja keikan jälkeen vaihtaa/ laskea ne pois ja huuhtoa koko se jäähytys systeemi.

Nii ja kýllä siellä pitää nestettä olla näin pakkasella tai muuten menee syyläri ajoviimasta jäähän.

Nii ja kun sinne on kaadettu enemmän sitä nestettä niin sehän on syytä käyttää lämpimäksi korkki auki niin pääsee ne ilmat pois. Siis niin pitkään kunnes termari aukeaa. Ja sen kyllä näkee kun se neste alkaa liikkumaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 13.01.2013 17:35
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2013, 19:11
FoxySouthpaw FoxySouthpaw ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kyllä tuo keittämisen syy kannataa selvittää ennen pitempiä nykyjä. Vaan jos se termari on oikeinpäin niin ottaa reilusti nestettä matkaan, ei siis pelkkää vettä, ja lähtee hiljakseen ajelemaan. Ja käy vaikka pienen lenkin jossain katuvalojen vaikutuspiirissä ennen kuin lähtee etemmäs.
Jos siellä on nyt vedet masiinassa niin oiskohan ideaa pistää sinne puhistuslitkut sekaan ja keikan jälkeen vaihtaa/ laskea ne pois ja huuhtoa koko se jäähytys systeemi.

Nii ja kýllä siellä pitää nestettä olla näin pakkasella tai muuten menee syyläri ajoviimasta jäähän.

Nii ja kun sinne on kaadettu enemmän sitä nestettä niin sehän on syytä käyttää lämpimäksi korkki auki niin pääsee ne ilmat pois. Siis niin pitkään kunnes termari aukeaa. Ja sen kyllä näkee kun se neste alkaa liikkumaan.
Alan ammattilainen teki jakopään ja vaihtoi termarin, joten kai tässä mennään sillä uskolla että on laitettu oikein.. Eipä tässä nyt sitten päästy kattelemaan tuota autoa tänään hallilla..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2013, 19:35
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mikäs ilo sinne leimalle on päästä jos auto kuitenin keittelee??

kavein hiluxissa epäiltii kansi vikaa ku keräs painetta syyläriin. kaveri ajo sitten 4 vuotta korkki raollaan jonka jälkee auto vaihto omistajaa eikä tietoa miten vielä liikkuu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2013, 19:58
FoxySouthpaw FoxySouthpaw ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mikäs ilo sinne leimalle on päästä jos auto kuitenin keittelee??

kavein hiluxissa epäiltii kansi vikaa ku keräs painetta syyläriin. kaveri ajo sitten 4 vuotta korkki raollaan jonka jälkee auto vaihto omistajaa eikä tietoa miten vielä liikkuu.
Kiireellisen konttorilla käynnin syy on se, että mikäli hilua ei saa siellä(kään) muutoskatsastettua niin vaihdetaan autot takaisin henkilön kanssa, jolta hilu tuli. Tällaisen ehdon asetti mahdolliseen "kaupanpurkuun".

Myös olisi tarkoitus saada katsastettua auto kuukauden sisään, jolloinka eivät varmaan täällä Hämeenlinnassa katso hyvällä mikäli siellä konehuoneessa möllöttää jotakin ylimääräistä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2013, 21:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

pakko kysyä, millä ja miten pumppasit syylariin pari kiloa painetta ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.01.2013, 21:15
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw Näytä viesti
Kiireellisen konttorilla käynnin syy on se, että mikäli hilua ei saa siellä(kään) muutoskatsastettua niin vaihdetaan autot takaisin henkilön kanssa, jolta hilu tuli. Tällaisen ehdon asetti mahdolliseen "kaupanpurkuun".

Myös olisi tarkoitus saada katsastettua auto kuukauden sisään, jolloinka eivät varmaan täällä Hämeenlinnassa katso hyvällä mikäli siellä konehuoneessa möllöttää jotakin ylimääräistä.
juu tuo se tänne lahteen niin saat katsastetun henkilö auton alle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2013, 18:42
FoxySouthpaw FoxySouthpaw ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
pakko kysyä, millä ja miten pumppasit syylariin pari kiloa painetta ?
Jäähdytysjärjestelmän painemittari? Joku ammattivehje kuitenkin kun tutun työpaikalla toimenpide tehtiin….

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
juu tuo se tänne lahteen niin saat katsastetun henkilö auton alle.
Onnistuneen muutoskatsastuksen jälkeen nyt sitten jatketaan todennäköisesti hilun kanssa vielä toistaiseksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kyllä tuo keittämisen syy kannataa selvittää ennen pitempiä nykyjä. Vaan jos se termari on oikeinpäin niin ottaa reilusti nestettä matkaan, ei siis pelkkää vettä, ja lähtee hiljakseen ajelemaan. Ja käy vaikka pienen lenkin jossain katuvalojen vaikutuspiirissä ennen kuin lähtee etemmäs.
Jos siellä on nyt vedet masiinassa niin oiskohan ideaa pistää sinne puhistuslitkut sekaan ja keikan jälkeen vaihtaa/ laskea ne pois ja huuhtoa koko se jäähytys systeemi.

Nii ja kýllä siellä pitää nestettä olla näin pakkasella tai muuten menee syyläri ajoviimasta jäähän.

Nii ja kun sinne on kaadettu enemmän sitä nestettä niin sehän on syytä käyttää lämpimäksi korkki auki niin pääsee ne ilmat pois. Siis niin pitkään kunnes termari aukeaa. Ja sen kyllä näkee kun se neste alkaa liikkumaan.
Tänään köröteltiin sitten sinne konttorille ja takaisin. Nyt on sitten yksi murhe vähemmän kun muutoskatsastuksessa ei ollut mitään ongelmaa.

Yllätyttiin positiivisesti kun ei hävittänyt nesteitä matka-ajossa kuin karvan verran. Ajo oli kyllä varovaisimmasta päästä ja veikin aikaa paussien kanssa. Nyt sitten mietityttää, että miten se hävitti nestettä niin pirusti ~30km aikana kun nyt hurahti sitten reilu 200km noinkin kivuttomasti? Olisiko tuolla edellisellä ajokerralla sitten joku ilmalukko ollut??

Koko matkan oli lämppäri täysillä puhaltaen kuumaa ja ihmetyksen luo myös auton lämpömittari, joka nousee vain 1/3 ?? Noh, nyt sitten edessä tosiaan se syylarin vaihto, mutta kannattaako sitä vaihtaa ennen kuin sais selville, mikä tuon edellisen alun perin rikkoi? Autolla ei tulla nyt ajamaan piiitkään aikaan ennen kuin se sitten on kondiksessa..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.01.2013, 19:24
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Koko matkan oli lämppäri täysillä puhaltaen kuumaa ja ihmetyksen luo myös auton lämpömittari, joka nousee vain 1/3 ?? Noh, nyt sitten edessä tosiaan se syylarin vaihto, mutta kannattaako sitä vaihtaa ennen kuin sais selville, mikä tuon edellisen alun perin rikkoi? Autolla ei tulla nyt ajamaan piiitkään aikaan ennen kuin se sitten on kondiksessa..
Tuon verran se mittari yleensä ainakin omissa vehkeissä on noussu. Ja siihen vuotoon voisin veikata yhdeksi syyksi sen 2 baaria painetta vanhaan syyläriin...

Vaan jos se pelaa niin anna mennä ja pidä varuilta nestettä matkassa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.01.2013, 14:24
FoxySouthpaw FoxySouthpaw ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuon verran se mittari yleensä ainakin omissa vehkeissä on noussu. Ja siihen vuotoon voisin veikata yhdeksi syyksi sen 2 baaria painetta vanhaan syyläriin...

Vaan jos se pelaa niin anna mennä ja pidä varuilta nestettä matkassa.
Painetestin jälkeen syylari kesti sen viikon ja alkoi tosiaan vuotaa sen vuotavan vesipumpun vaihdon jälkeen?

Osaisiko joku antaa vinkkejä että mistä vehkeestä kävisi sopiva syylari, joka olisi tarpeeksi iso kun ei tuo vakio varmastikaan sitten kesällä tule riittämään...

Seuraavaksi kokeillaan syylariin paikka-ainetta (väliaikaisratkaisuksi) vaikka kuulemma tästä ei olekaan hyviä kokemuksia?? Vaihtoonhan se on kuitenkin menossa loppujenlopuksi...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.01.2013, 15:00
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Missää omassa toyotassa ei ole painetta ollut syylärissä, joko korkit on olleet sen verran jo "hyvät" tai olen repinyt toisen tiivisteen kokonaan pois jo ennen ongelmien alkamista. Koneet noissa on olleet vakiot. Kävi sitten niin että 4runnerin seuraava omistaja laittoi ehjän korkin ja vehje alkoi tihkua vähän sieltä ja täältä. Minusta vanhat toyotat ei tarvitse paineellista jäähdytyskiertoa. Entäs jos kokeilet toisella korkilla josta otat tiivisteen pois. Voi se neste hävitä muuallekkin kuin sylinteriin tai öljytilaan.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.01.2013, 15:06
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw Näytä viesti
Painetestin jälkeen syylari kesti sen viikon ja alkoi tosiaan vuotaa sen vuotavan vesipumpun vaihdon jälkeen?

Osaisiko joku antaa vinkkejä että mistä vehkeestä kävisi sopiva syylari, joka olisi tarpeeksi iso kun ei tuo vakio varmastikaan sitten kesällä tule riittämään...

Seuraavaksi kokeillaan syylariin paikka-ainetta (väliaikaisratkaisuksi) vaikka kuulemma tästä ei olekaan hyviä kokemuksia?? Vaihtoonhan se on kuitenkin menossa loppujenlopuksi...
Kyllä sen pitäs piisata jos alkuperäinen ja termari toimii..paikka-ainetta ei kyllä pitäs laittaa mihinkään vehkeeseen. Tukkii joskus myös vesikanavat..
En tiiä toimiiko mut kaneli olis toimiva paikka-aine joittenki mukaan..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.01.2013, 01:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pitäskö ottaa ongelmat tärkeysjärjestyksessä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FoxySouthpaw Näytä viesti
Painetestin jälkeen syylari kesti sen viikon ja alkoi tosiaan vuotaa sen vuotavan vesipumpun vaihdon jälkeen?

Osaisiko joku antaa vinkkejä että mistä vehkeestä kävisi sopiva syylari, joka olisi tarpeeksi iso kun ei tuo vakio varmastikaan sitten kesällä tule riittämään...

Seuraavaksi kokeillaan syylariin paikka-ainetta (väliaikaisratkaisuksi) vaikka kuulemma tästä ei olekaan hyviä kokemuksia?? Vaihtoonhan se on kuitenkin menossa loppujenlopuksi...
Siis sinulla nyt katsastettu peli? ja kiinnostais ajella?

Itse olen syyllistynyt monta kertaa tuon jäähdyttimen korkin paineventtiilin ohitukseen:
Ota havunneula, ja työnnä se sinne 2 centin kolikon kokoisen venttiilin ja korkin rungon väliin.

Ja jos meinaat repiä tehoa tuosta keksinnöstä, niin nuo kikka kolmoset vuodon tukkimiseksi tuo lisää ongelmia tulevaisuudessa.... eihän nyt ole tuo "tulevaisuus"?

Noita syyläristä rautakanki läpi" korjauskonsteja on, mutta nimenomaan artikkelin kotimaahan....
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.01.2013, 19:20
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

rameissa on ajaessa ahtopainetta muistaakseni melkein jatkuvasti ja samoin tuos mun nykyisessä gmc pickupissa, sekä entisessä pajerossa n. 0.7bar ja tais muuten olla ahtoja normiajossa myös L200... että se on ihan normaalia.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.01.2013, 20:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jos meinaat paikka-aineilla mennä niin sitä suuremmalla syyllä ne puhistuslitkut ensin sinne.

Ei nuo polkemalla lopu. Alumiini kannet halkeaa aina jossain elämän vaiheessa joten siitäkään ei kannata ottaa murhetta. Tai jos ei halkea niin sitten on normaalia parempaa onnea.

Noilla ahtopaineilla tuo kestää taatusti saman minkä vakiokin. Paljonko tuolla oli ajettu??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol SD33 käyntiongelmaa. Viisaat neuvot tarpeen. bluevan Tekniikka & Jutustelu 9 18.07.2009 14:13
Pajeron jakolaatikon yhdestä ruuvista tarvis tietoa??? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 2 20.08.2008 16:56
Perän rallatus. Hyvät neuvot tarpeen. JERKKU Tekniikka & Jutustelu 10 21.02.2008 19:55
SJ410 - kannen jälkikiristys tarpeen? riude Tekniikka & Jutustelu 1 22.11.2007 21:56
harrastajille huolto/yöpymispaikka tarpeen ?? uretaani Tekniikka & Jutustelu 2 13.08.2007 13:17


Sivu luotu: 05:45 (GMT +2).