Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BullBar
CR-V:stä tuskin viskokytkintä rikki saa, kun siinä ei sellaista ole. Pumput ja perän saa rikki, jos ei noudata öljynvaihtovälejä tarkoin, mutta sehän on omistajan typeryyttä. Mikäli Hondan nelivetosysteemi pääsee kuumenemaan liikaa, se ottaa sen pois käytöstä jäähtymisen ajaksi. Kuka arvaa, mitä Haldex tekee vastaavassa tilanteessa, tai muiden merkkien monilevykytkimelliset nelivedot? Tämä systeemi on siis p*ska niin kauan, kun se on Hondan citymaastureissa.
|
Ei tuo nyt oikein vakuuta. Jos pääsen CR-V:llä 20m lumihangessa ja sen jälkeen nelivetojärjestelmä ylikuumenee niin ketä tuollainen järjestelmä palvelee? Sitä teppo perus käyttäjää mikä ei tuolla aja missään muualla kuin auratulla tiellä ja kaupungissa. Mökille sillä on melko turha mennä jos siellä ei ole aurattua tietä. Jos alla taas on XC90 tai joku muu vastaava kikotin niin kyllä niillä vähän pidempään ajellaan siellä hangessa. Honda on ainakin itsellä ainoa nelivetoinen peli mistä neliveto on ylikuumentunut sen seurauksena että se järjestelmä aktivoi nelivedon. Mistään Onko Hondalla sitten todettu että ollaan tuossa ylisuojelevaisia vai mikä lie homman nimi, mutta melko turha systeemi se on. Ne mallit millä minä olen ajanut salli myös ne eturenkaiden sutimiset ennen kuin se siirtää voimaa taakse. Mikä taas edesauttaa sitä että olet siellä hangessa jumissa entistä nopeampaa. 90-luvun lopulla kun Volvo innostui noista nelivedoista ja loi tuon hienon XC70 mallin niin siinähän nelivedosta taidettiin siirtää taakseni muistaakseni max.30%. Netissä on hienoa videoita kun ne vertaa tuota XC70 mallia Subarun Outbackiin. Savisesta mäestä ylösnousu ei tuottanut mitään ongelmaa Subarulle, mutta Volvo jäi kuoppiinsa sutiin. Etupyörät vaan suti tyhjää ja sitten ihmetellään miksei ne takarenkaat sudi ollenkaan.
Loppupeleissä aika sama. Kaikkihan sen tietää ettei CR-V:llä ole mitään asiaa auratun tien ulkopuolelle.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mojoman
Ymmärrän että auton on hyvä olla turvallinen, mutta kun ei ne ole. Toki isompi auto on painavampi jos sen katolleen pyöräyttää, mutta kun sen tarjoaa vaikka hirven kylkeen, niin tilanne ehkä parempi.
|
Tuohan on suoraan autoverotuksen syytä että täällä palvotaan jotain 80-luvun ja 90-luvun mätiä paskoja maastureita. Toki ne on vielä niitä kunnon maastureita ja nämä 2000-luvun pelit alkaa olla jo wannabee maastureita suurinosa. Mutta jos verotus olisi hieman edukkaampaa niin kyllä porukka aika nopeasti unohtaisi nuo vanhat paskat ja ne menisi sinne paaliin. Uusi menopeli on kuitenkin hieman turvallisempi, myös tuossa katon kautta ympäriajossa.