Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2013, 13:37
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onhan Suomessakin noita pätkä lantikoita ollu V8 pannulla, mutta liekkö ne sitten leimattu jo silloin "hyvinä aikoina"?? .
Muutaman "vanhoilla säännöillä" rakennetun series/range hybridin tiedän mutta niistä ei ole nykyään apua leimaamiseen. Muutama on myös nykysäännöillä leimattu mutta siitä ei ole tietoa että millainen paperisota tai poikkeusluparuljanssi niissä on ollut.


Lainaus:
Luhtasuo (??) Tompalla oli myös tuollainen ja 38,5" renkailla......mihinköhän kyseinen auto on muuten "kadonnut" tai onkohan se jollain tallessa? Oho meni hiukka offtopiciks.
Ei menny OT:ksi vaan tämän ketjun tarkoitus on myös ihan yleisesti pohtia aihetta serieksen rakentelu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2013, 21:26
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Rover Tdi 200 pannu + laatikko ja jakis. Salisbury aksulat eteen ja taakse. Salisburyihin sai ainakin ennen 5.4 välityksiä halvalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2013, 16:35
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Toi 200Tdi menee nimenoman 88"iin turboineen helpommin kuin 109"iin, runko on matalempi joten turbolle jää enemmän tilaa! 200'sen naittaminen Serieksen päälaatikkoon on suht vaivatonta, ja jos siihen ratkaisuun päättyy ei tavitse vaihtaa akseleita ja kardaaneita. Voi käyttää samat moottorikorvat eikä laatikkoakaan tarvitse siirtää. Ykkös-Discon LT77 on naitettavissa Serieksen jakolaatikkoon jos sitä viidettä vaihdetta tekee mieli, mutta silloin joko moottori liikkuu eteenpäin tai laatikkopaketti taaksepäin.

Jos taas käyttää Discon jakis joutuu pakosti käyttämään akselitkin...

Etu-Salisbury ei ole maailman halvin eikä yleisin osa. LRSeries.com myy £1000 + alv + rahti, käytettyinä en ole ikinä nähnyt myytävänä. Niissä on kuitenkin ristikollisia tikkuja joten en usko että toimivat kovinkaan hyvin LT230'sen kanssa...



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2013, 21:54
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy Näytä viesti
Toi 200Tdi menee nimenoman 88"iin turboineen helpommin kuin 109"iin, runko on matalempi joten turbolle jää enemmän tilaa! 200'sen naittaminen Serieksen päälaatikkoon on suht vaivatonta, ja jos siihen ratkaisuun päättyy ei tavitse vaihtaa akseleita ja kardaaneita. Voi käyttää samat moottorikorvat eikä laatikkoakaan tarvitse siirtää. Ykkös-Discon LT77 on naitettavissa Serieksen jakolaatikkoon jos sitä viidettä vaihdetta tekee mieli, mutta silloin joko moottori liikkuu eteenpäin tai laatikkopaketti taaksepäin.
Lainaus:
voimaahan tässä ei nyt olla hakemassa vaan siroa ja kevyttä moottoria + niitä hitaita välityksiä.
Mites tuon 200Tdi moottorin paino vertautuu 2.25D painoon? Viides vaihde on minun ajoilla turha keksintö mutta uudempien roverien tiheämpi jakolaatikko sensijaan tarjoaisi välityksiä paremmin sinne "oikeaan" suuntaan.

Tosin tämän auton kohdalla tarvii samantien ottaa aikalisä itsestäni riippumattomista syistä. Keskustelua toki saa ja pitää jatkaa muidenkin L-R harrastajien iloksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2013, 19:33
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

En nyt suoraan muista painoerot... Penkomalla paperikasaa selviää kyllä!



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2013, 21:39
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Mites tuon 200Tdi moottorin paino vertautuu 2.25D painoon?
Kevyempi. Se 2,25 on painavin kone mitä minun käsitysten mukaan noihin on asennettu tehtaalla.

Ofroadpajan sivuilla oli muistaakseni paino, joku 400kg??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2013, 11:35
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

rangen kone ja laatikko + Bj:n akselit niin on aika hyvä paketti
bj.n vakio jarrut on isommat kuin v8 lantikassa ja miksei mallisarjaan vertaaminen toimi enään?
-pete-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2013, 14:06
hanes:n Avatar
hanes hanes ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.10.06
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

Itelläni on samanmoinen hanke kuin hencalla. Pitäis istuttaa 70-luvun Rangen kone ja vaihteisto 88:iin. Oisko kellään mittaa ko moottori+vaihteistpaketin pituudesta?
Jotenkin pitäs myös päästä se kässärin rumpu aukomaan sitten paikallaollessa. Onnistuukohan?
Mites koneen kiinnityspisteiden sijainti natsaa?
Kuvia & kokemuksia?
__________________
Defe 300tdi -96
Disco 3
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2013, 18:07
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo Näytä viesti
Kevyempi. Se 2,25 on painavin kone mitä minun käsitysten mukaan noihin on asennettu tehtaalla.
Tällainen käsitys mullakin...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo Näytä viesti
Ofroadpajan sivuilla oli muistaakseni paino, joku 400kg??
... joka antaa kaksvarttikuolemalle 250kg, laatikoineen ~340kg. En ole vieläkään muistanut katsoa 200'nen painoja mutta on se kevyempi kuin vanha.



Mullakin on joskus ollut mielessä työntää V8'n Sarjalaiseen Öljysuodatin tulee tosiaan lähelle poikkipalkkia ja käsijarru on nihkeä huoltaa. Mut Hanes, ei se laatikon irroittaminen niin monta tuntia vie...



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2013, 19:58
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

ei sita laatikkoa tarvi irrottaa korkeintaan löysätä laatikko rungosta ja laskea vähän alaspäin.
suurempi murhe on takakardaani jos lähtee korottamaan tolkuttomasti esim. tekemällä soa:n
koska taka kardaanista tulee väkisinkin aika lyhyt, etu kardaaniksi passasi joku rangen tai lantikan kardaani vakiomittasena
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään land rover series 1 boozer O/M/V Ajoneuvot 7 17.04.2012 06:39
Ostetaan Land rover series Rouveri O/M/V Renkaat ja vanteet 0 11.06.2008 21:35
Ostetaan Series Land Rover Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 2 09.06.2008 09:36
O: Land Rover Series I Korjauskäsikirja O/M/V Muut 2 17.11.2004 22:30


Sivu luotu: 23:38 (GMT +2).