![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Rover Tdi 200 pannu + laatikko ja jakis. Salisbury aksulat eteen ja taakse. Salisburyihin sai ainakin ennen 5.4 välityksiä halvalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Toi 200Tdi menee nimenoman 88"iin turboineen helpommin kuin 109"iin, runko on matalempi joten turbolle jää enemmän tilaa! 200'sen naittaminen Serieksen päälaatikkoon on suht vaivatonta, ja jos siihen ratkaisuun päättyy ei tavitse vaihtaa akseleita ja kardaaneita. Voi käyttää samat moottorikorvat eikä laatikkoakaan tarvitse siirtää. Ykkös-Discon LT77 on naitettavissa Serieksen jakolaatikkoon jos sitä viidettä vaihdetta tekee mieli, mutta silloin joko moottori liikkuu eteenpäin tai laatikkopaketti taaksepäin.
Jos taas käyttää Discon jakis joutuu pakosti käyttämään akselitkin... Etu-Salisbury ei ole maailman halvin eikä yleisin osa. LRSeries.com myy £1000 + alv + rahti, käytettyinä en ole ikinä nähnyt myytävänä. Niissä on kuitenkin ristikollisia tikkuja joten en usko että toimivat kovinkaan hyvin LT230'sen kanssa... Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tosin tämän auton kohdalla tarvii samantien ottaa aikalisä itsestäni riippumattomista syistä. Keskustelua toki saa ja pitää jatkaa muidenkin L-R harrastajien iloksi. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En nyt suoraan muista painoerot... Penkomalla paperikasaa selviää kyllä!
Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kevyempi. Se 2,25 on painavin kone mitä minun käsitysten mukaan noihin on asennettu tehtaalla.
Ofroadpajan sivuilla oli muistaakseni paino, joku 400kg?? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
rangen kone ja laatikko + Bj:n akselit niin on aika hyvä paketti
bj.n vakio jarrut on isommat kuin v8 lantikassa ja miksei mallisarjaan vertaaminen toimi enään? -pete- |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itelläni on samanmoinen hanke kuin hencalla. Pitäis istuttaa 70-luvun Rangen kone ja vaihteisto 88:iin. Oisko kellään mittaa ko moottori+vaihteistpaketin pituudesta?
Jotenkin pitäs myös päästä se kässärin rumpu aukomaan sitten paikallaollessa. Onnistuukohan? Mites koneen kiinnityspisteiden sijainti natsaa? Kuvia & kokemuksia?
__________________
Defe 300tdi -96 Disco 3 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... joka antaa kaksvarttikuolemalle 250kg, laatikoineen ~340kg. En ole vieläkään muistanut katsoa 200'nen painoja mutta on se kevyempi kuin vanha. Mullakin on joskus ollut mielessä työntää V8'n Sarjalaiseen ![]() ![]() ![]() Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
ei sita laatikkoa tarvi irrottaa korkeintaan löysätä laatikko rungosta ja laskea vähän alaspäin.
suurempi murhe on takakardaani jos lähtee korottamaan tolkuttomasti esim. tekemällä soa:n koska taka kardaanista tulee väkisinkin aika lyhyt, etu kardaaniksi passasi joku rangen tai lantikan kardaani vakiomittasena |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään land rover series 1 | boozer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 17.04.2012 06:39 |
Ostetaan Land rover series | Rouveri | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 11.06.2008 21:35 |
Ostetaan Series Land Rover | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.06.2008 09:36 |
O: Land Rover Series I Korjauskäsikirja | O/M/V Muut | 2 | 17.11.2004 22:30 |