Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2013, 01:41
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Juu noit saap senver edukkaast, ettei tuontipannu kuulosta oikein hittivaihtoehdolta.... Koneen hinta plus vaihtotyö, vaikka laskien itelle 2e tunti, niin saa jo soivan pelin alle jos sattuu sopivasti.

__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2013, 18:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Eipä tuo koneen hommaaminen kannattaiskaan, jos meinais myydä äkkiä auton pois, mutta noilla kilsoilla ja edullisella hankintahinnalla kiinostaa tehdä vielä toimivaksi peliksi itselle. Suomen purkaamoilta ei taho löytyä alle 300tkm koneita. Lisäksi kun vielä pitäs olla -96 tai uudempi, niissä vanhemmissa on just toi lohkon heikkous ongelmana.

Tein käyttäjätunnukset tonne bildelbaseniin niin osasta koneista alkoi rahtihinnat nousta, eli kun ruotsissa rahdit 500-1000sek niin ilmeisesti suomeen rahteja alkoi näkymään, haitari oli tollanen 1000-2200sek. Sitten selvittelin että noi b5252 koneet on raudaltaan ihan yhteensopivia 1991-2000. Tollasen 70 -sarjasen motin saisi siis suomeen n. 500e. Tiivisteitä ja remmejä tietty samalla pitää vaihtaa.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2013, 21:17
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Omaan 93 malliseen ostin V70:n motin, eipä niissä eroa ole 20v malleissakaan. Imusarjassa oli vanhassa läpät ja uudessa ei mutta se nyt on sama kun voi vanhasta koneesta ottaa. Vetolevyn pultit melkein kannattaa hakea siniseltä tiskiltä varsinkin kun omaan käyttöön tekee. Laatikon stefat ja öljyt luonnollisesti vaihtoon, ite huuhtelin uusilla öljyillä vielä vaihdon jälkeenkin niin kauan että tuli täysin kirkasta ulos. Hävisi monta laatikon ihmeellistä ominaisuutta siinä sivussa..

Jos manuaalin motin ostaa niin vauhtipyörä on XZN pulteilla kiinni. Silmälaakerin tilalle vanhasta holkki. Torxeja on joka paikassa.

Jaaniin, ne lämppärin letkut kannattaa nykäistä tulipellistä irti ensimmäseksi, se muovinen liitoskappale on kohtuu vittumainen vaihtaa sieltä ohjaamon puolelta sen jälkeen kun koneella kolhaisee sen kappaleiksi.. Eikä tarvii kuin hipaista..

Jäähdytinnesteen kaataminen täytyy tehdä todella hitaasti ettei jää ilmataskuja tai muuten saa lisäillä nestettä puolen vuotta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2013, 11:50
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Okke, löytyhän joku joka on homman tehnyt. Tuo pultti ja holkkijuttu olikin jo tiedossani. Tuolta volle foorumilta asiaa kyselin niin siellä suositeltiin ihan saman vuotista konetta, kun ne sähköt on kuitenkin erilaiset ja on niin paljon tekemistä!

Ensimmäiset mailit lähteneet ruåtsin purkaamoille...jos sieltä tulis selkoa kuljetushintoihin.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2013, 12:26
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Mulla ei sähköissä ollut mitään eroa ihme kyllä. Tökki pistokkeet kiinni. Mukana kyllä tuli johtosarja 'aivoista' asti mutta sille ei ollut tarvetta. Uusi moottori oli OBD -mallista ja omassa oli se vanhempi systeemi.

Tiedä sitten onko 10V -malleissa eroja enemmän?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2013, 09:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Noita varaosakuvastoja, rokkiauto ym. selaisin, josta näkee osan sopivuuden muihin malleihin. Monet vollen osat, lähinnä anturit ym, on ollut käytössä jo 200 sarjasesta lähtien. Jakoremmissä on eroja, vanhemmissa vähemmän hampaita, mutta remmi pitää vaihtaa koneen mallin, ei auton mukaisesti.

Johan tässä tuli sellainenkin ajatus että laittas 20v koneen nokalle. Tulis lähinnä lisää vaihtoehtoja. Jollaikin ulkomaan foorumilla joku oli niin tehnytkin, mutta vaihtanut samalla sähköt autoon. 10v ja 20v on kummatkin kahdella nokka-akselilla nini kovian suuria eroja ei ole. Imusarjatkin taitaa olla samoja. 20v koneessa on tosiaan erilainen ecu mutta toimiihan se 10v ecu, mistäs se purkki tietää onko siellä 2 vain 4 venttiiliä kannessa. Ehkä tehoja ei ole niin paljoa kun oikeella eculla...mutta eipä sen väliä.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2013, 23:57
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Lisäksi kun vielä pitäs olla -96 tai uudempi, niissä vanhemmissa on just toi lohkon heikkous ongelmana.
Tää on uutta tietoa? Kulumisvika tiettyyn moottorinumeroon saakka on tiedossa, mut ne loppu jo -93.

Uskaltaaks hitto tota 400tkm ajettua -94 muuttolaatikkoa enää ees startatakaan.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2013, 07:29
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Tää on uutta tietoa? Kulumisvika tiettyyn moottorinumeroon saakka on tiedossa, mut ne loppu jo -93.
Aih! Sori, oon sitte itse antanut eteenpäin saamaani väärää tietoa. En nyt enään edes muista, olikohan joku paja joka kertoi tuon.
- Yritin hakea tota tietoa, mutta en löytänyt. Onkos tiedossa mihin nro asti vika sitten on?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 13.01.2013 12:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.01.2013, 09:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

20V koneessa ilmamäärämittaria valvoo ECU, ja 10V mallissa sitä ei ole, mites tää ratkeaa ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.01.2013, 10:03
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Kai se voisi toimia jos vanhasta 10V koneesta sopii imu- ja pakosarjat kaikkine roippeineen 20V koneeseen. Mutta miten persiillään moottorinohjaus on sen jälkeen?

Ton mun vanhan 20V motin saa parilla kympillä hakea, sen verran otan linkouskuluja että sen saa vanhasta navetasta ulos Vois ainakin vertailla imusarjan yms sopivuutta. Vähän on vaan kaukana..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.01.2013, 12:26
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
20V koneessa ilmamäärämittaria valvoo ECU, ja 10V mallissa sitä ei ole, mites tää ratkeaa ?
Ideana oli pistää kaikki vanhat sähköt 20v koneeseen, eli periaatteessa ainut muutos on ne 10 venttiiliä kannessa lisää.
- En ainakaan ite usko että se moottri nohjaus menee pahemmin persiilleen, onhan 10v versiossakin ecu ja kun sähköosia ei sotke keskenään niin voisi onnistua.

Reisdok: melkein jo lähin tuleen koneen hakuun, ennen kun tajusin että Messilä ja Melliä ei oo sama paikka...Jos jollakin olis kulkua sinnepäin nii harjotus kone tulis samalla tänne.

EDIT: Imusarjoissa onkin eroja....tai siis 10v kannessa pyöreet reiät ja 20v vähän soikeat. Varaosakuvastossa oli käytetty samaa kuvaa molemmissa tiivisteissä nii sekotti. No TPS anturi vaikuttaa kyllä olevan sama.

Edit II: Nyt on koneremonttei tehty, Tokmannilta 6.99e
- Käväsin samalla yhellä paikallisella Volvo korjaamolla, on kuulemma 10h homma tuo koneenvaihto, tomaatin kans ehkä vähä lisää. Ehdotti että myy pois pas... ja osta toinen tilalle.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 15.01.2013 19:42
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.01.2013, 13:52
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

service manual

https://sites.google.com/site/reisrd...rviceManual.7z
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kartaanit ei kestä. opelah Tekniikka & Jutustelu 25 03.03.2011 16:37
Ei voorti kestä.... Uazmies Linkit 2 16.12.2010 06:11
Ei kestä moggilaiset JiiPee Linkit 3 15.02.2010 20:52
Läjän etuperä ei kestä toytoy Tekniikka & Jutustelu 13 13.04.2005 12:13
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40


Sivu luotu: 17:12 (GMT +2).