Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 01.01.2013, 04:46
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Huohottaako jos nostaa öljytikun ylös? Yks perisynti nois on öljyloukun ja huohotin putkien tukkeutuminen... Venavarren kumien nouseminen tietty toinen.

Ite laittaisin panokseni jommalle kummalle noista.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 01.01.2013, 15:04
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Huohottaako jos nostaa öljytikun ylös? Yks perisynti nois on öljyloukun ja huohotin putkien tukkeutuminen... Venavarren kumien nouseminen tietty toinen.

Ite laittaisin panokseni jommalle kummalle noista.
Huohottaa jonkinverran, mutta ihan oikeasta paikasta. Sen ampiaispesän sieltä putkistosta oli joku heittänyt jo menemään.
- yksi ehdotteli että kyseessä olis katin tukkeentuminen, mutta kierroksia ottaa herkästi.

Pitää tuota kansihommaa selvittää ihan pajalla, josko olis kuitenkin venttiilinvarret jotka vuotaa. AIkaisemmissa vekottimissa on kyllä tullu öljyset savut, tässä ei. Ehkä polttaa koneessa öljytkin.

Niin päivällä, töihinlähtiessä huomasin että het käynnistyksen jälkeen oli musta ja nokinen muistomerkki valkoisessa hangessa, siis putken takana.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 02.01.2013, 19:52
ookoo ookoo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 29
Perusasetus

Omassa vollessa oli niinkin yksinkertainen juttu että tulpanjohto löi maihin ja yksi syltty oli kylmänä aina välillä..
__________________
Jos Jumala on olemassa, niin minä olen kusessa!
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 04.01.2013, 18:09
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Johdot ei lyö maihin...valitettavasti niin pieni vika ei oo..

Irrottelin jakajankannen, pientä hapettumaa oli liuskoissa, joka lähti melkein kynnellä irti. Ei näykynyt kulumia, samoin pyörijä oli ehjän näköinen.

No kokeilin sitten antaa taas vähän kenkää koneelle. Pwr puoli päälle ja risteyksestä kun lähin kiihdyttämään niin sininen savupilvi jäi siihe risteykseen ja kun kierrokset oli käynny yli 4k alkoi taas pätkiminen. 2 tulppa taas vaihtoon. Sen huomasin, tieteellisellä puutikku testillä että 1 ja 2 männän päällä oli tuoretta ja kirkasta öljyä! Ennen tulpan vaihtoa pukkas mustaa savua, kun tuossa pihassa polki.

Oisko se mahollista että kun kierrokset nousee tarpeeksi ja öljynpaine samalla, niin imutahdilla vetäsee venttiilinvarren kumien kautta, tai siis ohi, koneeseen öljyä?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 05.01.2013, 03:58
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Minkäslainen siin nykyisin on sit huohotin? Itel on olt jo par vuotta toi volle sellainen, ettei parane kierrätellä...Mut tos on tosiaan tukossa se orkkis.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 05.01.2013, 23:21
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Siis tavallinen huohotin siinä on, paitsi ettei sitä ampiaispesäksi kutsuttua palikkaa ole tukkimassa putkia.

No öljynkulutus on, viimesen mittauksen mukaan 2l/1000km!!! Ajot olleet tosin aika lyhyitä max 50km.

Teki jo illasta mieli potkia pa..a lommoile tai ajaa Puulan jäälle oottamaan kevättä...Töihin piti kiireellä lähtee nii kuskin ovia ei suostunu menee kiinni. Onneks oli emännän auto pihassa ni sillä sit pääs!
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 06.01.2013, 00:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Siis tavallinen huohotin siinä on, paitsi ettei sitä ampiaispesäksi kutsuttua palikkaa ole tukkimassa putkia.

No öljynkulutus on, viimesen mittauksen mukaan 2l/1000km!!! Ajot olleet tosin aika lyhyitä max 50km.
Huomioiden lyhyet ajot, öljynkulutus on kova.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 06.01.2013, 01:00
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Töihin piti kiireellä lähtee nii kuskin ovia ei suostunu menee kiinni. Onneks oli emännän auto pihassa ni sillä sit pääs!
Toihan ei siis ole vika vaan ominaisuus...

Lukkopesä jättänt vipstaakkelit välille... Sitä rumppaamal helpottaa tai toinen on ku lämpenee tarpeeksi ni palaa ruotuun.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 06.01.2013, 20:37
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Siis tavallinen huohotin siinä on, paitsi ettei sitä ampiaispesäksi kutsuttua palikkaa ole tukkimassa putkia.

No öljynkulutus on, viimesen mittauksen mukaan 2l/1000km!!! Ajot olleet tosin aika lyhyitä max 50km.

Teki jo illasta mieli potkia pa..a lommoile tai ajaa Puulan jäälle oottamaan kevättä...Töihin piti kiireellä lähtee nii kuskin ovia ei suostunu menee kiinni. Onneks oli emännän auto pihassa ni sillä sit pääs!
kokeile koe mielessä STP polttoaineen karstanpoisto ainetta,tässähän olis hyvä koepenkki.ps.en ole mikään mainostaja.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 07.01.2013, 00:40
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Meinasinkin jotain litkua hakea öljyn sekaan...No tässä laskeskelin että koko koneenvaihto vois tulla halvemmaksi mitä kannen rakentaminen uusiksi. Aihioita siihen olis kyllä saatavilla 50-100e kpl, mutta taitaa laadukas yläpääntiivistesarja, pultit ym palikat maksaa jo yli 200e. Sitten se vasta v..taa kun vika onkin lohkossa.

Kattelin jo tuossa eebäyssä että saksasta sais kohtalaisen vähä ajettuja koneita, uudemmista 70 -sarjalaisista alle 500e, siis ajo km myyjän mukaat tais olla 160tkm. Sitte jos on 200tkm tai yli niin hinnat tippuu jo 250-350e luokkaan ja kyseeessä on -96 tai uudempia, missä ei kait pitäs niin paljoa vikoja olla.

- Onkos kukaan tuottanu mottia saksasta? Suurin osa myyjistä ei toimita kun saksaan tai noutona. Jos joku kuriirifirma tekis homman edullisesti...tai sitten ei :/
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 07.01.2013, 01:15
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

No mä just ennen joulua ostin etukulmakolhitun alle 300tkm ajetun 10 venasen pitkäkattokasipuolikkaan 150 eurolla. Ja ihan netti-ilmoituksen perusteella, ei tutun kauppaa. Että ei ne varaosa-autot kovin kalliita oo. Siis ihan Suomesta.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 07.01.2013, 01:37
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Juu saahan noita varaosaautoja suomestakin, mutta kun niitten tyyppivika on toi sylintereiden soikeus vanhemmissa malleissa. Sitten jotain muutoksia valussa oli tehty, kun -96 jälkeiset kestää.

- Ei oo pihalla oikeen enää tilaa varaosa-autoille, golffi, chevy g30, mazda x2, jeeppi, volvot 740 ja 850...tonttia 2500m2

Edit: Mitäs onkaan saksaksi "voitteko lähettää moottorin suomeen ja paljonko se maksaisi" -google kääntäjä yrittää vain tarjota e-maililla konetta

Edit2: Tuolla ruotsin purkaamohaussa, http://www.bildelsbasen.se ,on pilvinpimein volvon koneita...hintaluokkaa 400-500e, alle 200tkm ja lähes kaikkissa on puristukset mitattu.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 07.01.2013 03:36
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 07.01.2013, 01:41
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Juu noit saap senver edukkaast, ettei tuontipannu kuulosta oikein hittivaihtoehdolta.... Koneen hinta plus vaihtotyö, vaikka laskien itelle 2e tunti, niin saa jo soivan pelin alle jos sattuu sopivasti.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 09.01.2013, 18:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Eipä tuo koneen hommaaminen kannattaiskaan, jos meinais myydä äkkiä auton pois, mutta noilla kilsoilla ja edullisella hankintahinnalla kiinostaa tehdä vielä toimivaksi peliksi itselle. Suomen purkaamoilta ei taho löytyä alle 300tkm koneita. Lisäksi kun vielä pitäs olla -96 tai uudempi, niissä vanhemmissa on just toi lohkon heikkous ongelmana.

Tein käyttäjätunnukset tonne bildelbaseniin niin osasta koneista alkoi rahtihinnat nousta, eli kun ruotsissa rahdit 500-1000sek niin ilmeisesti suomeen rahteja alkoi näkymään, haitari oli tollanen 1000-2200sek. Sitten selvittelin että noi b5252 koneet on raudaltaan ihan yhteensopivia 1991-2000. Tollasen 70 -sarjasen motin saisi siis suomeen n. 500e. Tiivisteitä ja remmejä tietty samalla pitää vaihtaa.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 09.01.2013, 21:17
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Omaan 93 malliseen ostin V70:n motin, eipä niissä eroa ole 20v malleissakaan. Imusarjassa oli vanhassa läpät ja uudessa ei mutta se nyt on sama kun voi vanhasta koneesta ottaa. Vetolevyn pultit melkein kannattaa hakea siniseltä tiskiltä varsinkin kun omaan käyttöön tekee. Laatikon stefat ja öljyt luonnollisesti vaihtoon, ite huuhtelin uusilla öljyillä vielä vaihdon jälkeenkin niin kauan että tuli täysin kirkasta ulos. Hävisi monta laatikon ihmeellistä ominaisuutta siinä sivussa..

Jos manuaalin motin ostaa niin vauhtipyörä on XZN pulteilla kiinni. Silmälaakerin tilalle vanhasta holkki. Torxeja on joka paikassa.

Jaaniin, ne lämppärin letkut kannattaa nykäistä tulipellistä irti ensimmäseksi, se muovinen liitoskappale on kohtuu vittumainen vaihtaa sieltä ohjaamon puolelta sen jälkeen kun koneella kolhaisee sen kappaleiksi.. Eikä tarvii kuin hipaista..

Jäähdytinnesteen kaataminen täytyy tehdä todella hitaasti ettei jää ilmataskuja tai muuten saa lisäillä nestettä puolen vuotta
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 10.01.2013, 11:50
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Okke, löytyhän joku joka on homman tehnyt. Tuo pultti ja holkkijuttu olikin jo tiedossani. Tuolta volle foorumilta asiaa kyselin niin siellä suositeltiin ihan saman vuotista konetta, kun ne sähköt on kuitenkin erilaiset ja on niin paljon tekemistä!

Ensimmäiset mailit lähteneet ruåtsin purkaamoille...jos sieltä tulis selkoa kuljetushintoihin.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 10.01.2013, 12:26
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Mulla ei sähköissä ollut mitään eroa ihme kyllä. Tökki pistokkeet kiinni. Mukana kyllä tuli johtosarja 'aivoista' asti mutta sille ei ollut tarvetta. Uusi moottori oli OBD -mallista ja omassa oli se vanhempi systeemi.

Tiedä sitten onko 10V -malleissa eroja enemmän?
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 12.01.2013, 09:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Noita varaosakuvastoja, rokkiauto ym. selaisin, josta näkee osan sopivuuden muihin malleihin. Monet vollen osat, lähinnä anturit ym, on ollut käytössä jo 200 sarjasesta lähtien. Jakoremmissä on eroja, vanhemmissa vähemmän hampaita, mutta remmi pitää vaihtaa koneen mallin, ei auton mukaisesti.

Johan tässä tuli sellainenkin ajatus että laittas 20v koneen nokalle. Tulis lähinnä lisää vaihtoehtoja. Jollaikin ulkomaan foorumilla joku oli niin tehnytkin, mutta vaihtanut samalla sähköt autoon. 10v ja 20v on kummatkin kahdella nokka-akselilla nini kovian suuria eroja ei ole. Imusarjatkin taitaa olla samoja. 20v koneessa on tosiaan erilainen ecu mutta toimiihan se 10v ecu, mistäs se purkki tietää onko siellä 2 vain 4 venttiiliä kannessa. Ehkä tehoja ei ole niin paljoa kun oikeella eculla...mutta eipä sen väliä.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 12.01.2013, 17:50
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Käännöksiin...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Juu saahan noita varaosaautoja suomestakin, mutta kun niitten tyyppivika on toi sylintereiden soikeus vanhemmissa malleissa. Sitten jotain muutoksia valussa oli tehty, kun -96 jälkeiset kestää.

- Ei oo pihalla oikeen enää tilaa varaosa-autoille, golffi, chevy g30, mazda x2, jeeppi, volvot 740 ja 850...tonttia 2500m2

Edit: Mitäs onkaan saksaksi "voitteko lähettää moottorin suomeen ja paljonko se maksaisi" -google kääntäjä yrittää vain tarjota e-maililla konetta

Edit2: Tuolla ruotsin purkaamohaussa, http://www.bildelsbasen.se ,on pilvinpimein volvon koneita...hintaluokkaa 400-500e, alle 200tkm ja lähes kaikkissa on puristukset mitattu.

Mikäli Saksaan meinaa posita laittaa, niin kirjottaa englanniksiensin ja sit vaikka käännättää sen toiselle kiellelle.
Ruotsissa sit taas on yks automyyjä et mikä puhuu suomea ja sen kautta voi kanssa kysellä. Kyydinkin saa järjestyyn, kun suomesta (mun paikallinen kuljetusliikkeen ukko) kuskaa harvase viikko tavaraa puolin ja toisin. Ja mikäli saksast, niin kyllähän sielläkin on yks sakaa puhuva mamma purkaamolla töissä ja sit toien kuljetusliike ajaa tavaraa myös. Mut kiireellisyydest riippuen tuo ruotsi voi olla parempi vaihtoehto siihen moottorin saantiin.
Ompa tuolla Ruotsissa sit vastaavasti suomea puhuva purkaamonpitäjäkin, että senkin kautta voi ihan suomeksi tiedustella. Eräs Saabin korjari touhuaa ruottista autoja ja kattelee www.blocket.se :stä niitä. Eli tuoltakin ikin löytyy moottoreita ja silleen...
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 12.01.2013, 20:21
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ruotsissa sit taas on yks automyyjä et mikä puhuu suomea ja sen kautta voi kanssa kysellä. Kyydinkin saa järjestyyn, kun suomesta (mun paikallinen kuljetusliikkeen ukko) kuskaa harvase viikko tavaraa puolin ja toisin.
No hittolainen! Just aattelin että jos Haapajärvelle tulee kone nii ei oo kaukana..mutta sitte muistin etten oo asunu keski-pohjanmaalla kohta enää 9 vuoteen!
- No eipä se täältäkään kauhee reissu olis, jos muuten on kustannukset kohillaan. Laita vaikka YV:llä yhteystietoja ja missäpäin ruotsia ja suomea liikkuu kuljetukset. Bloketistakin oon katellu, mutta siellä ei tainnu äkkiseltää löytyä kun T5 koneita. Ovat nuo kasipätkät jo ruotsissakin katoavaa perinnettä. Isävainaa kertoi että 60 -luvulla kun amazonista laukes kone niin vaihtokone haettiin porukalla, kaatopaikalta. Katottiin vaan vähiten ajettu auto ja siitä kone irti ja kotiin!

Tosiasia on nyt just ei kykene ostaa mitään kun ei oo tarpeeks kruunuja eikä eurojakaan jolla niitä vaihtaa. Ruotsin kieli ei sinänsä ole ongelma, velimies puhuu sitä suht hyvin, kun on 10v ikään asti siellä asunu. Minäkin ymmärrän sujuvasti. Lähetyskuluja kyselin jo, mutta vvastaukseksi sain kysymyksiä ilmapumpusta ja autosta...Pitää laitella lisää viestejä svenssoneille. Kyllä tuon saksan tuonnin taidan unohtaa. Himottas kyllä tollanen 20 venttiilinen...Sen verran tutkin asiaa että imusarja, cps anturi ja jakaja taitaa olla ihan samat. Alustaltaan, eli jarrujen osalta ainaki on samat osat kasipätkissä, joten sais ihan laillisesti katsastettua.
- volvolandian puolella oli yks asiantuntija sitämieltä että pitää ECU vaihtaa ja 20v koneen ilmamäärämittari, 10v koneessa ei sitä ole. Itse oon kyllä toistamieltä...Ei se ecu tiiä onko siellä kannessa 10 vai 20 venttiiliä. Bensan määrän päättää tps, rmp anturit ja loppuviimein lambda. Myös epäili ettei 30hv tehonlisäystä pelkällä kannella tule...Ei ehkä kokonaan mutta aika lähelle. Jos Ooppelin (GSI Kadett) 8v ja 16v koneissa on samat alakerrat ja ruiskut nii tehoero on jotain 25hv. Ja tosiaan, 10v koneita löyty n.240kpl ja 20v koneita yli 700kpl!!!
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 12.01.2013, 23:57
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Lisäksi kun vielä pitäs olla -96 tai uudempi, niissä vanhemmissa on just toi lohkon heikkous ongelmana.
Tää on uutta tietoa? Kulumisvika tiettyyn moottorinumeroon saakka on tiedossa, mut ne loppu jo -93.

Uskaltaaks hitto tota 400tkm ajettua -94 muuttolaatikkoa enää ees startatakaan.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 13.01.2013, 07:29
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Tää on uutta tietoa? Kulumisvika tiettyyn moottorinumeroon saakka on tiedossa, mut ne loppu jo -93.
Aih! Sori, oon sitte itse antanut eteenpäin saamaani väärää tietoa. En nyt enään edes muista, olikohan joku paja joka kertoi tuon.
- Yritin hakea tota tietoa, mutta en löytänyt. Onkos tiedossa mihin nro asti vika sitten on?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 13.01.2013 12:29
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 13.01.2013, 09:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

20V koneessa ilmamäärämittaria valvoo ECU, ja 10V mallissa sitä ei ole, mites tää ratkeaa ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 13.01.2013, 10:03
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Kai se voisi toimia jos vanhasta 10V koneesta sopii imu- ja pakosarjat kaikkine roippeineen 20V koneeseen. Mutta miten persiillään moottorinohjaus on sen jälkeen?

Ton mun vanhan 20V motin saa parilla kympillä hakea, sen verran otan linkouskuluja että sen saa vanhasta navetasta ulos Vois ainakin vertailla imusarjan yms sopivuutta. Vähän on vaan kaukana..
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 13.01.2013, 12:26
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
20V koneessa ilmamäärämittaria valvoo ECU, ja 10V mallissa sitä ei ole, mites tää ratkeaa ?
Ideana oli pistää kaikki vanhat sähköt 20v koneeseen, eli periaatteessa ainut muutos on ne 10 venttiiliä kannessa lisää.
- En ainakaan ite usko että se moottri nohjaus menee pahemmin persiilleen, onhan 10v versiossakin ecu ja kun sähköosia ei sotke keskenään niin voisi onnistua.

Reisdok: melkein jo lähin tuleen koneen hakuun, ennen kun tajusin että Messilä ja Melliä ei oo sama paikka...Jos jollakin olis kulkua sinnepäin nii harjotus kone tulis samalla tänne.

EDIT: Imusarjoissa onkin eroja....tai siis 10v kannessa pyöreet reiät ja 20v vähän soikeat. Varaosakuvastossa oli käytetty samaa kuvaa molemmissa tiivisteissä nii sekotti. No TPS anturi vaikuttaa kyllä olevan sama.

Edit II: Nyt on koneremonttei tehty, Tokmannilta 6.99e
- Käväsin samalla yhellä paikallisella Volvo korjaamolla, on kuulemma 10h homma tuo koneenvaihto, tomaatin kans ehkä vähä lisää. Ehdotti että myy pois pas... ja osta toinen tilalle.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 15.01.2013 19:42
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kartaanit ei kestä. opelah Tekniikka & Jutustelu 25 03.03.2011 16:37
Ei voorti kestä.... Uazmies Linkit 2 16.12.2010 06:11
Ei kestä moggilaiset JiiPee Linkit 3 15.02.2010 20:52
Läjän etuperä ei kestä toytoy Tekniikka & Jutustelu 13 13.04.2005 12:13
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40


Sivu luotu: 02:20 (GMT +2).