Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2012, 16:51
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

Himottais tollanen 2.5 VM koneella oleva cheroke mutta kun kaikki pelottelee tota kansi ongelmaa. mikä koneessa on ongelma vesi ei kierrä takamaisissa kansissa kunnolla vai lohko ja kannat elävät niin eri tahtia lämmöstä vai mikä mätää? joka paikassa lukee että kannet halkee mutta onko se aina joku tietty pytyn päällinen?

4.0 olis kyllä itellä mieluinen mutta kun muija ränää vastaan ja kilometrejä tulee sellasen 30tkm vuodes ja diesel olis tässää taloudessa kannattavampi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2012, 17:15
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Eihän se 4.0l paljoa vie,miun ajoilla vie sen +20l/100km
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82
Jeep Cherokee 4.0 vm.-91
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2012, 17:34
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^ Näytä viesti
Himottais tollanen 2.5 VM koneella oleva cheroke mutta kun kaikki pelottelee tota kansi ongelmaa. mikä koneessa on ongelma vesi ei kierrä takamaisissa kansissa kunnolla vai lohko ja kannat elävät niin eri tahtia lämmöstä vai mikä mätää? joka paikassa lukee että kannet halkee mutta onko se aina joku tietty pytyn päällinen?

4.0 olis kyllä itellä mieluinen mutta kun muija ränää vastaan ja kilometrejä tulee sellasen 30tkm vuodes ja diesel olis tässää taloudessa kannattavampi
Mites sitte olis tuo 2.5-litranen bensavehjes? Kone on ihan yhtälailla ikuisen maineessa, kuin tuo 4-litranenkin. Teho-paino-suhde suunnilleen sama, ellei jopa hiukan parempi ja kulutukset siellä jossain 13-litran tuntumassa 31-tuumaisilla maastorenkailla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2012, 17:40
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Mites sitte olis tuo 2.5-litranen bensavehjes? Kone on ihan yhtälailla ikuisen maineessa, kuin tuo 4-litranenkin. Teho-paino-suhde suunnilleen sama, ellei jopa hiukan parempi ja kulutukset siellä jossain 13-litran tuntumassa 31-tuumaisilla maastorenkailla.
jos bensaa hankkis ni kyllä se toi 4.0 olis kun eipä siinä kulutuksessa taida eroa olla kun reservissä tolla 4.0 huomattavasti enemmän, aika paljon hengettömänpi toi 2.5 vrt 4.0 ja väännössä kanssa hävii toi 2.5 bensa tolla vm dieselille.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2012, 20:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^ Näytä viesti
Himottais tollanen 2.5 VM koneella oleva cheroke mutta kun kaikki pelottelee tota kansi ongelmaa. mikä koneessa on ongelma vesi ei kierrä takamaisissa kansissa kunnolla vai lohko ja kannat elävät niin eri tahtia lämmöstä vai mikä mätää? joka paikassa lukee että kannet halkee mutta onko se aina joku tietty pytyn päällinen?

4.0 olis kyllä itellä mieluinen mutta kun muija ränää vastaan ja kilometrejä tulee sellasen 30tkm vuodes ja diesel olis tässää taloudessa kannattavampi
Perusvika taitaa olla että kannet halkeaa imu- ja pakoventtiilien välistä. Tämä ilmeisesti johtuu siitä ettei koneen anneta lämmetä kunnolla ennen rääkkiä eikä sen anneta jäähtyä kunnolla/lämmön tasaantua ennen sammuttamista?

Mulla tais olla 2. j 3. kansi halki tuossa pari vuotta taakse päin ja samalla kun nuo purin pois huomasin että ainakin 4. kansi oli joskus vaihdettu.
Pistin kaikki kannet, tiivisteen ja pultit uudet ja panostin tuohon jäähytykseen 'hieman' niin tähän asti on taas pelannu ilman kansiremppaa (kop kop...) Kone vääntää ihan mukavasti tyhjäkäynnillä jo ja turbo näyttäs tulevan mukaan siinä 1500rpm:n paikkeilla.

Jäähytyspuolelle teetätin uuden syylärin jossa on yksi rivi lisää, viskoflektin vaihdoin kolmeen sähköflektiin, mekaanisen pumpun tilalle sähköinen pumppu. Pumppua ja flektejä ohjaa oma elektroniikkansa eli lisää kiertoa ja flektien käyntiä sitä mukaa kuin tarttee riippuen koneen lämmöstä ja asetetusta raja-arvosta. Hyvä puoli tuossa ohjauksessa on myös se että se huolehtii koneen jäähyttelystä vaikka koneen sammuttaa eli vesi kiertää niin kauan että kone viilenee tasaisesti ja sammuttaa pumpun sitten. Eli ihan 'hieman' tuli panostettua tähän Katotaan miten tuo vielä tässä vuosien saatossa kestää offailua...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2012, 21:07
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

olet siis heivannut koneen oman vesipumpun mäkeen ja vahtanut sähköisen tilalle? milläs sähköpumpulla tollanen muutos onnistuu?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2012, 21:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^ Näytä viesti
olet siis heivannut koneen oman vesipumpun mäkeen ja vahtanut sähköisen tilalle? milläs sähköpumpulla tollanen muutos onnistuu?
Tämäpä se tais olla: http://www.jatek.fi/auto-osat/product/1723
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2012, 21:49
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti

Ei taida olla käyttöautoon mikään paras mahdollinen ratkaisu jos katsoo käyttötunteja luulisi että tuossa tulisi ongelmaksi se että esimerkiksi nelospytyn sylinteriputken seinämää vasten oleva vesi pääsisi kiehumaan ennenkuin sähköpumppu rupeisi kierrättämän nestettä?

onko noissa diiselin kansissa niin sanottu vesisarja joka tulee pulttaamalla kiinni vähän niinkuin pako ja imusarja?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2012, 21:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHo^ Näytä viesti
Ei taida olla käyttöautoon mikään paras mahdollinen ratkaisu jos katsoo käyttötunteja luulisi että tuossa tulisi ongelmaksi se että esimerkiksi nelospytyn sylinteriputken seinämää vasten oleva vesi pääsisi kiehumaan ennenkuin sähköpumppu rupeisi kierrättämän nestettä?

onko noissa diiselin kansissa niin sanottu vesisarja joka tulee pulttaamalla kiinni vähän niinkuin pako ja imusarja?
No, saa nähä miten pitkään tuo pumppu jaksaa

Kierrättää kyllä koko ajan, PWM säätää tuota pumppua eli päälle - pois eri viiveillä riippuen lämmöistä.

Jep, koneen päällä on sellanen vesipuolen jakotukki pultattuna kansiin.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.12.2012, 22:20
JuHo^ JuHo^ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.02.09
Sijainti: Kalanti
Viestit: 41
Perusasetus

Jos kone on yhtään samanlainen kun Laimun käyttämät LM-tracin VM niin vesisarjan takapäässä muistaakseni kuusiokolo tulppa ja lohkon alaosassa vesilähtö lämmönvaihtimelle joka öljynsuodattimen jalan yhteydessä tähän väliin on laitettu lohkolämmitin ns traktori malli (ns. jälkiasennuksena yhteen kiinteisöhuollon koneeseen) auttaisikohan jos tähän alatulpan ja vesisarjan väliin laittais jonkun pumpun joka pyörittää vaikka minuutin koneen sammuttamisen jälkeen vettää lohkossa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 12:28 (GMT +2).