![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Himottais tollanen 2.5 VM koneella oleva cheroke mutta kun kaikki pelottelee tota kansi ongelmaa. mikä koneessa on ongelma vesi ei kierrä takamaisissa kansissa kunnolla vai lohko ja kannat elävät niin eri tahtia lämmöstä vai mikä mätää? joka paikassa lukee että kannet halkee mutta onko se aina joku tietty pytyn päällinen? 4.0 olis kyllä itellä mieluinen mutta kun muija ränää vastaan ja kilometrejä tulee sellasen 30tkm vuodes ja diesel olis tässää taloudessa kannattavampi ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eihän se 4.0l paljoa vie,miun ajoilla vie sen +20l/100km
![]()
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82 Jeep Cherokee 4.0 vm.-91 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
jos bensaa hankkis ni kyllä se toi 4.0 olis kun eipä siinä kulutuksessa taida eroa olla kun reservissä tolla 4.0 huomattavasti enemmän, aika paljon hengettömänpi toi 2.5 vrt 4.0 ja väännössä kanssa hävii toi 2.5 bensa tolla vm dieselille.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla tais olla 2. j 3. kansi halki tuossa pari vuotta taakse päin ja samalla kun nuo purin pois huomasin että ainakin 4. kansi oli joskus vaihdettu. Pistin kaikki kannet, tiivisteen ja pultit uudet ja panostin tuohon jäähytykseen 'hieman' niin tähän asti on taas pelannu ilman kansiremppaa (kop kop...) Kone vääntää ihan mukavasti tyhjäkäynnillä jo ja turbo näyttäs tulevan mukaan siinä 1500rpm:n paikkeilla. Jäähytyspuolelle teetätin uuden syylärin jossa on yksi rivi lisää, viskoflektin vaihdoin kolmeen sähköflektiin, mekaanisen pumpun tilalle sähköinen pumppu. Pumppua ja flektejä ohjaa oma elektroniikkansa eli lisää kiertoa ja flektien käyntiä sitä mukaa kuin tarttee riippuen koneen lämmöstä ja asetetusta raja-arvosta. Hyvä puoli tuossa ohjauksessa on myös se että se huolehtii koneen jäähyttelystä vaikka koneen sammuttaa eli vesi kiertää niin kauan että kone viilenee tasaisesti ja sammuttaa pumpun sitten. Eli ihan 'hieman' tuli panostettua tähän ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
olet siis heivannut koneen oman vesipumpun mäkeen ja vahtanut sähköisen tilalle? milläs sähköpumpulla tollanen muutos onnistuu?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei taida olla käyttöautoon mikään paras mahdollinen ratkaisu jos katsoo käyttötunteja ![]() onko noissa diiselin kansissa niin sanottu vesisarja joka tulee pulttaamalla kiinni vähän niinkuin pako ja imusarja? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kierrättää kyllä koko ajan, PWM säätää tuota pumppua eli päälle - pois eri viiveillä riippuen lämmöistä. Jep, koneen päällä on sellanen vesipuolen jakotukki pultattuna kansiin. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jos kone on yhtään samanlainen kun Laimun käyttämät LM-tracin VM niin vesisarjan takapäässä muistaakseni kuusiokolo tulppa ja lohkon alaosassa vesilähtö lämmönvaihtimelle joka öljynsuodattimen jalan yhteydessä tähän väliin on laitettu lohkolämmitin ns traktori malli (ns. jälkiasennuksena yhteen kiinteisöhuollon koneeseen) auttaisikohan jos tähän alatulpan ja vesisarjan väliin laittais jonkun pumpun joka pyörittää vaikka minuutin koneen sammuttamisen jälkeen vettää lohkossa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |