![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Yleisluontoinen asia mutta kysytääs nyt täällä kun Jeepin kanssa turataan.. Perä auki ja pakkasta sen 15-20 astetta.. millä koppa tiiviiksi? Normi tiivistesilarihan tartteis "huonelämpötilan" vulkanisoituakseen mutta kylmään talliin sellaista olosuhdetta on hankalampi järjestää.. löytyykö mistä pakkasversiota, tms. vai meneekö perustiivisteen ostoon? Tai ennen kaikkea, saako tolla perussilarilla ja vaikka defalla avittamalla kelvollisen lopputuloksen kun eipä nyt pyhien aikaan kuitenkaan mistään mitään saa..
Viimeksi muokannut tunabomber : 24.12.2012 10:44 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
..ja tästäkin ongelmasta pääsee eroon sillä, että tilaisi jenkeistä ne minun usein mainostamani Lubelockerin peräkopan tiivisteet. Maksaa itsensä takaisin hyvin äkkiä, kun ei tartte turata minkään silikonipaskan kanssa, ihmetellä sen kuivumista ja rapsuttaa vanhoja jämiä irti.
Suosittelen vahvasti, en ole vielä keltään kuullut haukkuja ko. tuotteesta joka on ostanut..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
^ Voisi olla nykypäivää, kieltämättä
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
..iskareista puheen ollen: vinkkejä/suosituksia? Kaasutäytteiset on ainakin kalliimpia (=parempia?) mutta itsellä kokemus maastopyöräpuolelta että öljytäytteiset on jotenkin herkempiä/mukavampia.. Mites laatu? Skyjackeria, Pro Compia ja Ranchoa on ainakin Ameriikan kaupat täynnä. Bilsteinit menee jo yli budjetin
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paras tapa on mitata äärijoustoilla pisin- ja lyhin mitta, ja niin että sisäänjoustossa iskari ei pääse pohjaamaan. Ulosjoustossakaan iskarin ei tarttisi toimia ulosjoustonrajoittimena, mutta monesti se näin on Jeepin eläväisen alustan takia (rajoitinliinat on kova sana
![]() Kaasuiskareita suosittelen vahvasti, on selvästi parempia. OME:lla on ihan ok kaasuiskarit, vähän pehmeät maastoon mutta tiellä mukavat. Bilsteinin 5100- sarjasta tietysti löytyisi eri vaimennuksilla omanmaun mukaan, hinta vaan kovempi ja edelleenkin on tietääkseni saatavuus todella huonoa, kuten on ollut jo yli vuoden ![]() Ja mitä maastofillaripuolesta puhutaan, niin käytännössä joka ikisessä kunnon takaiskarissa on typet sisällä öljyn lisäksi on sitten xc-, traili-, tai DH- pyörä.. vieterin virkaa hoitaa sitten ilma tai kierrejousi omien mieltymysten mukaan, ja molemmilla saa hyvin ja herkästi toimivan jousituksen ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No joo, oikaisin vähän liikaa.. Kaiholla vaan muistelen vanhoja Marzoccheja jotka painoi tolkuttomasti mutta oli, ah, niin pehmeitä verrattuna silloin "uusiin" ilmaiskareihin.. mutta joo, tarkoitin siis juurikin kierrejousen ja öljyn yhdistelmää.
Mutta se meni vähän aiheen vierestä.. ja takaisin asiaan. Tuossa kun venyttelin alustaa ja vertailin lukemia valmistajien arvoihin niin ajattelin jos muutaman sentin ostaisi ylimääräistä ulosjoustoa verrattuna mitattuihin lukuihin ettei tosiaan hoida rajoittimen virkaa. Sisäänjousto näyttää "pienenevän" suunnilleen samassa suhteessa joten lienee ensiarvoisen tärkeää hommata riittävästi ulosjoustavat tolpat ja rajoittaa sisäänjoustoa sitten tarpeellinen määrä? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |