Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2012, 10:39
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Yleisluontoinen asia mutta kysytääs nyt täällä kun Jeepin kanssa turataan.. Perä auki ja pakkasta sen 15-20 astetta.. millä koppa tiiviiksi? Normi tiivistesilarihan tartteis "huonelämpötilan" vulkanisoituakseen mutta kylmään talliin sellaista olosuhdetta on hankalampi järjestää.. löytyykö mistä pakkasversiota, tms. vai meneekö perustiivisteen ostoon? Tai ennen kaikkea, saako tolla perussilarilla ja vaikka defalla avittamalla kelvollisen lopputuloksen kun eipä nyt pyhien aikaan kuitenkaan mistään mitään saa..


Viimeksi muokannut tunabomber : 24.12.2012 10:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2012, 19:12
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Yleisluontoinen asia mutta kysytääs nyt täällä kun Jeepin kanssa turataan.. Perä auki ja pakkasta sen 15-20 astetta.. millä koppa tiiviiksi? Normi tiivistesilarihan tartteis "huonelämpötilan" vulkanisoituakseen mutta kylmään talliin sellaista olosuhdetta on hankalampi järjestää.. löytyykö mistä pakkasversiota, tms. vai meneekö perustiivisteen ostoon? Tai ennen kaikkea, saako tolla perussilarilla ja vaikka defalla avittamalla kelvollisen lopputuloksen kun eipä nyt pyhien aikaan kuitenkaan mistään mitään saa..
Itsekin pakkaskeleissä peräöljyjä vaihtaneena... Kyllä se tiiviinä pysyy ihan perussilikonilla. Kannattaa päästää vanhat öljyt pois suoraan ajosta, mikäli mahdollista, niin valuu paremmin ja saattaa jopa olla plussan puolella öljyn lämpötila. Helpompi putsata perä vanhoista öljyistä kun on vähän notkeampaa. Se uusi silikoni vulkanoituu kyllä ajossa sitten. Putsaat vaan pinnat jollain brake-cleanerilla hyvin ennen liimausta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2012, 10:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

..ja tästäkin ongelmasta pääsee eroon sillä, että tilaisi jenkeistä ne minun usein mainostamani Lubelockerin peräkopan tiivisteet. Maksaa itsensä takaisin hyvin äkkiä, kun ei tartte turata minkään silikonipaskan kanssa, ihmetellä sen kuivumista ja rapsuttaa vanhoja jämiä irti.

Suosittelen vahvasti, en ole vielä keltään kuullut haukkuja ko. tuotteesta joka on ostanut..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2012, 11:34
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

^ Voisi olla nykypäivää, kieltämättä Ajattelin mahdollisesti tilata uudet iskarit itselleni joululahjaksi, siinähän ne tulisi tiivisteet samalla..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2012, 16:47
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

..iskareista puheen ollen: vinkkejä/suosituksia? Kaasutäytteiset on ainakin kalliimpia (=parempia?) mutta itsellä kokemus maastopyöräpuolelta että öljytäytteiset on jotenkin herkempiä/mukavampia.. Mites laatu? Skyjackeria, Pro Compia ja Ranchoa on ainakin Ameriikan kaupat täynnä. Bilsteinit menee jo yli budjetin Niin, ja korotusta vaan sen n. kolme tuumaa. Pitäskö ulosjoustovaraa olla paljon yli mitä jousi antaa myöten ettei korkkaa? Muuta huomionarvoista?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2012, 17:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Paras tapa on mitata äärijoustoilla pisin- ja lyhin mitta, ja niin että sisäänjoustossa iskari ei pääse pohjaamaan. Ulosjoustossakaan iskarin ei tarttisi toimia ulosjoustonrajoittimena, mutta monesti se näin on Jeepin eläväisen alustan takia (rajoitinliinat on kova sana ).

Kaasuiskareita suosittelen vahvasti, on selvästi parempia. OME:lla on ihan ok kaasuiskarit, vähän pehmeät maastoon mutta tiellä mukavat. Bilsteinin 5100- sarjasta tietysti löytyisi eri vaimennuksilla omanmaun mukaan, hinta vaan kovempi ja edelleenkin on tietääkseni saatavuus todella huonoa, kuten on ollut jo yli vuoden

Ja mitä maastofillaripuolesta puhutaan, niin käytännössä joka ikisessä kunnon takaiskarissa on typet sisällä öljyn lisäksi on sitten xc-, traili-, tai DH- pyörä.. vieterin virkaa hoitaa sitten ilma tai kierrejousi omien mieltymysten mukaan, ja molemmilla saa hyvin ja herkästi toimivan jousituksen etuiskareissa vähän vaihtelee, kun on suljettua patruunaa ja avointa öljykylpyä.. edit: niin ja ainahan iskarissa on öljyä sisällä, ilma tai typpi on hirveän huono vaimennusaine kun ei oikein ole viskositeettia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2012, 21:01
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

No joo, oikaisin vähän liikaa.. Kaiholla vaan muistelen vanhoja Marzoccheja jotka painoi tolkuttomasti mutta oli, ah, niin pehmeitä verrattuna silloin "uusiin" ilmaiskareihin.. mutta joo, tarkoitin siis juurikin kierrejousen ja öljyn yhdistelmää.

Mutta se meni vähän aiheen vierestä.. ja takaisin asiaan. Tuossa kun venyttelin alustaa ja vertailin lukemia valmistajien arvoihin niin ajattelin jos muutaman sentin ostaisi ylimääräistä ulosjoustoa verrattuna mitattuihin lukuihin ettei tosiaan hoida rajoittimen virkaa. Sisäänjousto näyttää "pienenevän" suunnilleen samassa suhteessa joten lienee ensiarvoisen tärkeää hommata riittävästi ulosjoustavat tolpat ja rajoittaa sisäänjoustoa sitten tarpeellinen määrä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 03:06 (GMT +2).