Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2012, 11:23
ABLemmy:n Avatar
ABLemmy ABLemmy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Kokkola
Viestit: 30
Perusasetus

Nonniin, laturin laakerihan se siellä on sökö. Millanen homma se on vaihtaa vai laitanko uutta vaan tilalle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2012, 15:49
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ABLemmy Näytä viesti
Nonniin, laturin laakerihan se siellä on sökö. Millanen homma se on vaihtaa vai laitanko uutta vaan tilalle?
Juuri viime viikolla vaihdoin omaan laturiini laakerit.Mulla on Wilson merkkinen laturi tuossa.Takapään pieni laakeri lähti akselilta ihan ongelmitta parilla ruuvarilla varovasti vääntelemällä.Hihnapyörän puoleinen laakeri olikin kipakampi juttu.Koettelin naputella sitä varovasti ulos pesästään eikä millään saanut eloa siihen.Tarkemmin katsottua totesin että laakeri oli laitettu pesäänsä vissiin jollakin prässillä joka oli painanut laakerin reunan yli päätykappaleen ainesta.Laskin surutta rälläkällä lappulaikalla sen olan pois siitä niin sitten laakeri tuli naputtamalla pois.Liika voimankäyttö halkaisee päätykappaleen herkästi.Uuden laakerin asensin varoiksi laakerilukitteella.
Tuossa Wilssonissa ei ainakaan ole irrallista hiilisiltaa mutta sieltä takapäästä löytyy sellainen parin millin reikä mistä työnnetään esim hitsauslangan pätkä pidättelemään hiiliä poteroissaan kokoonpanovaiheessa.
Tarkista myös se hihnapyörän laakeri siitä ilmastoinnin kompuran vierestä.Omaani oon vaihtanut sen kolme kertaa..
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2012, 16:34
ABLemmy:n Avatar
ABLemmy ABLemmy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Kokkola
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Juuri viime viikolla vaihdoin omaan laturiini laakerit.Mulla on Wilson merkkinen laturi tuossa.Takapään pieni laakeri lähti akselilta ihan ongelmitta parilla ruuvarilla varovasti vääntelemällä.Hihnapyörän puoleinen laakeri olikin kipakampi juttu.Koettelin naputella sitä varovasti ulos pesästään eikä millään saanut eloa siihen.Tarkemmin katsottua totesin että laakeri oli laitettu pesäänsä vissiin jollakin prässillä joka oli painanut laakerin reunan yli päätykappaleen ainesta.Laskin surutta rälläkällä lappulaikalla sen olan pois siitä niin sitten laakeri tuli naputtamalla pois.Liika voimankäyttö halkaisee päätykappaleen herkästi.Uuden laakerin asensin varoiksi laakerilukitteella.
Tuossa Wilssonissa ei ainakaan ole irrallista hiilisiltaa mutta sieltä takapäästä löytyy sellainen parin millin reikä mistä työnnetään esim hitsauslangan pätkä pidättelemään hiiliä poteroissaan kokoonpanovaiheessa.
Tarkista myös se hihnapyörän laakeri siitä ilmastoinnin kompuran vierestä.Omaani oon vaihtanut sen kolme kertaa..
Tilasin jo uuden tilalle, kokeilen sitten elvyttää tuon vanhan varalle. Se hihnapyörän laakeri oli ok. Sen kokeilin heti ensimmäisenä.
__________________
Jeep Cherokee XJ -90
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2012, 20:23
SD 4.4 TD SD 4.4 TD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.09
Sijainti: Helsinki/vilppula
Viestit: 259
Perusasetus

Tota noin nääs!! onkos kellään XJ jeepissä tuota Roygh Contryn 3" alusta sarjaa, että onkos se sillain suht mukava tie ajossa ja kuinka kestää jouset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2012, 10:04
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SD 4.4 TD Näytä viesti
Tota noin nääs!! onkos kellään XJ jeepissä tuota Roygh Contryn 3" alusta sarjaa, että onkos se sillain suht mukava tie ajossa ja kuinka kestää jouset.

Mulla on sellanen autossa ollu sen pari vuotta ku mitä auto on mulla käytössä ollu. Kyllä se maantiellä ihan hyvin menee, tosin etupään puslat on kovilla orkkistukivarsissa. Kannattaa tarkistaa ne ainakin parin vuoden välein ja aina ku kuuluu kolinoita. Jousien kestävyydestä en ole kuullut kenelläkään ongelmia olleen.

Isompaan maastokäyttöön tuo korotus on vähän alimittainen. Kun korotin keulaa lisää sen sallitun puolitoista tuumaa, niin tuli heti vastaan tukivarsien rajalliset liikeradat ja liian lyhyt panhardi. Jos on siis joskus haaveissa isompi korotus tai enempi maastokäyttöä tai isommat renkaat ku 31-tuumaiset, niin kannattaa heti harkita sellaista sarjaa jossa on Long Arm-tukivarret ja säädettävä panhard-tanko.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 03:55 (GMT +2).