Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2012, 18:58
HMy HMy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 52
Perusasetus

Noissa 2003 vanhemmissa Syngro portereissa takaperässä visco kytkin
jonka "lukkiintuminen" jossain 1500-2000 rpm. yrittele sitten savesta tukiintuneilla renkailla saada pitoa pienillä kierroksilla.Jäätiköllä sama asia.
Toimiva peli jos saa vauhdin pidettyä jumissa niin ja näin. Itteä ei naurattanu
kun huomas ettei nuo takaset vedä. Mutta kyllä tuo lumella kuitekin ajossa
takapää työntää, ehkä tuo luotto tuo viscon hyvyyteen joskus palaa.
Miten tuo haisulin nelikon pitäminen mahtaa olla.
Noissa ducatoissa ollut kytkettäviä nelikoita joissa max nopeus 60km
lienee joku varmempi systeemi kuin nuo viscot.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2012, 19:22
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
Miten tuo haisulin nelikon pitäminen mahtaa olla.
Mitä muistan ja itsekkin nuorena isän fulltime 4wd Hiacella hangessa ajanneena, niin kyllä aika poikkeuksetta molemmat takarenkaat veti sutia ja yks etunen. Oli myös tilanteita, että vain toinen takarengas ja yks etunen veti sutia. Eli kyllä takapää oli aina mukana.
Semmonen tunne jäi että Hiacessa on pikkuisen enempi "vetoja" takapyörille. Liekkö sit johtu takatasauspyörästön kitkalukosta kun mutkissa lähti enempi perä luisuun (kun vähä teki mieli luisutella). Mun mielestä oli vaan hyvä ominaisuus ettei ollut niin puskemis haluinen.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2012, 19:30
KRK KRK ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Nuo maastureista rakennetut olisi muuten ihan hyviä, mutta Eurolava tai mieluummin kaksi saisi mahtua kyytiin. B kortti täytyy olla koska autolla ajaa 3 henkilöä ja kellään ei ole c korttia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2012, 19:35
HMy HMy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 52
Perusasetus

Kyllähän tuo porterikin rupee työtämään perää edellä kun tarpeeksi antaa
lumella kierroksia. Mutta kun on aivan liukaalla yritää pienillä kierroksilla
liikkeelle kuten sieltä pellolta koitti pois päästä ei tuo neliveto ole itsestään selvyys .Kyllähän tuo kytkettävä lukko joka noissa monessa syngrossa on
varmaankiin autaa aikaspaljon. Jos käytettä syngroa ostelee kannataa
katella sellaista mistä tuo lisävaruste löytyy.
"Autoon olisi tarkoitus laittaa n. 15 000€ ja pitää olla vähintään 2000 luvun vuosimallia oleva oikea pakettiauto." Tilan puolelta tuo Safarivan varmaankin
lähellä mutta onko riittävä kysyjälle mutta varmaankin eteneminen huomattavasti parempi tuossa kuin Noissa oikeissa pakuissa jos se tärkeä kiriteeri ja on myös kolmelle henkilölle. TUossa yksi hivenen hintahaarukan yli
http://www.nettiauto.com/land-rover/defender/5297699
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2012, 22:03
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
... TUossa yksi hivenen hintahaarukan yli
http://www.nettiauto.com/land-rover/defender/5297699
Ei hiacekaan kolmelle mitään juhlaa ole, mutta miten helvetissä tuossa defederissä keskipaikalla istutaan. Vai hoitaako kuski kytkin/jarru ja keskellä istuva vaihteet ja kaasun

Volkkarilla en kunnon lastilla ole ajanutkaan, mutta ainakin hiace kuormattuna menee huomattavasti paremmin/mukavammin tyhjään verrattuna. Kerran oli kyydissä kuusi eurolavaa ja noin 600-700kg kuormaa. Tavaratilaan ei jäänyt tyhjää tilaa kun lavan ja katon väliin noin 20cm ja sivuovien kohdilla sen verran että pikku matkalaukku mahtui. Kulutus oli 10,5litraa satkulla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2012, 00:43
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samisami2 Näytä viesti
Ei hiacekaan kolmelle mitään juhlaa ole, mutta miten helvetissä tuossa defederissä keskipaikalla istutaan. Vai hoitaako kuski kytkin/jarru ja keskellä istuva vaihteet ja kaasun

Siihen laitetaan se anorektikko malli tai sitten jalaton anoppi

Olempas muuten jollain autolla pitemmän matkan kulkenut niin, että istuin keskellä vaihdoin ja kaasutin sekä käytin pyyhkijät ja kuski ohjasti, vilkutti ja käytti loput polkimet hyvän homma toimi siihen asti kunnes uni otti minusta voiton teippiä lumiharja ja mustekala niin matka jatkui käsikaasulla.

Porukoitten HJ 75;sella on "mukava" matkaa ajaa kun on pitkänmallin kungs lumiharja niin sen saa jumittua kaasun ja penkin väliin niin on "kruise"

Viimeksi muokannut Nikuzai : 29.12.2012 00:45 Perustelu: muistin auton merkin, enpäs muistanutkaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2012, 01:03
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Jos pitäs valita Hiace, Transporter tai Vito, niin ottasin ennemmin vaikka hiacen takavetosena ja kävelisin aina kun on 30 centtiä lunta kuin että ostasin 4wd VITON. Luultavasti enemmän joudut kävelemään tai taksilla jamaan viton omistajana nimim: meillä on kaikki nämä 3 autoa

Eikä noissa yhdessäkään sisä tilat ole mitkään kauhean isot jos 3 miestä istuu kyydissä.

Transporter parasta moottoriteho ja ajettavuus
Hiacessa se että se on toijota ja luotettava ja lämmin!
Vitossa se että tietääpähän mitä tekee vapaa ajat
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2012, 23:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
Noissa 2003 vanhemmissa Syngro portereissa takaperässä visco kytkin
jonka "lukkiintuminen" jossain 1500-2000 rpm. yrittele sitten savesta tukiintuneilla renkailla saada pitoa pienillä kierroksilla.Jäätiköllä sama asia.
Toimiva peli jos saa vauhdin pidettyä jumissa niin ja näin. Itteä ei naurattanu
kun huomas ettei nuo takaset vedä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMy Näytä viesti
Kyllähän tuo porterikin rupee työtämään perää edellä kun tarpeeksi antaa
lumella kierroksia. Mutta kun on aivan liukaalla yritää pienillä kierroksilla
liikkeelle kuten sieltä pellolta koitti pois päästä ei tuo neliveto ole itsestään selvyys .Kyllähän tuo kytkettävä lukko joka noissa monessa syngrossa on
varmaankiin autaa aikaspaljon. Jos käytettä syngroa ostelee kannataa
katella sellaista mistä tuo lisävaruste löytyy.

Taitaa olla Syncro, eikä Syngro Mutta asiaan, en nyt oikein ymmärrä mikä hiton visko sellainen on, joka "ottaa vasta korkeilla kierroksilla kiinni" eikä toimi jos ajaa kevyemmällä kaasulla? Ja puhutko nyt tuossa 1500-2000rpm koneen kierroksista vai kardaanien kierroksista vai mistä? Eihän visko moottorin kierrosnopeudesta tiedä yhtään mitään, vaan siitä mitä etu- ja takapään välinen pyörintänopeusero on - tai jos on akselilla niin vasemman ja oikean puolen välisen eron.

Viskohan on täysin mekaaninen laitos jonka lukitusaste määritellään sen sisuskalujen mukaan ja yleensä kiristyy sitä enemmän mitä suurempi pyörintänopeusero on; toisaalta toiminta on sellainen että kun pyörintänopeuseroa syntyy niin se ottaa kyllä siinä vaiheessa heti kiinni ainakin jonkin verran. Rikkinäinen visko voi tietysti toimia oudosti (joko ei ota kiinni juuri ollenkaan, tai sitten jämähtää lähes jumiin), mutta ei ainakaan itsellä ole tullut vastaan ehjää viskoa joka tekisi niin että tarttee esim. nelivetoauton ollessa kyseessä helvetisti kaasua ja suuren etu- ja taka-akselin välisen pyörintänopeuseron että alkaa pelittää kunnolla.

Ei tosin ole vanhoista Syncro- porttereista hirveästi kokemusta muuta kuin mitä tullut töissä uusia ajettua ja inttiaikana vähän vanhempia - hyvin ne tuntui ainakin toimivan nelivedon osalta. Omassa Jeepissä ja parissa muussa mitä olen koittanut joissa on viskolla nopean puolen jatkuva neliveto, niin visko on käytännössä viiveetön ja etupää on kyllä mukana enemmän kuin äkkiä jos takarenkaat pyörähtää tyhjää (valmistaja ilmoittaa muistaakseni n. 1/8 kierroksen verran heräämiseen). Ihan sama meneekö suunnilleen tyhjäkäynnillä vai onko lappu lattiassa niin kyllä se etunen vetää ihan sen mitä visko antaa sinne vetoa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan vw transporter 2.5tdi 4x4 vm.2000 tessu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2011 15:02
Myydään Nissan King Cab 4x4 vm.2000 SauliS O/M/V Ajoneuvot 1 09.06.2011 22:25
Myydään Audi A6 4x4 v.2000, 15500€ x-pj O/M/V Ajoneuvot 0 07.12.2008 13:05
M: 4x4 hiluxin takapakat vm 2000 tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 15.11.2006 18:10
M:HILUX -85 4x4 2000 € MYYTY toytoy O/M/V Muut 13 08.11.2005 09:34


Sivu luotu: 14:12 (GMT +2).