![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Dodii sillälaella. Testillä taas käyty ja jarrut toimii nyt, mutta palijastu toinenki vika, johon se eilinenki vinkasu luultavasti liitty, meinaan vinkas äskön just samallalailla ja alako puskemaan vasemmalle, eli kuskinpuolen etulaakeri on löysä ku hullun mulukku. Ainaki sentin klapia tekkee ku rengasta heiluttaa. Voihan mörönperse.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki saa ne mutterit kirittyä vaikka ruuvimeisselillö ja vasaralla lyömällä. Tampereen autosähkö ainakin joskus myi noita Tohatsun osia. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
hj:ssa ainakin 54 on tuo hylsy.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Noista mysteerisistä ilmauksen vaivoista:
Siis jos ilmat eivät poistu kunnolla, taikka jarrut jää päälle, niin yksi vaihtoehto on jarru polkimen- tai tehostimen säätötangon liika suuri pituus: siis jatkettu katsastukseen, kun ei ole viitsitty korjata/säätää jarrukenkiä?
Siis noiden tankojen täytyy olla oikein säädetty, ja helpoin tapa todeta se, on löysätä pääsylinteristä ensin takajarrun putki irti noin kierroksen, pitäs alkaa neste vajomaan TAKA säiliöstä pihalle, noin 5mm varma tulos. vaatii mahd. tunnin pikkupakkasella ![]() takaputki kiinni ja sama etuputkelle! Mutta tässä roskassa kyse ei varmaan ole tästä, ja tuo etulaakerivälys pitää jokatapauksessa korjata ensin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kato nyt vielä perien öljytkin samalla varmuuden vuoksi enkä vittuile on nimittäin kalliimpi remontti jos ei ollutkaan laakeri tai jarrut ja perä kiinni leipasee.
Onko siellä tulipellissä sellaista mutikkaa mihin menee molempien piirien jaruputket? joissain on siellä nappi jota pitää painaa ilmatessa jotta röörit on auki muuten sulkee toista piiriä ilmatessa. Sellaista voisi kokeilla, että työntäisi nestettä väärään suuntaan säiliölle asti. Se on helpoin toteuttaa jos on sopivaa letkua säiliön yläpuolelle vaikka katon reunaan yltävä pätkä ja hakee apteekista 20ml ruiskun ottaa männän pois ja täyttää ruiskun nesteellä ja katselee kun neste virtaa säiliöön päin. Pitää tosin ostaa myös toinen ruisku millä siirtää nestettä säiliöstä ilmaus ruiskuun, tämän asennelman voi jättää myös yöksi koska ilmaa ei järjestelmään mene pintojen tasaannuttua kunhan muistaa ottaa säiliöstä ruiskullisen nestettä pois, ettei tulvi yli. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotta kannattaa kokeilla jos ei muuten tunnu onnistuvan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Jarrut tuntuu jo hyviltä, mutta pitää käydä vielä varmuuen vuoksi ilimaileen kuhan pääsen ajamaan tallille tuon. Joo tässä "roskassa" on tuo laakeri nähtävästi muuttunu lähinnä metallisilipuksi, mitä eilen tuota kahtelin. Pittää ootella että saa 51mm hylsän jostain hommattua niin pääsee paremmin kyttäämään.
Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.09.2012 07:59 |
Korotettuun 4Runneriin etuiskarit? Vanhat hajosi pakkasella itsekseen seisonnassa! | Pex | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.05.2011 20:38 |
Ohjaustehostinongelma. Kääntyilee ihan itsekseen ?? | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.04.2011 23:13 |
LJ:n moottori hyrähtelee itsekseen | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.11.2008 10:19 |
rengas | O/M/V Muut | 2 | 01.11.2004 20:22 |