Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2012, 04:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Paine-ero jarrupiireissä on myös mahdollinen valon sytyttäjä.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2012, 04:23
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Paine-ero jarrupiireissä on myös mahdollinen valon sytyttäjä.
Ja tuohon vaikuttaa oleellisesti lienee ilimaus? Meinaan ilimasin vaan takkaa pikasesti notta sai vähä koittaa miten se nyt oirehtii.
Huomenna ilimaan uusiksi ja ajan kanssa, tiiä vaikka pääsis jo ajeleen. 6pv maannu tuossa mutta silti lähti niiku sen kuuluisan palamun alta käyntiin

Pittää pittää peukut pystyssä, että johtu nuista jarruista ne lukkiutumiset,
mutta jos jollaki tulee mieleen kokemuksesta/ihammuutevvaan miksi ne nuin teki niin saa ilimasta mielipitteensä enemmän ku mielellään!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2012, 05:43
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Onhan pyörän laakerit kunnossa, itellä joskus sellanenkin hirttänyt kiinni
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2012, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Meikäläisellä Daihatsun takalaakerin kuulat meni pitkin tallin lattiaa kun vetari nypättiin ulos, se ei hirttänyt
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2012, 06:25
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Paine-ero jarrupiireissä on myös mahdollinen valon sytyttäjä.
alipainetta, tai sen puutetta herjaa
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2012, 21:04
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Se itsestään lukittuminen johtuu yleensä liian kauas säädetyistä kengistä! (yleinen vika jos automaattinen säätö ei toimi).

Jos kenkä on liian kaukana pääsee se kääntymään siten että itsetehostus vetää pyörän kokonaan lukkoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.12.2012, 21:30
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Se itsestään lukittuminen johtuu yleensä liian kauas säädetyistä kengistä! (yleinen vika jos automaattinen säätö ei toimi).

Jos kenkä on liian kaukana pääsee se kääntymään siten että itsetehostus vetää pyörän kokonaan lukkoon.

Tattis infosta! Eikö tuo vaikuta oleellisesti polkimen liikeraan pituuteenkin, tuo kenkien etäisyys rummusta?
Tänään ilmattiin ja ilmattiin ja ilmattiin ja silti polin on hervottoman löysä, pari kertaa pumppaa nii on taas ku uus.
Onko silti ilmaa, vai voiko olla esim. tuo kenkien etäisyys syynä?

Kävin tuosa pikku testilenkin taas, ja tuntu että vieläki yritti vetää lukkoon itekseen, vinkunan saattelemana tällä kertaa, joka luultavasti viittais kenkiin eikä esim. laakeriin/perään/johonki.
No, pittää kattua jos huomenna jaksaa lissää, tuo kenkien ettäisyys ei oo vielä kohillaan.

Taitaa olla jo seittemäs päivä menossa, ei IKINÄ oo jarrut aiheuttanu näi palijo päänvaivaa, jokaikinen pieniki asia on vastustanu tässä remontissa.
Vai katteleeko suosiolla jostain jonku levyjarrullisen akselin, pikkuhilijaa alakaa verisuonia paukkumaan

On muuten vmäistä pihalla värkätä näillä pakkasilla, eikä uskalla lähtä hallille ajamaan tuota ettei vaan päätys iltalehen etusivulle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.12.2012, 22:06
tleppis:n Avatar
tleppis tleppis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.09
Sijainti: ylivieska
Viestit: 459
Perusasetus

kyllä sielä on ilmaa jos pumpaamalla paranee ookko kokeillu jättää ilimaruuvin auki ja antaa valua jonku aikaa joskus helpoin konsti ilmata
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2012, 00:25
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

Tänään ilmattiin ja ilmattiin ja ilmattiin ja silti polin on hervottoman löysä

Eli ilimaa, joku liitos vuotaa?Jos net kerran pelas ennen remonttia, niin HÄ?
Nämei ole kovin ihimeellisiä asioita?
Ota aivot käthen.Perkele.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.12.2012, 00:33
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

[QUOTE=boolz;950595]Tattis infosta! Eikö tuo vaikuta oleellisesti polkimen liikeraan pituuteenkin, tuo kenkien etäisyys rummusta?
Tänään ilmattiin ja ilmattiin ja ilmattiin ja silti polin on hervottoman löysä, pari kertaa pumppaa nii on taas ku uus.
Onko silti ilmaa, vai voiko olla esim. tuo kenkien etäisyys syynä?

Tuommosella perkeleellä lähet vielä ajelehan?
Kortti poies!!!!!!
Jos ei ees jarruja?
Pane uuet palat ja rummut niin toimii JOS et muuta ossaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.12.2012, 03:36
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

[QUOTE=hami;950680]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja boolz Näytä viesti
Eli ilimaa, joku liitos vuotaa?Jos net kerran pelas ennen remonttia, niin HÄ?
Nämei ole kovin ihimeellisiä asioita?
Ota aivot käthen.Perkele.

Tuommosella perkeleellä lähet vielä ajelehan?
Kortti poies!!!!!!
Jos ei ees jarruja?
Pane uuet palat ja rummut niin toimii JOS et muuta ossaa
Nestettä ei aenakkaa tiputa mistään liitoksesta. Ehän nämä mittää erikoisia oo, pelekkää mekaniikkaa ja tekniikkaa, mutta jos vastustaa niin vastustaa.
Lyö toki aivot sammaan tiskiin nii kahtottaan miten se homma tapahtuu !

Testilenkkiin kuulu satametriä pihatietä hilijasella okt-alueella ja jarrut toimii toisella polokasulla oikkee hyvin. Yhen pahan kolarin jäläkeen järki pellaa sevverran etten lähe muita liikenteesä olevia riskeeraamaan, jottai tolokkua nyt niihin juttuihin.

Kengät ja kilikkeet ja sylinterin tiivisteet on uuet, rumpuki vielä ajjaa asiasa niiku pittääki.

On nyt vähän hankalaa ku toiset sannoo että ilimaa on jos pumppaamalla paranee, ja toiset sannoo että kans pumppaamalla paranee jos kengät on liika kaukana toisistaan. Voihan se olla molempia tietty.
Pittää huomena alottaa kenkiensäätämisestä, ja sitte ilimata lissää, ja jos ei sittekään, nii kaet tuosta ennenaekasen juhannuskokon tekasee.

Viimeksi muokannut boolz : 21.12.2012 03:39
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.12.2012, 04:06
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kengät niin että hipoo rumpua vapaana, sitten mietimme muuta.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.12.2012, 06:58
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja boolz Näytä viesti
Eikö tuo vaikuta oleellisesti polkimen liikeraan pituuteenkin, tuo kenkien etäisyys rummusta?
Vaikuttaa olennaisesti, eikä tarvii olla kuin esim. toiselta puolelta automaattisäädin jumissa, niin pikkuhiljaa alkaa jarruista teho häviämään kun jarrunesteet kuluvat siihen tyhjän tilan kuromiseen. Toinen mikä löysentää jarrupoljinta on noi vanhuuttaan venyvät kumiset jarruletkut ja väljistyvät pääsylinterin tiivisteet, eli jos alkaa poljin tuntumaan lähinnä hyytelön polkemiselta niin kannattaa muun muassa kattoa alkaako jarruletkut halkeilemaan.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.12.2012, 09:29
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

eikös tuoltakin löydy se maanmainio jarrupaineensäädin takaakselilta? moisen ilmaaminen aika hanurista.
myö tehtiin joskus niin et auto ensin puoleks päivää perse ylös ja takaa roput auki. ja sit toisinpäin.. oli aikas helppo.. niin ja tämän toimenpiteen aiheutti se säädin ja siihen katkennut ilmausnippa..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.12.2012, 11:49
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

joskus nuo jarrun ilmaamiset on tosi vittumaisia. varsinkin 240 volvossa kun siinä on 8nippaa pelkästään satuloissa ja väärällä ilmausjärjestyksellä jää varmasti ilmaa.

elikkä jos sulla on kengät niin lähellä rumpua että pikkusen kahisee ja vanhoilla jarru osilla oli parempi tuntu jarruissa niin sulla on ilmaa sielä.

jarrunippaan kirkasta letkua tyhjään purkkiin niin siitä letkusta näkee tarkasti millon tulee ilmaa ja millon ei.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.12.2012, 16:11
boolz boolz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.12.12
Sijainti: oulu
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
eikös tuoltakin löydy se maanmainio jarrupaineensäädin takaakselilta? moisen ilmaaminen aika hanurista.
No löytyhän sieltä! Tullu mieleenkään että siellä tuommonen on. No, nyt on kenkiä sääjetty, ja ilimattu ilimauksen perrään.
Automaattisäätösysteemi ei toimi vaikka sen purin, putsasin ja rasvasin.
Letkut näyttää ihan hyvältä, liene vaihettukki suht "vasta".

Mutta nyt ainaki äkkiseltään polojin vois tuntua jo paremmalta, ei oo ennää niin löysä. Kohta vois käyvvä taas pienen testiajon tekkeen, peukut kovasti pystyssä että toimis niiku kuuluu, alakaa jo tympäseen pikkuhilijaa.
Nyttenki -24 pakkasta, tuola ku muuan tunnin pyörii niin alakaa varpaat huutamaan amputointia

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Se itsestään lukittuminen johtuu yleensä liian kauas säädetyistä kengistä! (yleinen vika jos automaattinen säätö ei toimi).

Jos kenkä on liian kaukana pääsee se kääntymään siten että itsetehostus vetää pyörän kokonaan lukkoon.
Tuli vaan mieleen, että se meni aika-ajjoin lukkoon vaikka ei jarruun koskenukkaan..?
Mutta luotto on kova, että jarruista se johtu, liene se vaikutti asiaan ku kengät oli hypänny poies siitä männän haarukoilta..

Viimeksi muokannut boolz : 21.12.2012 16:15
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? Porvoon Hilma Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2012 07:59
Korotettuun 4Runneriin etuiskarit? Vanhat hajosi pakkasella itsekseen seisonnassa! Pex Tekniikka & Jutustelu 12 05.05.2011 20:38
Ohjaustehostinongelma. Kääntyilee ihan itsekseen ?? bluevan Tekniikka & Jutustelu 10 21.04.2011 23:13
LJ:n moottori hyrähtelee itsekseen Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 7 05.11.2008 10:19
rengas O/M/V Muut 2 01.11.2004 20:22


Sivu luotu: 00:51 (GMT +2).