![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis raidetangot viimeistelyä vaille valmiit. Rytari pyöräytti kierteet ja ohensi päädyistä että saa pannat vielä päälle. Iso kiitos nopeasta toimituksesta, nyt ne odottaa että saan kalvaimen, ens vuoden puolella vasta kun tää joulun aika vähän haittaa toimituksia.
Tuohon reikään tarjotaan kalvainta johon sitten kiinnittyy välitanko. Saa sit nähdä että miten nuo mahtuu olemaan paikallaan, täydet vasemmalle asennossa taitaa banjon koppa olla tiellä, toivottavasti riittää pelkkä kopan muokkaaminen. Pikkusen on kokoeroa Chevyn ja Dodgen raidepäillä, tuon syvemmälle ei mene, eikä kierre edes pilkistä toiselta puolelta.
|
||||
|
||||
![]()
et siitte viittiny mulle tosta kalvaimesta mitään mainita... samallahan seki homma olis menny...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ei mulla tullu mieleenkää että sullakin sellanen on, tai siis tuli, mut sen jälkee ku olin jo kerenny tilaamaa oman. Eipä se haittaa, on sille varmaan vastaisuudessakin käyttöä.
|
||||
|
||||
![]()
Mitä muuta etua kuin pari senttiä laajempi säätövara saavutetaan tuolla pantatyyppisellä kiristyksellä verrattuna muttereilla lukittavaan versioon? Miulle on jotenkin muodostunut sellainen käsitys että kestävyys heikkenee materiaalivahvuuden ohentuessa niin kuin noiden varsien päissä on nyt tehty.
|
|
||||
|
||||
![]()
noh, tommonen 2mm pinnasta ei sinällään ole mahdoton heikennys, kuva saattaa siinä valehdella, ja kun tota ei ole kun puolet kierteen pituudesta tuossa...
ihan näin puollustuksena, eduista en tiedä hölkäsen pöläystä |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän mä sitä mietin että kumpi ratkaisu on parempi, päädyin tuohon kun siinä on tankoa mutterin paksuuden verran enemmän raidepään kierteellä. Jotenkin tuntuu varmemmalta ratkaisulta käyttiksessä, mutteriversiosta kun ei ole kokemusta niin en tiedä että mitenkä hyvin ne pysyy kireällä tollasessa raskaskeulaisessa kärryssä. Tietysti muttereita ku alkuun tarkistuskiristelee ni eiköhän ne paikkansa löydä.
Tuo ohennus ei vaikuttane kestävyyteen yhtään mitään, ja mä luulen että jos tuo tanko nyt sit murtuis tuon ohennuksen takia niin se olisi kuitenkin pienin murheista ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ohennus tuskin tuottaa ongelmia kestävyyden suhteen mutta vanhemmiten nuo ruostuu pirun lujaa kiinni. Jos meinaa säätää niin saa pilleillä lämmitellä aina kun noista urista menee paska kierteeseen ja ruostuttaa jumiin. Mutterilla kiristettävä on sen suhteen parempi. Tuonne kun tunkee mäskiä paljon väliin niin eiköhän se ruostumista hillitse.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä DLE sektorivarressa: Ja tässä TRE: Olinhan minä joskus lukenutkin jostain, että niissä on eroa, mutta eihän sitä kaikkea muista. Eli TRE kiinnitettään kääntöpäähän, ja DLE sektorivarteen ja oikean puolen TRE:hen. No, kunhan ehtii taas pajottamaan niin pääsee paremmin sovittamaan osia. Orkkis sektorivarren ajattelin korvata Superliftin #1104 varrella, muoto ja pituus on aika lähelle orkkista, ja tohon saan välivarren kiinni alapuolelle. Jää yksi kalvattava reikä vähemmäksi: Alkuun mietitytti että sopiiko tuo varsi, se on alkujaan tarkoitettu Fordiin ja Jeeppiin, itse hommasin sen Chevyn cross-over ohjausta varten. Saginawin vaihteitahan noissa tosin kaikissa käytetään, ja ei ole eroa yhtään '95 Dodgen ja '82 Chevyn sektoriakseleissa: Joo, ja tässä sitten esimerkki mitä käy kun tekee ulkomuistista eikä jaksa tarkistaa asian oikeellisuutta: Hommahan meni vituiks siksi, kun en muistanut että nuo kuulat pitää ensin laittaa tohon U:n muotoiseen kouruun: Ja siten, että jos niitä on kahden värisinä, niin joka toinen on samaa väriä. Loput kuulat sitten sinne männän sisään missä tuo matoruuvi kulkee. Mä tiputtelin puolet toiseen poraukseen, ja puolet toiseen. Eihän ne sinne mahtuneet vaan kulkeutuivat läpi ja lopputulos näkyy kuvissa. Ihmettelin kun ohjaus ei tehny täyttä liikettä oikealle, ja töissä kun purkasin vaihteen ni auto seisoikin sitten viikon pihassa ennen ku sain uuden vaihteen tilalle. Tehdaskorjatun ostin kolme vuotta sitten, ja nyt olis aiheellista hommata uus, todennäköisesti tulee Borgesonin vaihde (Delphi, modernimpi kuin tuo Saginaw). About vuodessa meni löysäks tuo tehdaskorjattu, kertaalleen sitä säädin ja taas ois aiheellista suorittaa sama toimenpide.
![]() |
Luokat |
cummins, dodge, ram |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttis LJ | Gulo | Maasturiprojektit | 36 | 24.03.2018 17:53 |
Ostetaan käyttis | JariTi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.03.2011 13:40 |
Ostettu Dsl käyttis | ranke | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2010 18:20 |