Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.12.2012, 16:24
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mä sitä joku vuos takaperin kyselinki häneltä, mut jäi ostamatta ku ei ollu vielä akuutti tarve. Osaatko sanoa mitä se sit maksaa? En välttämättä tarvi ku yhden reiän muokkaamiseen, ni ei sitä varten viittis ostaa itellee. Mut voi olla että pitääki kaikki viis reikää kalvata, mut se selvinnee sit ens viikolla.
Maksoi muutaman kympin ja hienosti sillä kalvasi sen yhden reiän mikä omassakin projektissa täytyi tehdä. Sit lainasin sen ja sille kävi niin kuin tavaroille yleensäkin lainassa, ei parantunut yhtään, eli lainaamisen jälkeen sillä ei tehnyt enää kukaan muu kuin kuusakoski mitään.

Vastaa lainaten
Vanha 15.12.2012, 16:29
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Maksoi muutaman kympin ja hienosti sillä kalvasi sen yhden reiän mikä omassakin projektissa täytyi tehdä. Sit lainasin sen ja sille kävi niin kuin tavaroille yleensäkin lainassa, ei parantunut yhtään, eli lainaamisen jälkeen sillä ei tehnyt enää kukaan muu kuin kuusakoski mitään.
Joo, pitää soitella maanantaina Ollille.
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vanha 23.12.2012, 18:10
Sankari

Perusasetus

Nyt olis raidetangot viimeistelyä vaille valmiit. Rytari pyöräytti kierteet ja ohensi päädyistä että saa pannat vielä päälle. Iso kiitos nopeasta toimituksesta, nyt ne odottaa että saan kalvaimen, ens vuoden puolella vasta kun tää joulun aika vähän haittaa toimituksia.

Tuohon reikään tarjotaan kalvainta johon sitten kiinnittyy välitanko.

Saa sit nähdä että miten nuo mahtuu olemaan paikallaan, täydet vasemmalle asennossa taitaa banjon koppa olla tiellä, toivottavasti riittää pelkkä kopan muokkaaminen.

Pikkusen on kokoeroa Chevyn ja Dodgen raidepäillä, tuon syvemmälle ei mene,

eikä kierre edes pilkistä toiselta puolelta.

Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2012, 13:21
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

et siitte viittiny mulle tosta kalvaimesta mitään mainita... samallahan seki homma olis menny...
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2012, 13:52
Sankari

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
et siitte viittiny mulle tosta kalvaimesta mitään mainita... samallahan seki homma olis menny...
Ei mulla tullu mieleenkää että sullakin sellanen on, tai siis tuli, mut sen jälkee ku olin jo kerenny tilaamaa oman. Eipä se haittaa, on sille varmaan vastaisuudessakin käyttöä.

Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2012, 15:02
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:

]
Mitä muuta etua kuin pari senttiä laajempi säätövara saavutetaan tuolla pantatyyppisellä kiristyksellä verrattuna muttereilla lukittavaan versioon? Miulle on jotenkin muodostunut sellainen käsitys että kestävyys heikkenee materiaalivahvuuden ohentuessa niin kuin noiden varsien päissä on nyt tehty.
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2012, 21:53
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

noh, tommonen 2mm pinnasta ei sinällään ole mahdoton heikennys, kuva saattaa siinä valehdella, ja kun tota ei ole kun puolet kierteen pituudesta tuossa...

ihan näin puollustuksena, eduista en tiedä hölkäsen pöläystä
Vastaa lainaten
Vanha 25.12.2012, 07:31
Sankari

Perusasetus

Kyllähän mä sitä mietin että kumpi ratkaisu on parempi, päädyin tuohon kun siinä on tankoa mutterin paksuuden verran enemmän raidepään kierteellä. Jotenkin tuntuu varmemmalta ratkaisulta käyttiksessä, mutteriversiosta kun ei ole kokemusta niin en tiedä että mitenkä hyvin ne pysyy kireällä tollasessa raskaskeulaisessa kärryssä. Tietysti muttereita ku alkuun tarkistuskiristelee ni eiköhän ne paikkansa löydä.

Tuo ohennus ei vaikuttane kestävyyteen yhtään mitään, ja mä luulen että jos tuo tanko nyt sit murtuis tuon ohennuksen takia niin se olisi kuitenkin pienin murheista

Vastaa lainaten
Vanha 29.12.2012, 21:12
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Perusasetus

Ohennus tuskin tuottaa ongelmia kestävyyden suhteen mutta vanhemmiten nuo ruostuu pirun lujaa kiinni. Jos meinaa säätää niin saa pilleillä lämmitellä aina kun noista urista menee paska kierteeseen ja ruostuttaa jumiin. Mutterilla kiristettävä on sen suhteen parempi. Tuonne kun tunkee mäskiä paljon väliin niin eiköhän se ruostumista hillitse.
Vastaa lainaten
Vanha 02.01.2013, 20:56
Sankari

Perusasetus

Lainaus:
Pikkusen on kokoeroa Chevyn ja Dodgen raidepäillä, tuon syvemmälle ei mene,

eikä kierre edes pilkistä toiselta puolelta.

Noniin, tässähän on sitten pieni virhe. Vatuloin eilen noita osia tallissa, ja huomasin että välivarrenpään (DLE) ja raidetangonpään (TRE) kartiotapeissa on pieni koko ero.

Tässä DLE sektorivarressa:

Ja tässä TRE:

Olinhan minä joskus lukenutkin jostain, että niissä on eroa, mutta eihän sitä kaikkea muista. Eli TRE kiinnitettään kääntöpäähän, ja DLE sektorivarteen ja oikean puolen TRE:hen. No, kunhan ehtii taas pajottamaan niin pääsee paremmin sovittamaan osia.

Orkkis sektorivarren ajattelin korvata Superliftin #1104 varrella, muoto ja pituus on aika lähelle orkkista, ja tohon saan välivarren kiinni alapuolelle. Jää yksi kalvattava reikä vähemmäksi:

Alkuun mietitytti että sopiiko tuo varsi, se on alkujaan tarkoitettu Fordiin ja Jeeppiin, itse hommasin sen Chevyn cross-over ohjausta varten. Saginawin vaihteitahan noissa tosin kaikissa käytetään, ja ei ole eroa yhtään '95 Dodgen ja '82 Chevyn sektoriakseleissa:

Joo, ja tässä sitten esimerkki mitä käy kun tekee ulkomuistista eikä jaksa tarkistaa asian oikeellisuutta:

Hommahan meni vituiks siksi, kun en muistanut että nuo kuulat pitää ensin laittaa tohon U:n muotoiseen kouruun:

Ja siten, että jos niitä on kahden värisinä, niin joka toinen on samaa väriä. Loput kuulat sitten sinne männän sisään missä tuo matoruuvi kulkee. Mä tiputtelin puolet toiseen poraukseen, ja puolet toiseen. Eihän ne sinne mahtuneet vaan kulkeutuivat läpi ja lopputulos näkyy kuvissa. Ihmettelin kun ohjaus ei tehny täyttä liikettä oikealle, ja töissä kun purkasin vaihteen ni auto seisoikin sitten viikon pihassa ennen ku sain uuden vaihteen tilalle. Tehdaskorjatun ostin kolme vuotta sitten, ja nyt olis aiheellista hommata uus, todennäköisesti tulee Borgesonin vaihde (Delphi, modernimpi kuin tuo Saginaw). About vuodessa meni löysäks tuo tehdaskorjattu, kertaalleen sitä säädin ja taas ois aiheellista suorittaa sama toimenpide.

Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cummins, dodge, ram

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttis LJ Gulo Maasturiprojektit 36 24.03.2018 17:53
Ostetaan käyttis JariTi O/M/V Ajoneuvot 4 07.03.2011 13:40
Ostettu Dsl käyttis ranke O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2010 18:20
Ostettu Halpa käyttis karvanoppa O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2009 10:32
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 JV73 Tapahtumat 63 22.10.2009 09:18

Sivu luotu: 10:44 (GMT +2).