Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2012, 12:34
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

itse omaan autoon vahvistin orkkis raidetangon laittamalla tiukkaa ja paksuseinämäistä putkeäpäälle. Taittelee ensin raidetangon suoraks ja hakee vaikka ainesputkea, semmosta joka just mahtuu päälle ja sit eiku lekaa ja päihin tulee nuo normaalit kirsitimet mitkä nytkin paikallaan. Ja jämäköityy muuten ohjaus.. Ja halpa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2012, 18:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
itse omaan autoon vahvistin orkkis raidetangon laittamalla tiukkaa ja paksuseinämäistä putkeäpäälle. Taittelee ensin raidetangon suoraks ja hakee vaikka ainesputkea, semmosta joka just mahtuu päälle ja sit eiku lekaa ja päihin tulee nuo normaalit kirsitimet mitkä nytkin paikallaan. Ja jämäköityy muuten ohjaus.. Ja halpa.
Tuon mä teen väliaikaiseksi korjaukseksi että kestää normiajot ajaa ilman pelkoa tangon vääntymisestä. Mutta muutenhan tuo inverted-Y on aivan paska, rakenteensa takia auraus muuttuu joustoliikkeen mukana joten ajotuntuma on kaukana hyvästä. Jos joskus teen hydro-assistin, niin sekin on helpompi tehdä suoraan raidetankoon kuin tuohon nykyiseen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mutta tämähän se olis ihan paras, pitää selvittää että millainen operaatio laittaa Dodgen akseliin:



http://completeoffroad.com/i-2748905...m71030-02.html

Fordin kääntöpää olisi siksi oiva, koska sitten voisi nostaa tangon ylemmäs.
Eipäs toimikkaan tuo Super Dutyn kääntöpää, tuossa näköjään on pallonivelien kartiot kääntöpäässä, kun Dodgessa taas on akselin puolella. Ja sitten tuo raidetanko, jos sen kääntää kääntöpään varren ylläpuolelle, niin se olisi kutakuinkin samalla tasolla kuin Dodgessa on nyt. Eli jatketaan suunnittelua.

Vinssin vaihteisto meni muuten aivan romuksi, rumpua lähinnä olevan planeetan aurinkopyörässä oli vain kaksi hammasta jäljellä, ja rungossa oleva hammastus oli kadonnut tyystin. Pitää käyttää vaihteisto pesukoneessa ja tutkia että onko siinä mitään käyttökelpoista jäljellä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2012, 18:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Voisi sen tehdä noinkin, repsikan puolella varren alle ja kuljettajan puolella päälle:



Varaosan tekeminen olisi vaikeampaa, mutta luultavasti kestää käytössä paremmin. Joo ja tuo mutka pitää tuoda aika keskelle ettei se törmää täydet oikealle asennossa vetotankoon. Tarttee mitata että kuin kauas reunasta...
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2012, 21:48
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 427
Perusasetus

Tossa olis rockauton HD osat T-mallin ohjaukseen.
En tosin osaa sanoa ovatko kuinka järeemmät kuin alkuperäset, mutta noiden tilaamista oon ite suunnitellut

http://dodche.foorumit.org/viewtopic.php?f=17&t=147
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.07.2012, 00:28
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies Näytä viesti
Tossa olis rockauton HD osat T-mallin ohjaukseen.
En tosin osaa sanoa ovatko kuinka järeemmät kuin alkuperäset, mutta noiden tilaamista oon ite suunnitellut

http://dodche.foorumit.org/viewtopic.php?f=17&t=147
Joo, noihin mä viittasin tossa aikaisemmin (#74). Olishan tuo sellainen bolt-on ratkaisu, mutta onhan siinä varaa kehittää paremmaksi
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2012, 12:19
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

No, löytyihan se ratkaisu ohjausongelmaan. Ei ehkä edullisin rakentaa, mutta pitäis olla hyvä, ja kun ohjausvarret ovat aika vaaterissa niin pitäisi olla tielläkin parempi ajaa. Kun vaan löytäis Dodgeen käypäset osat, Fordiin kyllä on palikkaa tarjolla. Eli tällaista:





Toinen tekijä, http://www.pirate4x4.com/forum/showt...475&highlight=



Suht tasainen ja leveä pinta mihin kiinnittää varsi, mutta Dodgessa on tuollainen:



Kyllähän siihen varren saa kiinni. Piti tehdä vanerista proto et näkee sopivuuden vanteiden kanssa. Ja hyvin on tilaa, orkkisvanteen kanssa ei tee edes tiukkaa, ja mettäpyörien vannekin mahtuu olemaan.



__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2012, 22:31
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Vaihdoin öljyt ja auto kun oli montulla niin katselin alustan läpi ja muistin että vararenkaan kannatin palkissa oli pieni halkeama. Iskarin kiinnnitys on samaisessa palkissa:



Iskarin yläpää on kokonaan irti:



Siellä se makaa tukevasti lavan pohjaa vasten:



Paskaa metallia kun ei vajaa puol miljoonaa ajettu runko kestä RC9000-iskareita:







Rungossa on ollut pieni halkeama jo monta vuotta, olis varmaan jo hyvä laittaa kuntoon ennen kuin tuosta pahenee:



Kuljettajan puolella samanlainen, ilmestynyt viimeisen vuoden aikana. Nää on molemmat takajousen etukorvakkeen kohdalla:



Joo ja korin kannakekin olis aika hapan:



Kuljettajan puolelle askartelin uuden viime talvena:



Olishan tuossa taas hieman askarreltavaa...
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2012, 20:43
Karppaj Karppaj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.03.10
Sijainti: PK-Seutu
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies Näytä viesti
Tossa olis rockauton HD osat T-mallin ohjaukseen.
En tosin osaa sanoa ovatko kuinka järeemmät kuin alkuperäset, mutta noiden tilaamista oon ite suunnitellut

http://dodche.foorumit.org/viewtopic.php?f=17&t=147
Vanhaan viestiin vastataan. Ja onko tämä edes ajankohtainen, kun suunnitelmat ovat jo muuttuneet tämän jälkeen. Mutta mä laitoin nämä HD-osat kiinni vajaa kaksviikkoa sitten omaan rotkeen.
Mitattua niitä ei tullut, mutta kyllä ne aika paljon järeämmät ovat kuin alkuperäiset. Arviolta semmoiset 3-5mm paksummat.
Ja sen pidemmän raidetangon missä on pallonivel päässä pystyy varmaan vahvistamaan putkea päälle menetelmällä, kun se on suora siihen simpukalta tulevaan raidetankoon saakka.

Asiallinen offipeli tämä on kyllä
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50

Viimeksi muokannut Karppaj : 18.08.2012 20:50
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2012, 14:41
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tälläkään ei ole viime aikoina muuta tehty kuin tankattu ja ajettu. Muutaman kerran on poltellu käydä möyrimässä, mutta kun tuo ohjaus on vielä vahvistamatta niin on jääny polttelun asteelle. Katsastuksessakin käytin männä viikolla, ja olin ihan varma että pomppaa ohjauksen nivelistä. Mutta ei. No, samapa tuo, hylky tuli väljän yläpallon ja palauttamattoman seisontajarrun takia. Pikkujuttuja, veikkasin että kuudesta eri kohdasta tulee hylky. Seisontajarru ei palauta koska etummainen vaijeri on jäänyt rungon ja kallion väliin. Pitää yrittää oikoa se jotenkin, tai sit uusia koko vaijeri. Samalla sit vois nostaa kiinnikkeitä ylemmäs etteivät ota niin herkästi yhteen kallion kanssa.

Ohjaus on viimein työn alla, amerikasta tilasin nivelet tiistai aamuna, ja jo eilen paketti oli toimitettu työpaikalle. Moogin niveliä neljä kappaletta, ES2233L, ES2234R, ES2027L ja ES2026R. Ensimmäiset ovat raidetankoon, jälkimmäiset välivarteen. Tangoksi hommasin ainesputkea, 18/35. Pari pätkää sitä on matkalla koneistettavaksi ja kierteytettäväksi. Kartiokalvain pitää vielä jostain metästää ni saa sit palikat kiinni autoon.

Takaiskareiden kiinnityksistä tein uudet versiot, nyt mahtuvat olemaan paikallaan, jopa orkkis sisälokari sopi ilman muokkaamista.



Samalla kertaa tein takasumarille uuden kiinikkee, jospa se nyt kestäis ehjänä (tuo taitaa olla kuudes sumari).



Tosin, nyt kun se on suojassa, lumi aiheuttaa pienen ongelman.



Vanhoissa Rallye 1000:ssa alkoi olla ongelmaa H2-polttimen kanssa, tai lähinnä sen pitimen kanssa. Oli aikaa myöten pienet kosketus häiriöt tehneet pientä kraateria pitimeen, joita hioin välillä pois mutta lopulta kyllästyin jatkuvaan korjailuun. Olihan niissä ikääkin jo sen verran että joutivat vaihtoon. Työpaikan hyllyssä oli maannut jo jonkun aikaa Boremanin lyhdyt, ja kun edukkaasti ne sain lunastettua niin laitoin keulalle. Puskuria tosin piti hieman muokata kun eivät mahtuneet kaaren taakse.



Paremmin noista lähtee valoa kuin tonnisista, leveempi ja korkeempi keila niin sopii mutkaiselle tielle paremmin.

Lähivalot on kuitenkin edelleen surkeat, neljä vuotta vanhat umpiot on taas tiensä päässä. Hiomalla niitä vois yrittää korjata, mutta ei se valokuviolle tee mitään. Hankin tilalle pyöreät Hellan H4-umpiot, kokoa 5 3/4". Vaan eipä niitä saanut sovitettua mitenkään nätisti paikalleen, joku 4" halkaisijaltaan oleva olisi sopinut. Mutta sittenpä sain idean laittaa pelkän lähivalon projektorilla, kaukovaloa on nyt sopivasti niin ei sitä ole pakko olla noiden lähivalojen yhteydessä, ja jos tuntuu ettei riitä, niin laittaa katolle kaukovaloparin lisäksi.

Motonetistä mikälie projektori:



Tolle vois tehdä vaikka köykämiinistä kiinnityspellin, ja myöhemmin kuidusta muotoilla kehyksen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2012, 15:32
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 622
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Motonetistä mikälie projektori:

Tolle vois tehdä vaikka köykämiinistä kiinnityspellin, ja myöhemmin kuidusta muotoilla kehyksen.
Olisko tarkempaa tieto mallista ja hinnasta? Itellekki tarttis jotain tuollaista
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cummins, dodge, ram


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttis LJ Gulo Maasturiprojektit 36 24.03.2018 17:53
Ostetaan käyttis JariTi O/M/V Ajoneuvot 4 07.03.2011 13:40
Ostettu Dsl käyttis ranke O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2010 18:20
Ostettu Halpa käyttis karvanoppa O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2009 10:32
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 JV73 Tapahtumat 63 22.10.2009 09:18


Sivu luotu: 18:21 (GMT +2).