![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei Keitä maalit. Oman kanssa maalasin raskaan kaluston maaleilla ja vain karhentamalla alkuperäisen maalin. joissain vanhemmissa jenkki autoissa on sellasta paskaa maalia mikä ei näitä liuotin värejä kestä.
__________________
http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=92546 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
80-luvun thermoplastiset maalit ainakin kiehuu, yhen Chevyn maalasin aikoinaan niin vaikka sen hioi puhtaaks ni joihinkin hankaliin rakoihin jätin vanhaa maalia, ja kyllä se kupli ku sai tuoretta maalia päälle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Veiks dodge tänää koti asti?
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, hyvin pääs kotiin
![]() Sit ajeltii varovasti Rajahoviin kahville, ilmaa etupyöriin ja jakikseen pikkasen lisää öljyä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä että selvisitte pois sieltä. Hetken jo näytti ehkä hiukan huonolta..
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Olihan taas pirun mukava ajella Ravijoella. Akluun meni ilman ongelmia, mutta saviojan ylityksen jälkeen huomasin että ohjaus ei oikein toiminut oikealle. Ei ihmekkään:
Tuon pitäis olla ihan suora!! Pienellä tuumimisella se saatiin suoraksi, onneksi on painava keula niin se toimi vastapainona kun liftillä oikoi tangon. Tuosta pari metriä eteenpäin ja vinssi porsi: Tiesin että ei 10k ABT ole paras vaihtoehto Dodgeen, nyt pitää keksiä jotain uutta. Iso hydraulinen lavan alle ehkä... Muutama sata metriä eteenpäin ja ohjausvarsi vääntyi toistamiseen. Nyt sen irroitus oli jo nopeaa kun saksisokat puuttui ja ei tarvinnut miettiä oikeaa työjärjestystä. Oikominen ei enää ollutkaan helppoa, eikä siitä suoraa saanut mitenkään, mutta kesti ajaa kotiin. Tästä pari sataa metriä pienessä alamäessä katosi etuveto. Nopea vilkaisu auton alle ja ATF tippoja osui silmiin. Ensin kävi mielessä että jakis on haljennut, mutta sitten huomasin etukardaanin makaavan vaihteisto palkin päällä. Kartaani oli irrallaan ollessaan hypännyt jakiksen kuorta vasten ja vei palasen mennessään: Pultit oli menny poikki! No, eilen tutkin asiaa tarkemmin ja paljastui seuraavaa: Sieltä oli kaksi pulttia ollut irti jo tovin aikaa! Tuon kun huomasin niin tuli sellainen deja`vu siitä kun asensin kardaania; oli kiire ja siksi pieni vitutus päällä. Pultteja kiristäessä kardaani pääsi pyörähtämän ja seuraava pultti mitä kokeilin oli tiukalla. Homma selvä ja matkaan. Olikin pyörähtänyt niin paljon että missasin ne pari löysää pulttia. Mielessä oli tarkistaa ne myöhemmin mutta se asia sitten unohtui. No, muistaa seuraavalla kerralla tarkistaa kaiken tuollaiset pienet jutut ![]() Tuosta liejusta löytyi jakiksen palasia, öljyä, vettä, katkennyt pultti... Ollappa sähköflektit mitkä voi sammuttaa silloin kun auto on jossain saviojassa : Seuraavaks olis ohjelmassa jakiksen irroitus ja paikkaus, sitten pitää funtsia ohajusta järeämmkäsi. 37" rinnalla nuo orkkis tangot on ihan naurettavan rimpulat. Uudemman 2gen Dodgen (98-02) varret olis järeämpää tekoa, mutta maksaa sen reilu kuussataa euroa koko hoito, melkein sama ostaako suomesta vai jenkeistä. Mielessä onkin ainesputkesta tehdyt tangot, helpompi korjata ekä tarvitse koko tankoa+palloniveltä vaihtaa. Pitää tutkia että onko jenkeissä tehty mitään vastaavia kakkoskoppaisen aluperäiseen akseliin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tarkempi tutkiminen paljasti että oli se ottanut enemmänkin kipiää:
Hyvä ettei tullut tuostakin läpi: Surkea kuvan laatu C7:ssa kun yrittää läheltä kuvata ![]() Reunojen siistimistä. Olis pitäny kiillottaa nuo aukon reunat sentin verran joka puolelta, samaten palat olis saanu kiiltää ni olis tullu siistimpää saumaa. Pari palasta onneksi löytyi jakiksen suojapellin päältä, isompi teipattu hollille että sai heftattua kiinni: Lähtee muuten äkäisesti tavara lentoon kun bräkleen höyryt leimahtaa. Muistaa seuraavalla kerralla paineilmalla tuulettaa tuollaisen kotelorakenteen jos sitä on putsannut liuottimella. Siihen vielä se pienempi löydetty palanen: Jospa tuo sitten kestäis:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Luokat |
cummins, dodge, ram |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttis LJ | Gulo | Maasturiprojektit | 36 | 24.03.2018 17:53 |
Ostetaan käyttis | JariTi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.03.2011 13:40 |
Ostettu Dsl käyttis | ranke | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2010 18:20 |
Ostettu Halpa käyttis | karvanoppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2009 10:32 |
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 | JV73 | Tapahtumat | 63 | 22.10.2009 09:18 |