![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siellä se jakis taas on, eikä ainakaan toistaiseksi vuoda ![]() Ohjauksen parantelua olen miettinyt, ja helpolla se onnistuu kun hankkii 98-> olevan inverted-T ohjauksen osat. Suomesta ostettuna rapiat 600€, ja omatoimisesti tilattunakin viidensadan huiteilla. Tuossakin inverted-T:ssäkin on se huono puoli, että siinä on raidetangon pään jatkeena koko raidetanko. Sen kun vääntää niin sehän tunnetusti ei enää kestä samalla tavalla kuin suorana pysynyt tanko. Sylettäähän se ostaa uus tanko jos pallonivel on vielä ihan tikissään. Tollanen ropeli se on nyt, kaks kertaa metässä oiottuna: Netistä etsin ratkaisua, ja taidan tehdä sellaisen tangon, missä on toisessa päässä es2234R raidetangonpää ja toisessa es2010L. Ensimmäinen on Chevyn, ja toinen 1gen Dodgen rp. Täysin suora tanko olis suunnitelmissa, mutta panhardin akselinpään kiinnike ja perän koppa aiheuttavat ehkä pienet taivutukset tankoon. Tää on kuitenkin helppo osuus. Simpukalta akselille tuleva onkin hieman hankalampi, koska se pitää saada repsikan puolen kääntöpäähän kiinni, raidepään yläpuolelle. Yhden ratkaisun löysin, missä laitetaan Heim-jointti siihen. Mutta mieluummin käyttäisin raidepäitä kuten Pure Performancen 3rd gen HD Ultimate Steerin Systemissä. Mutta tämähän se olis ihan paras, pitää selvittää että millainen operaatio laittaa Dodgen akseliin: ![]() http://completeoffroad.com/i-2748905...m71030-02.html Tuossa hieman visioitu tankojen linjauksia. Panhardinkin joutuu ehkä tekemään uusiksi, ja se on muutenkin ollut suunnitelmissa saada siitä mahdollisimman suora: Fordin kääntöpää olisi siksi oiva, koska sitten voisi nostaa tangon ylemmäs. Nyt jos vetotanko kiinnittyy tohon repsikan puolen raidepään yläpuolelle niin raidetangon alapinta on kutakuinkin samassa tasossa akseliputken alapinnan kanssa: Aika rimpulan oloiset tangot nuo on:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
itse omaan autoon vahvistin orkkis raidetangon laittamalla tiukkaa ja paksuseinämäistä putkeäpäälle. Taittelee ensin raidetangon suoraks ja hakee vaikka ainesputkea, semmosta joka just mahtuu päälle ja sit eiku lekaa ja päihin tulee nuo normaalit kirsitimet mitkä nytkin paikallaan. Ja jämäköityy muuten ohjaus.. Ja halpa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Vinssin vaihteisto meni muuten aivan romuksi, rumpua lähinnä olevan planeetan aurinkopyörässä oli vain kaksi hammasta jäljellä, ja rungossa oleva hammastus oli kadonnut tyystin. Pitää käyttää vaihteisto pesukoneessa ja tutkia että onko siinä mitään käyttökelpoista jäljellä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voisi sen tehdä noinkin, repsikan puolella varren alle ja kuljettajan puolella päälle:
Varaosan tekeminen olisi vaikeampaa, mutta luultavasti kestää käytössä paremmin. Joo ja tuo mutka pitää tuoda aika keskelle ettei se törmää täydet oikealle asennossa vetotankoon. Tarttee mitata että kuin kauas reunasta...
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tossa olis rockauton HD osat T-mallin ohjaukseen.
En tosin osaa sanoa ovatko kuinka järeemmät kuin alkuperäset, mutta noiden tilaamista oon ite suunnitellut http://dodche.foorumit.org/viewtopic.php?f=17&t=147 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No, löytyihan se ratkaisu ohjausongelmaan. Ei ehkä edullisin rakentaa, mutta pitäis olla hyvä, ja kun ohjausvarret ovat aika vaaterissa niin pitäisi olla tielläkin parempi ajaa. Kun vaan löytäis Dodgeen käypäset osat, Fordiin kyllä on palikkaa tarjolla. Eli tällaista:
![]() ![]() Toinen tekijä, http://www.pirate4x4.com/forum/showt...475&highlight= Suht tasainen ja leveä pinta mihin kiinnittää varsi, mutta Dodgessa on tuollainen: Kyllähän siihen varren saa kiinni. Piti tehdä vanerista proto et näkee sopivuuden vanteiden kanssa. Ja hyvin on tilaa, orkkisvanteen kanssa ei tee edes tiukkaa, ja mettäpyörien vannekin mahtuu olemaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitattua niitä ei tullut, mutta kyllä ne aika paljon järeämmät ovat kuin alkuperäiset. Arviolta semmoiset 3-5mm paksummat. Ja sen pidemmän raidetangon missä on pallonivel päässä pystyy varmaan vahvistamaan putkea päälle menetelmällä, kun se on suora siihen simpukalta tulevaan raidetankoon saakka. Asiallinen offipeli tämä on kyllä ![]()
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 Viimeksi muokannut Karppaj : 18.08.2012 20:50 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tälläkään ei ole viime aikoina muuta tehty kuin tankattu ja ajettu. Muutaman kerran on poltellu käydä möyrimässä, mutta kun tuo ohjaus on vielä vahvistamatta niin on jääny polttelun asteelle. Katsastuksessakin käytin männä viikolla, ja olin ihan varma että pomppaa ohjauksen nivelistä. Mutta ei. No, samapa tuo, hylky tuli väljän yläpallon ja palauttamattoman seisontajarrun takia. Pikkujuttuja, veikkasin että kuudesta eri kohdasta tulee hylky. Seisontajarru ei palauta koska etummainen vaijeri on jäänyt rungon ja kallion väliin. Pitää yrittää oikoa se jotenkin, tai sit uusia koko vaijeri. Samalla sit vois nostaa kiinnikkeitä ylemmäs etteivät ota niin herkästi yhteen kallion kanssa.
Ohjaus on viimein työn alla, amerikasta tilasin nivelet tiistai aamuna, ja jo eilen paketti oli toimitettu työpaikalle. Moogin niveliä neljä kappaletta, ES2233L, ES2234R, ES2027L ja ES2026R. Ensimmäiset ovat raidetankoon, jälkimmäiset välivarteen. Tangoksi hommasin ainesputkea, 18/35. Pari pätkää sitä on matkalla koneistettavaksi ja kierteytettäväksi. Kartiokalvain pitää vielä jostain metästää ni saa sit palikat kiinni autoon. Takaiskareiden kiinnityksistä tein uudet versiot, nyt mahtuvat olemaan paikallaan, jopa orkkis sisälokari sopi ilman muokkaamista. Samalla kertaa tein takasumarille uuden kiinikkee, jospa se nyt kestäis ehjänä (tuo taitaa olla kuudes sumari). Tosin, nyt kun se on suojassa, lumi aiheuttaa pienen ongelman. Vanhoissa Rallye 1000:ssa alkoi olla ongelmaa H2-polttimen kanssa, tai lähinnä sen pitimen kanssa. Oli aikaa myöten pienet kosketus häiriöt tehneet pientä kraateria pitimeen, joita hioin välillä pois mutta lopulta kyllästyin jatkuvaan korjailuun. Olihan niissä ikääkin jo sen verran että joutivat vaihtoon. Työpaikan hyllyssä oli maannut jo jonkun aikaa Boremanin lyhdyt, ja kun edukkaasti ne sain lunastettua niin laitoin keulalle. Puskuria tosin piti hieman muokata kun eivät mahtuneet kaaren taakse. Paremmin noista lähtee valoa kuin tonnisista, leveempi ja korkeempi keila niin sopii mutkaiselle tielle paremmin. Lähivalot on kuitenkin edelleen surkeat, neljä vuotta vanhat umpiot on taas tiensä päässä. Hiomalla niitä vois yrittää korjata, mutta ei se valokuviolle tee mitään. Hankin tilalle pyöreät Hellan H4-umpiot, kokoa 5 3/4". Vaan eipä niitä saanut sovitettua mitenkään nätisti paikalleen, joku 4" halkaisijaltaan oleva olisi sopinut. Mutta sittenpä sain idean laittaa pelkän lähivalon projektorilla, kaukovaloa on nyt sopivasti niin ei sitä ole pakko olla noiden lähivalojen yhteydessä, ja jos tuntuu ettei riitä, niin laittaa katolle kaukovaloparin lisäksi. Motonetistä mikälie projektori: Tolle vois tehdä vaikka köykämiinistä kiinnityspellin, ja myöhemmin kuidusta muotoilla kehyksen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Luokat |
cummins, dodge, ram |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttis LJ | Gulo | Maasturiprojektit | 36 | 24.03.2018 17:53 |
Ostetaan käyttis | JariTi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.03.2011 13:40 |
Ostettu Dsl käyttis | ranke | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2010 18:20 |
Ostettu Halpa käyttis | karvanoppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2009 10:32 |
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 | JV73 | Tapahtumat | 63 | 22.10.2009 09:18 |