![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Direktiivissä on hieman eri sanamuoto: ”ajoneuvon edessä ja asennettuina siten, että lähetetty valo ei häiritse kuljettajaa suoraan tai epäsuorasti taustapeilien ja ajoneuvon muiden heijastavien pintojen kautta.” kuin E-säännössä: "In length: At the front of the vehicle. This requirement shall be deemed to be satisfied if the light emitted does not cause discomfort to the driver either directly or indirectly through the devices for indirect vision and/or other reflecting surfaces of the vehicle." AKEn ohjeen 1210/204-99 vanhentunut tulkinta perustuu tuohon direktiiviin: ”Ajoneuvohallintokeskuksen käsityksen mukaan ilmaisu ”ajoneuvon edessä” tarkoittaa sitä, että kaukovalaisimien tulee olla sijoitettu etuakselin etupuolelle.” Sama ohje ei salli yli 75:n referenssiä. Mutta tulevasta ohjeesta on jo tuon verran olemassa Trafin omasta julkaisusta, joten miksi baxxter haraa vastaan ja peukuttaa 13 vuotta vanhaa tulkintaa? ![]()
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.12.2012 13:19 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Enkä vielä suostu uskomaan, etteikö N2:ssa saisi olla kuutta kaukovaloa ja yhtäaikaa päällä (vaikka katolla), kun trafi on ne ohjeissa sallinut. Vastaavanlaisena tapauksena jos miettii päiväajovalokytkentöjä, e-sääntö ja valomääräykset poikkeaa toisistaan ja molemmat käy..
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ojanpera.net/index.php?si...uoteryhmaid=97
http://www.ojanpera.net/index.php?si...uoteryhmaid=93 saisikohan noilla riittävästi valotehoa? molempia parit... sitten kun noita boschin 225 on ei e-hyväksyttyjä, on e-hyväksytty, piste- että leveävalokuvioista, niin mikäs niistä se paras on? ajattelin ottaa nuo ei e-hyväksytyt piste 225 boschit näyttämään kauas ja sitten lähemmäksi/leveämmäksi nuo jumbot.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noi jumbot ovat olleet muistaakseni joissain testeissa (TM?) nimensä mukaiset eli tuloksissa siellä viimeisillä sijoilla.
225 bossilaiset ovat pitkästä iästään huolimatta aina sijoittuneet sinne keskikastin yläpuolelle (jos koko/ulkonäkö/asennettavuus ei ole tärkeä), kunhan ei vaan ota sillä sinisellä linssillä. Jos jokatapauksessa tulee "laiton paketti" (referenssit tai hyväksynnät) niin mä laittaisin 2x levittävät 225 bossit ja niiden väliin pistevalona 225 bossin (jos jostain löytää vielä)...tai vaikka yhden Bilteman "testivoittaja" pöntön (oli aika kauas näyttävä pistemäinen kuvio). Sit vaan arkisessa kaupunkipyörityksessä pitää siinä keskimmäisessä vaikka läpinäkymätöntö mustaa kivisuojaa ("käytän sitä vain maastossa") niin näyttää melkein "lakikelpoiselle paketille", varsinkin jos/kun niissä 225 bosseissa olis vielä hyväksyntä ja kokonaisuutena referenssit ei mene yli... Niin ja tietenkin normaalia keula-asennusta ajattelin....katolle en noin isoja pönttöjä varmaankaan laittaisi...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... Viimeksi muokannut petr : 22.12.2012 12:12 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja miten niin katolle ei noin isoja... pitääkös sinne laittaa sit jotkut minisumarit? tälläkin hetkellä halvat valot xenoneilla varustettuna katolla ja eiköhän nekin ole jo laittomat. joten sitä nyt laillisuutta en nyt tässä ensimmäisenä mieti, vaan sitä että millä hinta/laatu suhteella saa tarpeeksi näkyvyyttä. ja kun budjettiin osuvat olisivat vielä nuo eli alle 80€ kpl.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin, että isot pöntöt katolla...pitää tehdä melkoisen tukeva teline että saa myös lampun yläosan tuettua ylätuilla, pelkästään alhaalta kiinnitettynä jää varmasti ärsyttävästi väpättämään epätasaisella tiellä. Ja mulla ainakin karsiutuisi kyydistä metsässä kun oksat ottaa kiinni (ilman sellaista supertukevaa joka suunnasta suojaavaa telinettä, sellaista ei oo eikä tule mun autoon)...siksi jos ehdottomasti pitää laittaa katolle niin miettisin jotain matalaprofiilisia (kantikkaita tai soikeita) ja niihin sitten vaikka xenonia sisään ja joku maltillinen ylärauta vielä tueksi ja suojaksi.
Paras hinta-laatusuhde tulis kyllä 2x 225 rallye levittävänä (50-60€ kpl?) ja siihen väliin bilteman iso pönttö, joka on pistevalo (39€?) ja niihin 100w sisään. Toki tilanne muuttuu jos haluaa lyödä sisään xenonia...varmaan pienemmilläkin valoilla saa riittävän tehon.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on katolla Bilteman isot pöntöt. Ei ne mitään iskua siellä ole saaneet, kiinnityskin vaan alareunasta. Muutaman kerran joutunut kiristämään. Niiden yläpuolelta menee poikkitanko, siitä pitäis jonkunlainen tuki vielä värkkäilllä niin oli bueno. Safaritelineessä siis ovat kiinni.
__________________
HJ61 MMC |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisävalot katolle? | Maastorauta | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 31.05.2016 17:35 |
Valoja katolle | KerT | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 02.02.2012 01:37 |
m:lumiestettä katolle | vertti | O/M/V Muut | 2 | 16.12.2007 20:20 |
sähköpistorasia katolle? | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.12.2007 01:08 |
Katolle sähköt | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.01.2006 18:11 |