![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() sisäilman esilämmitys?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Vihdoin!
Tätä historiikkia onkin jo pitkään odoteltu. Tosi mielenkiintoinen kampe monine kehitys vaiheineen. Ja yks syyllinen siihen että oli itelle joskus pakko hankkia BJ.
Iteltäki löytyy joitakin kuvia tästä laitteesta, niitä varmaan saa tänne laittaa? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, kuten tiedetään BJ vakiona ei ole kovin lämmin.
B-koneen aikaan, kun oli tilaa, tuli ilma 3:n kennon läpi: Tuossa vasemmalla omt-ilmanputsari(3l maalipurkki), ja välijäähdytin, jonka takia konepellissä se aukko rakennelma. Silloin jalkatilassa alkoi nahkakenkä käryään, vaati ilmanohjaimen: |
#4
|
|||
|
|||
![]() Pelastautumis sarja hahmottuu
Raidetanko valmis, lyhennetty hitsaamalla, sisään nuijittu 20mm vedettyä akselia.
Koska uudistusremontissa akseliväli kasvoi 60mm, niin piti vanhaa vahvistettua etukardaania lyhentää taakse sopivaksi (-30mm). Tosta laipasta tehdään jatko osa, jolloin sama kardaani käy molemmille akseleille. Ohjausvarsi vielä vaiheessa: |
#5
|
||||
|
||||
![]()
muutama kuva vanhasta alustasta.oli pakko pistää omakin kuvaan!
__________________
-MMC- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
pieni pätkä vanhalla koneella ja lehtijousialustalla "sähkölinjan harus väärssä paikassa"ja edelliset kuvat taisi olla kierre jousi alusta paikallaan jo takana.http://youtu.be/nyxbdvIFbLM
__________________
-MMC- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ruostettakin löytyy.
Kun en yleensä istu pelkääjän paikalla muuten, kuin katsastuksessa, niin on tämä jäänyt huomioimatta:
Lattia on aina täynnä hinausliinoja ja sakkeleita. Kunnolla kopistellessa toi vähän laajeni. Toinenkin vaurio: |
#8
|
|||
|
|||
![]() Aurauskulmista
Ihmettelin auton maantie ajo-ominaisuuksia, kun on uria ja liukastakin, niin BJ etenee kuin käärme.
Koska etuakselilla on kaikki uutta, siis ei välyksiä, niin säätäessä jätin 5mm aurausta (akseli pukilla). Kahtena viikonloppuna koeajettu (Nokia ja Punkka) joten mittailin aurauksen uudelleen tallin lattialla. Yllätyksekseni aurausta löytyi 45mm! Säätelin sen nollaan ja kiiruusti ajeleen, johan muuttui ajo-ominaisuudet. Tästä riemastuneena ajelin Nokialle asti. Talvinen puuterilumi oli hienon koskematonta, yhdet mönnkkärin jäljet löytyi. Oli siellä yllätyskin: Metsä oli kadonnut! Tietänee uusia ajoalueita Talvisota safarille. Kaatiksen takaportin tuntumaan on ilmestynyt tod.näk. pöllitty pikkuauto, ilman renkaita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ40 käyttöentisöinti/ikuisuusprojekti | HJ60 | Maasturiprojektit | 1 | 13.02.2012 06:37 |
Ostetaan Hilux takaperä/ 41-hammasratas | Greenday | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 31.01.2010 21:25 |
Myyty Ikuisuusprojekti.nyt 2 kuvaa 2000€/tarjous | Kentsu | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 09.01.2009 12:39 |
Ostetaan bertta 40-41 brojektiksi | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2008 11:43 |
UAZ RAL1011 ikuisuusprojekti | Revolver | Maasturiprojektit | 7 | 24.01.2007 21:55 |