![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Mites jos on pakettiautossa tai henkilöautossa jo keulalla lisäpitkät, saako lisätä katolle myös lisäpitkät jos lisäpitkät vaihtuu keinukytkimellä niin että palaa kerrallaan vain jommat kummat? Lumisateella ja sumussa polttelis vain keulalla roikkuvia...
__________________
Jeep ISORY |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Maksimissaan saa olla 4 kaukovaloa, joten omat pitkät pois käytöstä niin onnistuu. Yhtäaikaa palavien referenssi max. 100.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Näin selitteli pari katsastusinssiä kun ihmettelin lisävaloja tuohon -87 kunkkuun. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Matti, mites tuo referenssi, onko sekin nyt sitten muuttunut kun on tuo 100, eli eikö se enää ole 75 kuten alla olevassa tekstissä?
__________________________________________________ ______________________ Samanaikaisesti päälle kytket-tävien kaukovalojen yhteinen valonvoimakkuus saa olla korkeintaan 225 000 cd, jota vastaa referenssiluku 75. Ennen1.1.1980 käyttöönotetuissa autoissa sallitaan kuitenkin referenssilukujen summaksi 100. __________________________________________________ ______________________ Entäs se 180 cm auton leveys, onko ne valotkin oltava toisistaan tuolla etäisyydellä? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se on muuttunut ja nykyään maksimi sallittu referenssi luku on 100 kaikissa autoissa.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä juttu. Kiitos tiedosta.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyvä kuitenkin, kun hoksasin täältä tämän tiedon, joten osittain olen taas kartalla. KIITOS ! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Parkkien puolestako meinasit? Ei niitä voi, eikä kannata noin leveälle laittaa, vähintään peilien kautta häikäisevät.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
No sitä minäkin ajattelin, mutta kun noista lain kiemuroista ei aina tiedä.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuo leveyshän vaatimus on ilmeisest vaan jos laittaa noi parkit? Eli kapeempaankin autoo saa laittaa noi pitkät katolle,mut ei parkkeja niihin,vai?
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
mitenköhän jos karjaraudassa on lisäpitkät ja omat pitkät on myös käytössa, katolla olisi myös 4kpl lamppuja niin saakohan tällein olla jos tosiaan laittaisi väliin tuon vaihtokärki releen? Voisi olla tosiaan hyvä että olisi vaihtoehtoja eri keleille kumpia polttaa.
Nuo "äärivalot" eli parkit saa varmaankin palaa vain reunimmaisissa pitkissä, jos katolla on 4kpl pitkiä? Jos auto on se 180cm leveä niin voiko parkit laittaa myös keskemmälle autoa, vai pitääkö olla kulmissa? runnerin leveys kun on wikipedian mukaan tuo 1689mm niin ei riitä äärivaloihin, käykö tuohon mittaukseen kaarilevikkeet jos niillä tuo 1800mm täyttyy, vai tuleeko siinä vastaan jo tuo maksimi levitys ? Toivottavasti viestistä saa jotain selkoa ![]()
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa ! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En mä tiedä mikä hyöty niistä parkeista on kattopitkissä. Mittasin Dodgesta katon leveyden, joka on 1442 mm. Jos laitan sinne vaikka iso pyöreät kaukovalot (225 halkaisija) niin ne pitää olla lähes rinnakkain jotta peilien ja sivulasien kautta ei tule häikäisyä. Jostain muistan lukeneeni että parkki/äärivalo saa olla maksimissaan 400 mm auton korin äärimmäisestä reunasta. Joten aika vaikea niitä on saada asemoitua laillisesti.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
siellä katollahan saa olla vaikka 7 paria lisäpitkiä nyt uuden lain mukaan, kunhan ne toimii omasta kytkimestä eli ne on kytketty työvaloiksi. Työvaloja kun saa olla rajattomasti minne suuntaan tahansa kun ne on omalla kytkimellä. Lisäpitkiä ei luonnollisestikaan saa liikenteessä käyttää kuin eteenpäin oikein suunnattuna ja 2 paria palamassa kerrallaan. Mutta tämähän mahdollistaa siis jossakin metsässä lisäpitkien käytön laillisesti useammallakin parilla eikä tarvi murehtia tienpäällä niiden laillisuutta katolla ollessaan.
TT |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Uusi lakikaan ei varmaan kelpuuta kaukovaloja työvaloiksi vaikka kytkisi miten?
Ainakin tähän asti valot (kauko-, lähi-, työ- ja whatever) on määritelty sen mukaan mitkä merkinnät lasissa on.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisävalot katolle? | Maastorauta | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 31.05.2016 17:35 |
Valoja katolle | KerT | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 02.02.2012 01:37 |
m:lumiestettä katolle | vertti | O/M/V Muut | 2 | 16.12.2007 20:20 |
sähköpistorasia katolle? | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.12.2007 01:08 |
Katolle sähköt | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.01.2006 18:11 |