Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2012, 18:17
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti


Ja tällai jousi asettuu siihen. Jouset on kakkoskoppasen golffin takajouset. Noi vaikutti sopivimmille kun pengottiin velipojan kans motonetin varastossa jousihylly läpi...
Paljonko on jousen ulkohalkaisija kokonaispituus ja langan paksuus ?

__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 15:37
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Paljonko on jousen ulkohalkaisija kokonaispituus ja langan paksuus ?
Katos täällähän on joku kirjottanutkin jotain. Toi jousi oli 450mm pitkä, toi kartio tuolla keskellä on leveimmillään 90mm eli jousi on luokkaa 110mm ulkohalkaisijaltaan. langanvahvuus oli 11 tai 12mm.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 15:46
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Jos halvalla saa niin eikös se oo pakko ostaa?

Marraskuussa yks ilta selailin ebayta ja vastaan tuli, jotain mikä oli pakko tilata. Pieni kuva-arvoitus:


Kyllä, se on Eaton M90 supercharger




Selasin ebaysta kyl jotain ihan muuta ja jotenkin vahingossa tuli tällanen vastaan. Mitähän toi jeepin nelilitranen tästä tykkäis?

Kai se on pakko kokeilla
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2012, 08:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

On noita turbotettukin, ja ainakin Kenne Bell teki jossain vaiheessa bolt-on tyyppistä sarjaa HO- mallisiin 4.0 koneisiin. En muista saako sitä vieläkin. Taisi muistaakseni maksaa viitisen tuhatta taalaa

Koneesta irtosi niillä eväin vajaa kolmesataa tammaa ja reilu neljäsataa newtonia. Olis himottanut joskus, mutta hinta oli vähän turhan kova
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2012, 10:39
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Hiano hyrrä.
Menovedestä huolehtimaan 5.0 litrasen mustangin suuttimet.
Onkos nämä jo luettu...
http://www.rockhardxj.com/viewtopic.php?f=2&t=3129
http://www.pirate4x4.com/forum/jeep-...-think-so.html
http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=1085300
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2012, 12:11
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

On osa noista linkeistä tullutkin jo luettua.

oon miettinyt et asentas ton ahtimen suoraan imusarjan päälle, kun ei tonne minnekkään saa ees välijäähdytintä ja putkia helposti sopiin. Ja tossa ilmastoinnin kompuran kohalla kun on jo toi hytikka pumppu...

Eniten mietityttää moottorinohjaus. Kattelin jenkeistä uutta MAP anturia ja sille ohjainboksia, mikä on tarkotettu tolle renixille. No täytyy työkaveria pyytää konsultoimaan, kun se on asennellu viriviri ruiskuja enemmänkin...

Kuinka paljon moottorinohjaus ja laatikko on naimisissa keskenään? Aattelin et yks vaihtoehto olis vaihtaa koko moottorinohjaus. Samalla sais hyvin asennettua suorasytkän ja pääsis tosta kosteudelle alttiista virranjakajasta eroon...

Seuraavaks on varmaan pakko asentaa ne järeemmät akselit, mut se on sit sen ajan murhe
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2013, 16:30
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Päivitellääs tätä pitkästä aikaa. Kevät ja suunnistuskisat lähenee uhkaavasti

Jeeppiin tuli vaihdettua se hytikkapumppu isompaan. Hiukan on kokoeroa:


Sitten rengastuksia on tullut mietittyä uusiksi. Nyt polttelis hommata PITBULL ROCKER 33X13,50-15. Ja sillä silmällä alotin vannemuutokset. Vanteista pinennetään ET:tä -44 --> -20 paikkeille ja hitsataan beatlock kehät. Kehät tuli jo teetettyä laserissa 6mm S355 teräksestä, mallia yksinkertaset, mutta yhestä osasta, sekä ulko- että sisäkehät. Nyt tarttis sit tehä 120 kpl M8 kierteitä ja sit samanverran senkkauksia... Kehiä tuli teetettyä 5 vanteeseen kun olis tarkotus tehä myös vararengaspaketti, kun vaan löydän jostain samanmoisen vanteen...

Tuli huomattua et toi Pirate on melko vaarallista luettavaa, sieltä saa pahoja vaikutteita... Rupesin värkkään hydroassistanttia jeepin keulalle. Hyllystä kun sattu löytyyn sopivan mittanen sylkky, niin homma oli sinetöity. Homma alkoi simpukan purkamisella, toi varsi oli melko piukassa:


Mutta lähti se kun käytti voimaa ja lämpöä. Sitten kansi irti:


Tommosia osasia sieltä putkahti pihalle:




Oon aina inhonnu laitteista, joista tulee kuulia pihalle kun purkaa


Nyt tarttis tilailla jenkkilästä huoltosarja tohon tehostimeen, niin pysyis öljytkin sisällä.

Runko on nyt koneistajalla, joka tekee 3/8" kiereet siihen kylkeen näillä ohjeilla:
http://www.pirate4x4.com/tech/billav...Tap/index.html

Sitten pikku triviaali: Missä autossa olis 5/8" UNF sisäkierteinen raidetangonpää? Tohon hytikkasylinteriin kun tarttis sellaset...

Nyt viikonloppuna taas pääsee rakenteleen...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2013, 21:32
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Jotain taas tullu askarreltua...

Tommoset beatlockit tuli. Kierteet tuli jo tehtyä, vielä senkkaus tekemättä...


Raidetankoon tehtiin toinen kiinnityspeti hytikkasylinteriä varten.


Simpukan lohkoon kerkes koneistaja jo tekeenkin kierteet. Liittimet tuli kontramutterilla, et saa sit letkut lähteen haluttuun suuntaan.


Taka-akseli tuppas elään omaa elämäänsä lisäkorotusten jälkeen niin sille piti hiukan tukee askarrella.


Tommonen poikittaispalkki tulee pulteilla auton pohjaan.


Takaa:


Kardaanini suoja:


Toi on vasta hepeissä, täytyy viä hiukan miettiä et onko lopullinen muoto. Toi traktin barin etupää nousee viä kuvasta poiketen pari senttiä, niin tulee sit hiukan ylemmäs kuin jakolaatikon alin kohta...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 12:35 (GMT +2).