![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ylleensä ne taitaa ilmotta pyöriltä tehon... Paikasta riippuen on muunnin kampuralta tehoon olemassa. Kyllähän se välijäähy tekee hyvää, ja samalla sen sinne laittaa ku muutostaakin turbolle. EI tarvi sit jälestä päin sitä olla lisään otteeseen. Joskus katsuri tuumas et ahtoja pitää olla enemmän ku 0.1 vai 0.2... Velillä 2.0 dsl jälki ahdettu ja tehtaan jäliltä tehoa kampuralla 65hv ja ahtamisen jälestä 114.7hv pyöriltä ja ahtojen ollessa 0.7... Nissani tääkin ja välijäähytetty versio. Tuolla lapulla leima ja teidot paperille, eikä ollut valittamista (enemmänkin ois saanut olla tehoa ku vrt olis ollut Nissanin 1.8bensa turboon).
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jooh no jos nyt sitä sataa kaakkia pyöriltä pitäs sellasena optimistisena raamina niin mitenkäs sitten osat??
Pakosarjaa ei taida oikein löytyä valmiina, vaan se täytyis tehdä/teetättää?? Minkämoinen turbo sitten olisi passeli?? mitä siinä pitää olla ja mitä ei?? Turbo käytettynä vai uutena?? Välijäähy ei vissiin ollu pakollinen mutta kuitenkin laittais samalla vaivalla?? Sitten vähän muuta. Tuli tänään turailtua nuot jyrdenin lähettämät osat paikoilleen ja ai että kun muuttui ajotuntuma ison ratin myötä. Tuollahan jopa viittii ajaa nyt. Tuli tuossa hantin peili särettyä kun koitin kirrailla sitä vähän tiukempaan ettei keikkuis niin pirusti ja huonostihan siinä kävi. Kiristys ruuvi poikki ja pelastus yritys meni sekin reisille eli täytyy metsästää uusi peili hantin puolelle. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaampas viellä pari kuvaa tuosta ruori hommasta
Vanha: Uusi: Näkyy myös hieno väliaikais peili kuvassa ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
moikka! kerrotko minkä nissanin ratti toi on! tahtoo samanlaisen näyttää hyvältä.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jyrden tietää mikä tuo on mutta muistanko väärin että ois ollu N13 synnyn??
Edit: kumpaa rattia tarkotit?? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
90-lukuisesta saniaisesta ite ruuvasin ratin ex kingiin, hyvin saman näköinen.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() P10...Lainaus:
Ja on sit hyvän tuntonen ratti, kun itse noita laittanut melkeen järkiään kaikkiin Nissaneihin mitä ittellä ollu ajossa... N13 Sunnyihin laitttanut... Blebirdiin... Ja Kingiin laittamassa... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kiitoksia! hieno homma ku selvis että minkä ratti toi on ite kattellu jo pidemmän aikaa tommosta.nyt vaan jostain rompparilta hakemaan p10 primeran rattia. ei kellään olis myydä tollasta rattia edukkaasti?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Juuh tuo on kyllä helkutin hyvä ruori nissaniin, sopivan paksu kehä ja sopivan iso että on kevyt käännellä. Ei tarvii urakkanuppia enään että jaksaa kääntää parkkiruutuun.
Kertokaahan joku että mites tuossa TD25 Myllyssä säädetään tyhjäkäynti?? pitää pumpunajotusta muuttaa vai kuin. Vähän tekisi mieli nostaa kun tuntuu että vois olla hippasen korkeempi. Vai onko nopein ja helpoin säätää kaasun vaijerista?? Ja sitten mitäs raatilaiset on mieltä mikä tuota etupäätä rieppoo kun roikkuu noin alhaalla?? kuolleet jouset ja iskarit ois itellä veikkaus mutta onko näissä jotain muuta? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Coupesunnyn ratti on vielä parempi
![]() Mutta esim 200SX:ssa on vakiona samannäköinen kuin tuo mutta vielä paksummalla kehällä.. Minulla on ja tykkään ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tänään kirrailtua nuo vääntövarret ja mukavasti nousi etupää. Näyttää vähän hölmöltä noilla pienillä nastarenkailla mutta kesäksi sitten vähän korkeutta. Nostaessa meni sitten aurauskulmat aika huolella persiilleen, tämä todettiin 2 kilsan testilenkillä. Ei muutakun kulmat kuntoon ja kovaa ajoa. Saa nähä sitten että mitä mahtaa tulla kun laittaa kesällä taas isot pyörät alle.
Samaan hätään tuli taas revittyä liuta edellisten omistajien sähkövirityksiä poies. löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista ja mitä ihmeempiä viritelmiä... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pakosarjan kanssa omassa ratkaisuna vakio + sovitemutka turbolle. Mallia tein itse ja säästin. tarviit siis vakiopakosarjaan sopivan laipan + turbonlaipan + tiivisteet + pätkän putkea. Hinta 40€? Turbo jostain vastaavan kokoisesta dieselistä ja hukkaportillisena, muista varmistaa että toimii paineella, niin et joudu patentoimaan... omani oli alunperin 325 td bemarista, noita pieniä mitsun mutkia käyttää monikin laites. Hinta n. 50-200€? Välijäähy, omani mallia motonetistä ja kiinalainen, vähän turhankin järeä, olisko ollut 150€. käytettyä pienempää kympeillä. Ahtoputket (välijäähylliseen keulalla), tässä tahtoo mennä yllättävän paljon rahaa! Omat mallia rst mutkia romuläjistä + jäähdyttimen letkuu + klemmarit (noissa ei oikein auta säästää) omaani taisi mennä likemmäs 100€. Sitten vielä turbon voiteluun muutama €, pakoputki €, ahtopainemittari € jne. Kyllä tuohon helpon 500€ saa laitettua... Jos tuossa haluaisi järkevästi säästää niin pienempi cooleri ja koneen päälle? säästyisi monelta kelmmarilta, mutkalta jne. Omani oli tuohon tarkoitukseen 10cm liian leveä... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset Zillelle vinkeistä ja ohjeista. Pitänee tässä talven aikana katella josko sais osia haalittua ja tuolleensa ni vois sitten keväällä koettaa saaha etiäpäin tuon ahtamishomman.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tietääkö kukaan mistä löytyy sähkökaaviot nissaniin??. Alfamer tarjoaa noita kirjoja mutta ovat vain bensaversioihin.
Sitten sähköihin liittyen, missäpäin jakista ja pää laatikkoa mahtaa sijaita pakkivalon kytkin ja sitten kytkin joka sytyttää mittaristoon sen nelikon valon? Olis aika kiva kun sais pakkivalot toimimaan niin ymmärtäis kanssaautoilijatkin että liikutaan tarkoituksella taaksepäin. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Itse itselleni vastaten, löytyi nuot kykimet sieltä ja saimpahan pakkivalot toimimaan, oli joku hiiri varmaan järsiny toisesta johdosta sentin pätkän pois välistä. Mutta kuis toi jakiksen sähköt?? sinne menee 2 johtoo ja sit siellä 2 niit kytkimii mut ne kytkimet on sarjassa ja menevät vaan toiseen johtoon, toinen on kyllä ollu jossain kiinni ku näyttää että on vaan katkennut liittimen juuresta. Toisella jotakin tekoa niitten sähkösten napalukkojen kaa??
Löytyi ne vääntövarsien pultitkin sieltä mutta ei nyt jaksanut ruveta kirrailemaan kun oli vaan tarkoitus pikasesti kävästä makaamassa auton alla. Näyttävät siltä että ei ois juurikaan koskaan kirrailtu/koskettu. |
![]() |
Luokat |
king cab, nissan, td25 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Nissan KingCap -90 kipillä varustettu | Reddevili | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.04.2012 10:17 |
Myyty NISSAN KINGCAP TD25 4X4-89 | retery62 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.03.2012 18:52 |
Myydään Osina Nissan KingCab 2WD '90 TD25 | terppi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 29.10.2008 08:14 |
M: Nissan KingCap TD25 4x4 -88 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.03.2007 15:37 |