![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitähän tuolle edes mahtaa tehdas luvata hevosia alunperin?? taisi olla 55kw. Mutta mitä mahtaisi saada aikaan jollakin0.3-0.5 ahdoilla, onko tuollasesta muuta kuin nimellinen ilo vai kannattaako suoraan yrittää jotakin 0.8?? Ideana ei oikeastaan ole niinkään se älytön voima niin että paikat hajoaa vaan jos tuohon ratkasuun päädytään niin hiukkasen saataisiin helpotusta tuohon kiihdyttämiseen jne.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hmm okei, kuulostaa hassulta että pitää tietyn verran olla ahtoja mutta eikai tuo nykybyrokratialla mahdottomuus ole.
Sittempä melkeen voisi raameina pitää sen noin sata kaakkia ja 0.6 ahtoja. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eipä kaivannut oman raaserin katsastaja puolen baarin ahtoja (mistä edes moinen sääntö keksitty? Mikään konttori ei moisesta mitään maininnut ja soittelin kuitenkin kolmeen).
Omani dynottiin mitsun pikkkumutkalla (TD04-11B) 450x300x76 välijäähyllä 0,3bar ahdolla. Tuloksena koneen päästä 78kW, 217Nm. Muistelisin että vakiokoneen huippuvääntö saavutettiin 1400rpm (huippu rapia 2000 rpm) ja veto jatkui aina rapiaan 4000 asti, olisiko ollut peräti 4500 rpm. Ei tuota raketiksi voi kehua, eikä vielä edes pirteäksi, mutta riittäväksi muun liikenteen seassa pärjäämiseen. Niin kuin olettaa saattaa niin ero vakioon on kuitenkin huimattava! Saipahan tuolla vielä henkisen rauhan siitä että koneen pitäisi olla suurinpiirtein kunnossa ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ylleensä ne taitaa ilmotta pyöriltä tehon... Paikasta riippuen on muunnin kampuralta tehoon olemassa.
Kyllähän se välijäähy tekee hyvää, ja samalla sen sinne laittaa ku muutostaakin turbolle. EI tarvi sit jälestä päin sitä olla lisään otteeseen. Joskus katsuri tuumas et ahtoja pitää olla enemmän ku 0.1 vai 0.2... Velillä 2.0 dsl jälki ahdettu ja tehtaan jäliltä tehoa kampuralla 65hv ja ahtamisen jälestä 114.7hv pyöriltä ja ahtojen ollessa 0.7... Nissani tääkin ja välijäähytetty versio. Tuolla lapulla leima ja teidot paperille, eikä ollut valittamista (enemmänkin ois saanut olla tehoa ku vrt olis ollut Nissanin 1.8bensa turboon). |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jooh no jos nyt sitä sataa kaakkia pyöriltä pitäs sellasena optimistisena raamina niin mitenkäs sitten osat??
Pakosarjaa ei taida oikein löytyä valmiina, vaan se täytyis tehdä/teetättää?? Minkämoinen turbo sitten olisi passeli?? mitä siinä pitää olla ja mitä ei?? Turbo käytettynä vai uutena?? Välijäähy ei vissiin ollu pakollinen mutta kuitenkin laittais samalla vaivalla?? Sitten vähän muuta. Tuli tänään turailtua nuot jyrdenin lähettämät osat paikoilleen ja ai että kun muuttui ajotuntuma ison ratin myötä. Tuollahan jopa viittii ajaa nyt. Tuli tuossa hantin peili särettyä kun koitin kirrailla sitä vähän tiukempaan ettei keikkuis niin pirusti ja huonostihan siinä kävi. Kiristys ruuvi poikki ja pelastus yritys meni sekin reisille eli täytyy metsästää uusi peili hantin puolelle. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaampas viellä pari kuvaa tuosta ruori hommasta
Vanha: Uusi: Näkyy myös hieno väliaikais peili kuvassa ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
moikka! kerrotko minkä nissanin ratti toi on! tahtoo samanlaisen näyttää hyvältä.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pakosarjan kanssa omassa ratkaisuna vakio + sovitemutka turbolle. Mallia tein itse ja säästin. tarviit siis vakiopakosarjaan sopivan laipan + turbonlaipan + tiivisteet + pätkän putkea. Hinta 40€? Turbo jostain vastaavan kokoisesta dieselistä ja hukkaportillisena, muista varmistaa että toimii paineella, niin et joudu patentoimaan... omani oli alunperin 325 td bemarista, noita pieniä mitsun mutkia käyttää monikin laites. Hinta n. 50-200€? Välijäähy, omani mallia motonetistä ja kiinalainen, vähän turhankin järeä, olisko ollut 150€. käytettyä pienempää kympeillä. Ahtoputket (välijäähylliseen keulalla), tässä tahtoo mennä yllättävän paljon rahaa! Omat mallia rst mutkia romuläjistä + jäähdyttimen letkuu + klemmarit (noissa ei oikein auta säästää) omaani taisi mennä likemmäs 100€. Sitten vielä turbon voiteluun muutama €, pakoputki €, ahtopainemittari € jne. Kyllä tuohon helpon 500€ saa laitettua... Jos tuossa haluaisi järkevästi säästää niin pienempi cooleri ja koneen päälle? säästyisi monelta kelmmarilta, mutkalta jne. Omani oli tuohon tarkoitukseen 10cm liian leveä... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset Zillelle vinkeistä ja ohjeista. Pitänee tässä talven aikana katella josko sais osia haalittua ja tuolleensa ni vois sitten keväällä koettaa saaha etiäpäin tuon ahtamishomman.
|
![]() |
Luokat |
king cab, nissan, td25 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Nissan KingCap -90 kipillä varustettu | Reddevili | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.04.2012 10:17 |
Myyty NISSAN KINGCAP TD25 4X4-89 | retery62 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.03.2012 18:52 |
Myydään Osina Nissan KingCab 2WD '90 TD25 | terppi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 29.10.2008 08:14 |
M: Nissan KingCap TD25 4x4 -88 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.03.2007 15:37 |