Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2012, 15:38
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Mitähän tuolle edes mahtaa tehdas luvata hevosia alunperin?? taisi olla 55kw. Mutta mitä mahtaisi saada aikaan jollakin0.3-0.5 ahdoilla, onko tuollasesta muuta kuin nimellinen ilo vai kannattaako suoraan yrittää jotakin 0.8??

Ideana ei oikeastaan ole niinkään se älytön voima niin että paikat hajoaa vaan jos tuohon ratkasuun päädytään niin hiukkasen saataisiin helpotusta tuohon kiihdyttämiseen jne.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2012, 19:28
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Mitähän tuolle edes mahtaa tehdas luvata hevosia alunperin?? taisi olla 55kw. Mutta mitä mahtaisi saada aikaan jollakin0.3-0.5 ahdoilla, onko tuollasesta muuta kuin nimellinen ilo vai kannattaako suoraan yrittää jotakin 0.8??

Ideana ei oikeastaan ole niinkään se älytön voima niin että paikat hajoaa vaan jos tuohon ratkasuun päädytään niin hiukkasen saataisiin helpotusta tuohon kiihdyttämiseen jne.
Kaveri kävi tänään penkittämässä oman TD25 kinginsä, turbona -07 hiluksin vakio ahdin, oisko IHI merkiltään, lie 0,5 tai 0,6 ahtoja ni rapiat sata kaakkia tuli dynolta... rekisteriin jos meinaat turbottaa ni pittää dynolapussa olla vähintään se 0,5bar ahtoja... ei vissiin matalemmilla saa koittaa katsastusta tai sitte riippuu asemasta...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2012, 21:03
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Hmm okei, kuulostaa hassulta että pitää tietyn verran olla ahtoja mutta eikai tuo nykybyrokratialla mahdottomuus ole.

Sittempä melkeen voisi raameina pitää sen noin sata kaakkia ja 0.6 ahtoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2012, 08:48
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Eipä kaivannut oman raaserin katsastaja puolen baarin ahtoja (mistä edes moinen sääntö keksitty? Mikään konttori ei moisesta mitään maininnut ja soittelin kuitenkin kolmeen).

Omani dynottiin mitsun pikkkumutkalla (TD04-11B) 450x300x76 välijäähyllä 0,3bar ahdolla. Tuloksena koneen päästä 78kW, 217Nm.
Muistelisin että vakiokoneen huippuvääntö saavutettiin 1400rpm (huippu rapia 2000 rpm) ja veto jatkui aina rapiaan 4000 asti, olisiko ollut peräti 4500 rpm.

Ei tuota raketiksi voi kehua, eikä vielä edes pirteäksi, mutta riittäväksi muun liikenteen seassa pärjäämiseen. Niin kuin olettaa saattaa niin ero vakioon on kuitenkin huimattava!

Saipahan tuolla vielä henkisen rauhan siitä että koneen pitäisi olla suurinpiirtein kunnossa
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2012, 08:51
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Kaveri kävi tänään penkittämässä oman TD25 kinginsä, turbona -07 hiluksin vakio ahdin, oisko IHI merkiltään, lie 0,5 tai 0,6 ahtoja ni rapiat sata kaakkia tuli dynolta... rekisteriin jos meinaat turbottaa ni pittää dynolapussa olla vähintään se 0,5bar ahtoja... ei vissiin matalemmilla saa koittaa katsastusta tai sitte riippuu asemasta...
Tehot koneelta vai pyöriltä? Välijäähyä?
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2012, 15:47
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ylleensä ne taitaa ilmotta pyöriltä tehon... Paikasta riippuen on muunnin kampuralta tehoon olemassa.
Kyllähän se välijäähy tekee hyvää, ja samalla sen sinne laittaa ku muutostaakin turbolle. EI tarvi sit jälestä päin sitä olla lisään otteeseen.

Joskus katsuri tuumas et ahtoja pitää olla enemmän ku 0.1 vai 0.2... Velillä 2.0 dsl jälki ahdettu ja tehtaan jäliltä tehoa kampuralla 65hv ja ahtamisen jälestä 114.7hv pyöriltä ja ahtojen ollessa 0.7... Nissani tääkin ja välijäähytetty versio. Tuolla lapulla leima ja teidot paperille, eikä ollut valittamista (enemmänkin ois saanut olla tehoa ku vrt olis ollut Nissanin 1.8bensa turboon).
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2012, 20:00
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Jooh no jos nyt sitä sataa kaakkia pyöriltä pitäs sellasena optimistisena raamina niin mitenkäs sitten osat??

Pakosarjaa ei taida oikein löytyä valmiina, vaan se täytyis tehdä/teetättää??

Minkämoinen turbo sitten olisi passeli?? mitä siinä pitää olla ja mitä ei??
Turbo käytettynä vai uutena??

Välijäähy ei vissiin ollu pakollinen mutta kuitenkin laittais samalla vaivalla??

Sitten vähän muuta.

Tuli tänään turailtua nuot jyrdenin lähettämät osat paikoilleen ja ai että kun muuttui ajotuntuma ison ratin myötä. Tuollahan jopa viittii ajaa nyt.

Tuli tuossa hantin peili särettyä kun koitin kirrailla sitä vähän tiukempaan ettei keikkuis niin pirusti ja huonostihan siinä kävi. Kiristys ruuvi poikki ja pelastus yritys meni sekin reisille eli täytyy metsästää uusi peili hantin puolelle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.11.2012, 20:34
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Laitetaampas viellä pari kuvaa tuosta ruori hommasta

Vanha:



Uusi:



Näkyy myös hieno väliaikais peili kuvassa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.11.2012, 20:44
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

moikka! kerrotko minkä nissanin ratti toi on! tahtoo samanlaisen näyttää hyvältä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2012, 14:49
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Jooh no jos nyt sitä sataa kaakkia pyöriltä pitäs sellasena optimistisena raamina niin mitenkäs sitten osat??

Pakosarjaa ei taida oikein löytyä valmiina, vaan se täytyis tehdä/teetättää??

Minkämoinen turbo sitten olisi passeli?? mitä siinä pitää olla ja mitä ei??
Turbo käytettynä vai uutena??

Välijäähy ei vissiin ollu pakollinen mutta kuitenkin laittais samalla vaivalla??
En itse alkaisi tällaiseen "parin tonnin romuun" laittamaan kovin paljon uutta kilkettä...
Pakosarjan kanssa omassa ratkaisuna vakio + sovitemutka turbolle. Mallia tein itse ja säästin. tarviit siis vakiopakosarjaan sopivan laipan + turbonlaipan + tiivisteet + pätkän putkea. Hinta 40€?

Turbo jostain vastaavan kokoisesta dieselistä ja hukkaportillisena, muista varmistaa että toimii paineella, niin et joudu patentoimaan... omani oli alunperin 325 td bemarista, noita pieniä mitsun mutkia käyttää monikin laites. Hinta n. 50-200€?

Välijäähy, omani mallia motonetistä ja kiinalainen, vähän turhankin järeä, olisko ollut 150€. käytettyä pienempää kympeillä.

Ahtoputket (välijäähylliseen keulalla), tässä tahtoo mennä yllättävän paljon rahaa! Omat mallia rst mutkia romuläjistä + jäähdyttimen letkuu + klemmarit (noissa ei oikein auta säästää) omaani taisi mennä likemmäs 100€.

Sitten vielä turbon voiteluun muutama €, pakoputki €, ahtopainemittari € jne. Kyllä tuohon helpon 500€ saa laitettua...

Jos tuossa haluaisi järkevästi säästää niin pienempi cooleri ja koneen päälle? säästyisi monelta kelmmarilta, mutkalta jne. Omani oli tuohon tarkoitukseen 10cm liian leveä...
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.11.2012, 18:22
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Kiitokset Zillelle vinkeistä ja ohjeista. Pitänee tässä talven aikana katella josko sais osia haalittua ja tuolleensa ni vois sitten keväällä koettaa saaha etiäpäin tuon ahtamishomman.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
king cab, nissan, td25


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Nissan KingCap -90 kipillä varustettu Reddevili O/M/V Ajoneuvot 2 26.04.2012 10:17
Myyty NISSAN KINGCAP TD25 4X4-89 retery62 O/M/V Ajoneuvot 0 27.03.2012 18:52
Myydään Osina Nissan KingCab 2WD '90 TD25 terppi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 29.10.2008 08:14
M: Nissan KingCap TD25 4x4 -88 O/M/V Ajoneuvot 0 28.03.2007 15:37


Sivu luotu: 10:07 (GMT +2).