![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli hommahan menee niin että auto on kaasuttimella ja se on vähäpäästöinen. Tarkoittaa että siellä on katti. No nyt halutaan autoon ruisku. Helpointahan olisi laittaa ruisku tuohon kiinni ja menoksi. Ei onnistu täällä. Vaan nyt autoon pitää liittää saman mallisarjan ruisku jos sen haluaa helpolla leimaan. No sellaista ei ole. Toinen vaihtoehto on ottaa toisesta autosta ruisku, mutta sen jälkeen se ei ole enää helppo homma. Silloin sun pitää saada siihen päästötodistus ja sen saa joltain luokituslaitokselta. Maksaa varmaan muutamia tuhansia tai kymmeniä tuhansia. Toinen vaihtoehto on ottaa koko moottori toisesta autosta, jonka jälkeen todistukset on siitä toisesta autosta. Toki mahdollista, mutta sen jälkeen ongelmana on se ettei markkinoilla ole pieniä nelivetoisia autoja, mistä tuon moottorin siirtäisi. Mulla olisi tuohon laitteeseen Daihatsu Charaden 1.3 monipisteruisku moottori. Nelipyttyisenä se vaan ei sovi tuonne, eikä sen myötä ole nelivetoa. Mulla on sinne myös Subaru Legacyn 1-pisteruisku kaikkineen kilkkeineen ja sen meinasin sinne tuupata. Vaatii vain sovitelaippaa niin voisi osat pulttaa kiinni. Ruiskun myötä tuo laitetaan toimiin myös RE85 bensalla. Siihen tuo Legacyn ruisku on myös hyvä että se on isommasta moottorista niin varmasti pystyy tarpeeksi syöttämään soppaa 1.2 koneeseen. Tuohon löytyisi myös muita moottorivaihtoehtoja. Subaru Leonen 1.8 turbo ja Legacy 2.2i moottori. Olisi tuolla jopa Subaru Impreza GT moottori, 2-litrainen turbo. Justyn moottoreita on myös 2kpl ylimääräisenä. Yhdessä olisi tuollainen vähän vanhempi kaasari, missä ei ole kuin pari alipaineletkua. Jos tuota nykyistä ei saa millään toimiin niin kokeilen tuota toista kaasaria. Alkuperäinen kaasari oli ihan kaput ja osia ei saa mistään. Vähän kyllä näyttää siltä että tuo homma siirtyy keväälle. Viitsi tuolla kylmässä mitään tehdä. Niin ja jos tuo ei olisi vähäpäästöinen niin senkus laittaa ruiskun kiinni ja leimaa sen. Tuo toinen Justy ei ole liikenteessä. Broidin kanssa suunniteltiin että laitetaan siihen Legacyn akselistot, voimansiirto ja tuo Leonen 1.8 turbo. Alkaa Justy hieman kulkea kun painoa on 700kg. Legacystä siihen tulee voimansiirron myötä jakolaatikko hitaalla alueella. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Justyä on ollut ruiskulla, mutta ovat Suomessa harvinaisia. Jälkituontina niitä kyllä on tuotu. Yks tuttu varaosakauppias on niihin kaasareita vaihdellut useampaan, pyynnöstä. Itse on sitten laitellut taas noita ruiskuja omiin Justyihinsa ![]() Siinä Justyn ruiskussa on joku komponentti joka hajoaa kaikista, eikä sitä Suomesta muka saanut 10-15 vuotta sitten. No, tämä kaveri niitä uusia palikoita toi kasan Saksasta tuomiensa purku-Legacyjen kanssa ja laitteli noita kuntoon. Legacyyn kävin itsekin häneltä hakemassa monenlaista palikkaa aikanaan.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Edelleen en ymmärrä miksi se ruisku ei voi olla toisesta autosta, mitkä syyt lainlaatijalla on ollut mielessä ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla mutta katsastuksessa kuitenkin ne päästöt mitataan ja nehän asian ratkaisee, ei käytetyt osat. Mutta mistä näistä tietää, lait on välillä ihmeellisiä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo,joo, mutta kun käytät sen auton VTT:llä käytönaikaisessa halvassa testissä, niin sitten voisi alkaa jo kelpaamaan. vrt turbon jälkiasennus vähäpäästöiseen.
Rahaa se vaan on... ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Olettaisi kyllä että on ihan ok vaihtaa kaasutin ruiskuun, koska siinä pienenee kulutus ja päästötkin erittäin todennäköisesti. Tuollainen kaasari on niin perseestä säädellä toimimaan ja vielä kun siihen on tuollainen katti tungettu väliin. Domingon kanssa se oli aina karmee säätö että sen sai leimalla päästöistä läpi. Muinoin kun etukäteen niihin haki vielä päästölappua niin joka paikassa ongelma oli kuulemma kolmipyttyisyys, kaasarin ja katin yhdistelmä. Ehkä ne kolmepyttyä on vaan vaikea saada toimiin kunnolla kaasarilla? Nythän nuo kolmipyttyiset koneet tekee taas tulemistaan. Japsit oli siinäkin jo 80-luvulla aikaansa edellä ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
th400 säätöä | peedro | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.04.2012 14:14 |
kaasuttimen paineentasaus | juice | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.06.2008 13:03 |
SJ410, kaasuttimen korjaus sarja/korvaus kaasutin? | Lehis | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.11.2007 21:43 |
Syötön säätöä | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.04.2007 16:18 |
Syötön säätöä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.10.2006 21:17 |