Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2012, 15:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Jos homma on tehty kunnolla ja dokumentit on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Jos nikottelevat niin vaihtaa konttoria, vaikka samat säännöt niillä pitäis olla kaikilla.

Toisin sanoen, jousitustyypin vaihto on laillista, on ollut jo vuosia.
Mutta vain ns. parempaan suuntaan jollei ole vertailumallia. Eli lehdet saa vaihtaa kierteisiin mutta toisin päin ei onnistu.

Mulla olisi muuten jämäkkä kolmiotuki joutilaana, riittää massat, kotoisin 25t ilmajousi Actrosin vetoakselilta.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2012, 15:51
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Laita vaan kuva, mitat ja hinta niin menee paremmin kaupaksi vaikkei mulle sopiskaan.
A-tuen puslissakin sais olla vähän joustoa niin tulis letkeempi jousitus.

Rangen A-tukea ja gen2 pajeron jakareita sais tarjota jos kantavuus riittää HJ:lle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2012, 16:09
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

A-tuen puslat ei saa olla löysät, akseli liikkuu "vapaasti" a-tuen ja akselin välissä olevan pallonivelen varassa, a-tuen etupää nivelöity runkoon sallien ainoastaa ylös-alas liikkeen.
A-tuen kanssa ei käytetä jakareita, korkeintaan perimmäinen reikäpää katkaistuna (laiton).
Jos laitat jakarit, siis kahdella pultilla akseliin/puoli, älä laita a-tukea vaan panhardi.
Tää systeemi siis lantikasta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2012, 16:46
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Laita vaan kuva, mitat ja hinta niin menee paremmin kaupaksi vaikkei mulle sopiskaan.
Jos ei sulle sovi ni mä voisin hyödyntää kyseisen osan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2012, 17:06
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Jos ei sulle sovi ni mä voisin hyödyntää kyseisen osan.
Osta vaan ohi jos tarvit, mulla homma on vielä suunnitteluvaiheessa
Kerro silti mitä olet tekemässä ja voi ne tuen kuvat tähänkin laittaa.

Laittakaas nyt mulle kuvia miten ne A-tuet ja jakarit ja nelilinkit on alumperin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 26.11.2012 17:09
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2012, 07:58
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Osta vaan ohi jos tarvit, mulla homma on vielä suunnitteluvaiheessa
Kerro silti mitä olet tekemässä ja voi ne tuen kuvat tähänkin laittaa.
Suunnitteluvaihe mullakin menossa, Dodgeen ilmajousitus taakse. Nelilinkkiä meinasin alunperin, mutta alas pitkittäiset ja ylös kolmio olisi helpompi toteuttaa. Pitkittäiset varret mulla jo on, Volvossa oleva kolmio ei käy sen pallonivelen takia, Scaniassa olisi parempi versio kumipuslien kanssa. Mersun kolmiota en ole vielä tukinu.

Mutta ei tosta rojektista enempää tässä topikissa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2012, 08:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Suunnitteluvaihe mullakin menossa, Dodgeen ilmajousitus taakse. Nelilinkkiä meinasin alunperin, mutta alas pitkittäiset ja ylös kolmio olisi helpompi toteuttaa. Pitkittäiset varret mulla jo on, Volvossa oleva kolmio ei käy sen pallonivelen takia, Scaniassa olisi parempi versio kumipuslien kanssa. Mersun kolmiota en ole vielä tukinu.

Mutta ei tosta rojektista enempää tässä topikissa.
Älä ny kun kiinnostaa Sulla on siis yksireikäiset alatukivarret ja ylös A-tuki?
Sellainen ilmeisesti munkin kannattaisi tehdä, nyt päätin kiltisti elvyttää takajousia ja tehdä traction barin.
Noita voi suunnitella rauhassa ja toteuttaa sitten kun osat on löytynyt.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.11.2012, 12:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Älä ny kun kiinnostaa Sulla on siis yksireikäiset alatukivarret ja ylös A-tuki?
Sellainen ilmeisesti munkin kannattaisi tehdä, nyt päätin kiltisti elvyttää takajousia ja tehdä traction barin.
Noita voi suunnitella rauhassa ja toteuttaa sitten kun osat on löytynyt.
Scanian reaktiotangot löytyy x4, ne ei vaan sellasenaan ole parhaat offikäyttöön. Siinä ei ole reiällistä puslaa, vaan tappi menee puslan läpi ja tuo tappi kiinnitetään kahdella pultilla akseliin/runkoon (profiilista löytyy kuva). Siihen tarvii tehdä joku patenttiratkaisu että joustaa paremmin. Tokihan se on tollasenaan helpompi asentaa kun korvakkeet voi olla melko yksikertaiset. Periaatteessa noista voisi tehdä useamman erilaisen ratkaisun; nelilinkki panhardilla, nelilinkki missä varret ovat V-muodossa (joko toinen pari tai molemmat), sekä kolmilinkki panhardilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2012, 18:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mutta vain ns. parempaan suuntaan jollei ole vertailumallia. Eli lehdet saa vaihtaa kierteisiin mutta toisin päin ei onnistu.
Mistä olet näin antanut itsellesi ymmärtää? Tietenkään muutokset eivät saa heikentää auton liikenneturvallisuuteen vaikuttavia ominaisuuksia, mutta mikä jousityyppi muka on toista "parempi"? Corvetessakin yks poikittainen lehtijousi eessä ja takana vielä nykyäänkin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.11.2012, 07:49
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mutta vain ns. parempaan suuntaan jollei ole vertailumallia. Eli lehdet saa vaihtaa kierteisiin mutta toisin päin ei onnistu.
Ettet nyt sekoita akseliston muutokseen, erillisjousitettua akselistoa ei saa vaihtaa jäykkään ilman poikkeuslupaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.11.2012, 15:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mistä olet näin antanut itsellesi ymmärtää? Tietenkään muutokset eivät saa heikentää auton liikenneturvallisuuteen vaikuttavia ominaisuuksia, mutta mikä jousityyppi muka on toista "parempi"? Corvetessakin yks poikittainen lehtijousi eessä ja takana vielä nykyäänkin.
Katsastusmiehen lausunnoista.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Ettet nyt sekoita akseliston muutokseen, erillisjousitettua akselistoa ei saa vaihtaa jäykkään ilman poikkeuslupaa.
Tosin saattoi olla tästä kyse minun ymmärryksessä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.11.2012, 21:34
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

land roverin a- tuessa riittää kyllä kantavuutta kun niitä on 3500kg malleja 2000kg taka akseli massoilla, landroverissa ei ole sitä boge iskaria niin kuin rangessa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	689.jpg‎
Views:	396
Size:	1.001,8 Kt
ID:	31865  
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.11.2012, 17:03
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

mullon beejiisä rangen yläkolmio rangen tukivarret jotka vahvistettu laillisesti ja kestää!! nii ja rangen jouset.erttäin miellyttävä paketti!muutama kuva profiilisa bj40
__________________
JOLMA
Jokilaakson Maastoautoilijat
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu hj:seen kierrejouset ja jakarit pete84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.09.2012 21:08
Ostettu välijäähy CT26 turbolle ja kierrejouset 2kpl Rojota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2008 23:33
Myydään Defe 90" Kierrejouset ja etu iskarit rm67 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 13.10.2008 07:09
hj lisä kierrejouset Tekniikka & Jutustelu 6 24.12.2005 21:40
hj lisä kierrejouset Tekniikka & Jutustelu 6 23.12.2005 18:03


Sivu luotu: 21:08 (GMT +2).