![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Täältä löytyy yksi epäilyttävästi samannäköinen kapine jokapäiväisestä ajosta. ![]() Omani vm. -87, tekniikka ainakin kerran vaihdettu, nyt TD25, kilometreistä ei mitään tietoa, rengastus vastaava? (31x10.5, kuviolta ainakin vastaava.) Mittarin toimimattomuudesta johtuen tarkasta kulutuksesta ei ole tietoa, mutta korvakuulolta ja tankilta seurailtuna taitaa soppaa maistua 11-13l / 100km. Kohtuullisen lyhyttä pätkää tuolla ajelen viikot ja eteneminen on rivakammasta päästä. Alkuperäisiin sirkkeleihin verrattuna kulutus nousi noilla renkailla varmaankin litran verran? Syöttöpumpulla on käyty ja ahdin vauhdittaa laitosta 0,3bar avustuksella. Kerran tuo humma on jättänyt välille, syynä startin solenoidin huono liitos. Sähköjen kanssa saa pelata, liitokset tahtovat olla järjestänsä huonot ja oireilevat aina väärässä paikassa. Onneksi tuota sähköä ei tämän ikäisissä ole paljon. Aloitteleppa projekti ahtimen laittamisella, niin ei tarvitse aina jäädä täysin muun liikenteen jalkoihin
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Vai rupeaa ne heti ahdinta ehdottelemaan, hiukkasen kyllä kuulostaa pelottavalta idealta tuollaseen 400tkm ajettuun pataan laittaa ahdin...
Laiskahan tuo tosiaan on ja vedättää saa jos haluaa johonkin päästä mutta kyllähän nuo jo ostaessa tiedettiin. Sähköjä aletaan pikkuhiljaa käymään läpi ja laitellaan valot sun muut mieleisiksi. Ensi kesän rojekteja sitten varmaankin vinssiä keulalle ja tuollasta pikkusta. Hain tänään puuilosta 15W ledivaloja 4 kappaletta ja viikonloppuna motonetistä tarttui matkaan kunnollinen töötti kun tällä hetkellä käytössä joku helvetin alppitorvi. Huomenissa olis töitten jälkeen tuo operaatio saranatappien vaihto, katellaan kuin niitten kanssa käy. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mitä sitä turhaan pelkään... Sieltä koneesta ylimääräset tiukkuudet ajettu pois, että ahdinta vaan piristään. Ku vakiokumeilla kyllä jotenkin pysyy liikenteen mukana, mutta isommilla sit tuppaa ne vähäset tehotkin puutuvan.
Itse omaan teen turbopadan, kun ehdin ja saan selville et mistä pumppu siihen. Ahdonalasella säädöllä oltava (Terranon käy, mutta ei tahdo olla tarjolla), niin saa paremman hyödyn vielä ahtimesta. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kympin alapuolen huiteilla nuo nelikot on syöny, takapotkut litran pari vähemmällä.. Koskien siis kinkäppejä
![]() Justiin laskin että olen rullannu vuodessa 48 tkm tällä että liekkö se sitä jokapäiväistä ajoa ![]() Paa vaan turbo niin saat latoa pykäliä vähä nopeempaa pesään ![]() http://www.youtube.com/watch?v=HCwaYVi6H9s |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hehkuille kannattaa melkein samalla kiskoa oma nappi + johdotus... Hehkujen "automaatti" näissä tahtoo hajota + huonot liitokset + muu iän ja kilometrien tuoma ratistus nakertaa helposti alkuperäistä järjestelmää... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jooh tänään vaihtelin kuskin oveen saranatapit, olihan seki homma ylempi tappi niin julmetussa juntturassa että huih. no molemmat kuitenkin tuli vaihdettua ja nyt ovi menee kiinni ilman että tarvii nostaa paikoilleen. hieman olis voinnu tulla viellä parempi jos olis vaihtanu kaikki irtoavat osat mutta en nyt tilannut ku tapit ja lukko sokat joten saa kelvata.
Sisälle autoon sovittelin Maxonin laalaa puhelimen, sähköt tälle täytyy tehdä samalla kun vähän muitakin sähköjä tekee niin ei tartte purkaa niin pirun montaa kertaa. Täytyy tuota hehkua jooh miettiä. Tähän liittyen sellainen kymysys että Onko noissa koneissa minkään sortin ryyppyä?? Meinaa kun tän laitoksen luo käymään niin se ravisdtaa ja heiluu aivan ku kävis kolmella ja tämä siis joka kerta. ajattelin johtuuko siitä että saa vähän liian vähän soppaa kylmänä koska lämpimänä ei ole mitään ongelmaa tyhjäkäynnillä. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuo ongelma voi johtua myös hehkuista tai ilmasta polttoainejärjestelmässä. Jos koet ettei auto saa tarpeeksi soossia kylmäkäynnistyksessä niin painappa hiukan kaasua, näissä kun ei oo kaasuläppää tms. niin vaikutus on sama. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Juuh lähtee vähän kivemmin käyntiin kun tuppaa vähän kaasua.
Tuossa työmatkalla mietin että mitäs kaikkea se ahdin homma mahtaa tarvita? No tietysti ahtimen, coolerin, uuden pakosarjan ja vissiin pumppu pitäs vaihtaa toisenlaiseen?? Ja millaisilla ahdoilla noin paljon ajettua myllyä uskaltaa kiusata?? Joutuuko kytkimen vaihtamaan kestävämpään jos ajatellaan että ei oteta "kisa" tehoja myllystä irti?? Mistä ja mitä osia sitten?? En nyt viellä sano että lähden toteuttamaan mutta laskeskellaan ja tuumaillaan. Sitten samaan hätään kysellään että mitenkäs arvon raatilaiset on mieltä, kun omasta milestä tuo auton keula roikkuu jotenkin kauheen alhaalla?? eli pitäisi kulkea suoremmassa?? riittääkö vääntövarsien kiristys vai mikä tuohon auttaa?? en ole katsellut kylläkään että missä jamassa jouset tai iskarit on. Viimeksi muokannut Smuli : 22.11.2012 19:00 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tuli tänään vähän taas väkerreltyä eli laittelin nuot työvallot kokonaan uusiksi. vanhojen todella huojen halogeenien tilalle 4kpl puuilon paljon eriäviä mielipiteitä saanneita 20 euron ledivaloja. Nyt näkee jopa ne kriittisimmät eli lavan reunat takaa. Kuva näistä tulee myöhemmin.
Samalla tuli sitten vahingossa konehuoneen puolella koskettua pissapojan napin johsdotuksiin sillä seurauksella että se lakkasi toimimasta. Noh tuli sekin sitten johdotettua uudestaan ja ihan kunnon johdolla ja liittimillä eikä millään 0.25mm2 kaiutin johdolla ja surri liitoksilla. Noita surriliitoksia autosta löytyy viellä vaikka muille jakaa ja niitä pikkuhiljaa karsitaan pois ja tehdään asiallisemmiksi. Kellään ei kommenttia tuohon edelliseen viestiin? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Halvimmillaan ja yksinkertaisimmillaan et tarvitse oikeastaan muuta kun öljyn meno + paluu, ahdin, muokattu pakosarja, muokattu pakoputki, ilmanputsari, ja käynti syöttöpumpulla. Noilla muutoksilla pääsee vähän paineen puolelle ja kulku paranee vakioon verrattuna. Tuo syöttöpumpun vaihtaminen vaikuttaa lähinnä kulutukseen, tuo vakio piisaa hienosti kevyeen paineistukseen. Kytkin on tosiaan se ensimmäinen joka antautuu, käsittääkseni 1,5bar alkaa olemaan ehdoton maksimi tuolle vakiolle. |
![]() |
| Luokat |
| king cab, nissan, td25 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Nissan KingCap -90 kipillä varustettu | Reddevili | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.04.2012 10:17 |
| Myyty NISSAN KINGCAP TD25 4X4-89 | retery62 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.03.2012 18:52 |
| Myydään Osina Nissan KingCab 2WD '90 TD25 | terppi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 29.10.2008 08:14 |
| M: Nissan KingCap TD25 4x4 -88 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.03.2007 15:37 | |