Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2012, 23:10
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
isompia jousia kaasuvaijeriin laitettiin ekoihin hooji 61 yli kymmenen vuotta sitten, mutta nykyään ei tartte kun osaa ajella ilman että alkais nyhtämään.
Mulle on kyllä tuo hj 61 tuttu kampe ja sillä ajaminen mutta tällä se ajaminen ei ole helppoa!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2012, 23:33
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jekku Näytä viesti
Mulle on kyllä tuo hj 61 tuttu kampe ja sillä ajaminen mutta tällä se ajaminen ei ole helppoa!
Tuota. Paljonko tuommoinen pumpun huonontaminen on tavannu maksaa??? Ja oliko sillä tarkoituskaan toimia muuten kuin kaasu pohjassa??

Se keskipakosäädinhän siellä lienee liian jyrkkä eli tuo toimisi varmaan jossain genussa ihan jees. Tuota voisi koittaa tekohengitellä jatkamalla kaasupolkimen vipusuhdetta mutta se ei poistane ite ongelmaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2012, 13:04
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuota. Paljonko tuommoinen pumpun huonontaminen on tavannu maksaa??? Ja oliko sillä tarkoituskaan toimia muuten kuin kaasu pohjassa??

Se keskipakosäädinhän siellä lienee liian jyrkkä eli tuo toimisi varmaan jossain genussa ihan jees. Tuota voisi koittaa tekohengitellä jatkamalla kaasupolkimen vipusuhdetta mutta se ei poistane ite ongelmaa.
Edellinen moottorin omistaja teetti pumpun! 600e makso kuulemma työt.
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2012, 14:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

samaa ilmiötähän ilmenee isoilla elementeillä olevissa rivipumpuissa, esim mersuissa, tuppaa nytkyttämään osakaasulla, reilusti painamalla sitten rauhoittuu
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2012, 17:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jekku Näytä viesti
Edellinen moottorin omistaja teetti pumpun! 600e makso kuulemma työt.
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä.
Jospa toyota ei tykkää mersusta pumpun peffassa tuommoisista sekasikiöistä ei varmaan kukaan osa kertoa tarkalleen, siis mistä mersusta tuo säätö systeemi on lähtöisin?

tekeekö tuo tuon hyppimisen jollakin määrätyllä kierrosluvulla? jos tekee niin vika voi olla myös keskipakosäätimessä.

Siis oliskohan nyt kyse siitä että tuo kuormituksen mukaan kaasua lisäävä ominaisuus on liian herkällä, siis "Traktori" asennossa, ja alkaa itsekseen huojumaan?

Juuri muuta asialle ei itse voi tehdä, kuin pudottaa syöttöä tai kokeilla voidella tuota säätöelintä, joka edellyttää pumpun jonkinasteista purkamista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2012, 19:38
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jospa toyota ei tykkää mersusta pumpun peffassa tuommoisista sekasikiöistä ei varmaan kukaan osa kertoa tarkalleen, siis mistä mersusta tuo säätö systeemi on lähtöisin?

tekeekö tuo tuon hyppimisen jollakin määrätyllä kierrosluvulla? jos tekee niin vika voi olla myös keskipakosäätimessä.

Siis oliskohan nyt kyse siitä että tuo kuormituksen mukaan kaasua lisäävä ominaisuus on liian herkällä, siis "Traktori" asennossa, ja alkaa itsekseen huojumaan?

Juuri muuta asialle ei itse voi tehdä, kuin pudottaa syöttöä tai kokeilla voidella tuota säätöelintä, joka edellyttää pumpun jonkinasteista purkamista.
Tarkkaan en tiedä mutta ainakin 5 pyttysen mesen pumppu on saman näkönen ja sellanen on tallin pöydällä purettuna malliks! auto nykii ainakin 1000-1500 kierroksilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2012, 18:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jekku Näytä viesti
Edellinen moottorin omistaja teetti pumpun! 600e makso kuulemma työt.
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä.
Siis mersusta vai boschin pumpusta mikä on peräisin jostain paikallismoottorista???

Tommosta swappia kun kävin jahkailemassa ja vähän muutakin yhellä pajalla niin siellä vanha ukko haasteli että johonkin mersuun oli pitäny kiireellä saada pumppu toimimaan ja ainoat osat mitä säätimeen löytyi oli jostain generaattorista. Ja oireet oli juurikin tuon kaltaiset.

Niin ja miksi tuo on tehty??? Kun se on mekaaninen muutenkin?? Eli liekkö ollu tarkoitus saada aikaan ultimate offimoottori mikä menee kivien yli kaasua painamatta.

Ja kun siitä puuttuu ne härpäkkeet eli ahdonalaisen syötön säätö yms.ne osat millä se on saatu pelaamaan jokseenkin inhimillisesti niin tarviiko oikeastaa ihmetellä asiaa.

Eti jostain vakio pumppu, huollata se ,ja vaihata se paikalleen niin alkaa pelata tai sitten tuohon ne vakio osat.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.11.2012, 19:40
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

kaveri on risteyttänyt denson pumppuihin mersun säätimiä paremman säädettävyyden takia, ja niin ne on varmaan pumppupajallakin juuri tuon takia säätimen vaihtaneet. kyllä tuollaiselle ominaisuudelle on varmasti helppo tehdä jotakin jos tietää että mitä tekee....eli ei tuollainen ole normaalia jos sillä ei voi ajaa kuin on/off kaasunkäytöllä. edittinä sen verran että tällaista sekasikiöpumppua käytettiin nimenomaan 12H-T koneessa hyvällä menestyksellä kunnes tilalle tuli jotakin toisenlaista. en oikein jaksa uskoa että kaasuvivuston iskunvaimennus tai vipusuhteen muutokset vaikuttaa tässä(kään) tapauksessa mitään, se on pumpun sisäistä sielunelämää joka lähtee omille teilleen sopivassa tilanteessa. pedalin painallus muuttaa tilannetta kun pumpulta aletaan pyytää kaikki mitä on antaa.

itsellä oli ahdetussa 2H:ssa nykimistä tasakaasulla sopivalla kuormalla/sopivan pienillä kierroksilla/sopivalla vaihteella ajettaessa. tilasin pikaisen audienssin "poppamiehelle" ja alle puoleen tuntiin hän teki taikojaan ja vaiva poistui ja muutenkin ominaisuudet parani huomattavasti.

Viimeksi muokannut lepoantti : 21.11.2012 19:54
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.11.2012, 20:32
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
kaveri on risteyttänyt denson pumppuihin mersun säätimiä paremman säädettävyyden takia, ja niin ne on varmaan pumppupajallakin juuri tuon takia säätimen vaihtaneet. kyllä tuollaiselle ominaisuudelle on varmasti helppo tehdä jotakin jos tietää että mitä tekee....eli ei tuollainen ole normaalia jos sillä ei voi ajaa kuin on/off kaasunkäytöllä. edittinä sen verran että tällaista sekasikiöpumppua käytettiin nimenomaan 12H-T koneessa hyvällä menestyksellä kunnes tilalle tuli jotakin toisenlaista. en oikein jaksa uskoa että kaasuvivuston iskunvaimennus tai vipusuhteen muutokset vaikuttaa tässä(kään) tapauksessa mitään, se on pumpun sisäistä sielunelämää joka lähtee omille teilleen sopivassa tilanteessa. pedalin painallus muuttaa tilannetta kun pumpulta aletaan pyytää kaikki mitä on antaa.

itsellä oli ahdetussa 2H:ssa nykimistä tasakaasulla sopivalla kuormalla/sopivan pienillä kierroksilla/sopivalla vaihteella ajettaessa. tilasin pikaisen audienssin "poppamiehelle" ja alle puoleen tuntiin hän teki taikojaan ja vaiva poistui ja muutenkin ominaisuudet parani huomattavasti.
Kukahan osaisi tässä Jyväskylän nurkilla säätää pumppua?
Onko muuten kukaan jumittanut tuota ennakonsäädintä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.11.2012, 21:05
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Mersun pumputtimessahan taitaa olla ruuvi myös tuolle kuormansiedollekkin ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12ht ahto ja syöttö?? neuvoja kaivataan pezq^ Tekniikka & Jutustelu 14 14.07.2012 19:46
Ostetaan 12ht öljynsuodattimen jalka ja lauhdutin kotelo Jekku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2011 16:41
Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu pumppu79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.06.2008 11:46
paloauton pumppu ja säiliö NBRT O/M/V Muut 6 12.10.2007 05:11
TH(?)00 laatikko 12HT:n ja H41/H42:n väliin? Erno Tekniikka & Jutustelu 1 02.03.2005 20:28


Sivu luotu: 13:14 (GMT +2).