Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2012, 21:59
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

No sehän on jossain määrin jo vakion HJ-61 ominaisuus, eikä varmasti helpota kun voimaa lisätään...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2012, 22:07
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
No sehän on jossain määrin jo vakion HJ-61 ominaisuus, eikä varmasti helpota kun voimaa lisätään...
Niin niissä tuntuu olevan...
Tää hyppää metrin kerralla kun yrittää ajaa tasamaalla ja sillain että ei tartte vedättää. heti kun kaasua painaa reilusti niin rauhoittuu nykiminen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2012, 22:50
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

isompia jousia kaasuvaijeriin laitettiin ekoihin hooji 61 yli kymmenen vuotta sitten, mutta nykyään ei tartte kun osaa ajella ilman että alkais nyhtämään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2012, 23:10
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
isompia jousia kaasuvaijeriin laitettiin ekoihin hooji 61 yli kymmenen vuotta sitten, mutta nykyään ei tartte kun osaa ajella ilman että alkais nyhtämään.
Mulle on kyllä tuo hj 61 tuttu kampe ja sillä ajaminen mutta tällä se ajaminen ei ole helppoa!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2012, 23:33
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jekku Näytä viesti
Mulle on kyllä tuo hj 61 tuttu kampe ja sillä ajaminen mutta tällä se ajaminen ei ole helppoa!
Tuota. Paljonko tuommoinen pumpun huonontaminen on tavannu maksaa??? Ja oliko sillä tarkoituskaan toimia muuten kuin kaasu pohjassa??

Se keskipakosäädinhän siellä lienee liian jyrkkä eli tuo toimisi varmaan jossain genussa ihan jees. Tuota voisi koittaa tekohengitellä jatkamalla kaasupolkimen vipusuhdetta mutta se ei poistane ite ongelmaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2012, 13:04
Jekku Jekku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuota. Paljonko tuommoinen pumpun huonontaminen on tavannu maksaa??? Ja oliko sillä tarkoituskaan toimia muuten kuin kaasu pohjassa??

Se keskipakosäädinhän siellä lienee liian jyrkkä eli tuo toimisi varmaan jossain genussa ihan jees. Tuota voisi koittaa tekohengitellä jatkamalla kaasupolkimen vipusuhdetta mutta se ei poistane ite ongelmaa.
Edellinen moottorin omistaja teetti pumpun! 600e makso kuulemma työt.
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2012, 14:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

samaa ilmiötähän ilmenee isoilla elementeillä olevissa rivipumpuissa, esim mersuissa, tuppaa nytkyttämään osakaasulla, reilusti painamalla sitten rauhoittuu
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.11.2012, 17:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jekku Näytä viesti
Edellinen moottorin omistaja teetti pumpun! 600e makso kuulemma työt.
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä.
Jospa toyota ei tykkää mersusta pumpun peffassa tuommoisista sekasikiöistä ei varmaan kukaan osa kertoa tarkalleen, siis mistä mersusta tuo säätö systeemi on lähtöisin?

tekeekö tuo tuon hyppimisen jollakin määrätyllä kierrosluvulla? jos tekee niin vika voi olla myös keskipakosäätimessä.

Siis oliskohan nyt kyse siitä että tuo kuormituksen mukaan kaasua lisäävä ominaisuus on liian herkällä, siis "Traktori" asennossa, ja alkaa itsekseen huojumaan?

Juuri muuta asialle ei itse voi tehdä, kuin pudottaa syöttöä tai kokeilla voidella tuota säätöelintä, joka edellyttää pumpun jonkinasteista purkamista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.11.2012, 18:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jekku Näytä viesti
Edellinen moottorin omistaja teetti pumpun! 600e makso kuulemma työt.
Siinä on hj 61 perus pumppu ja pumpun perä mersusta. kaikki on periaatteessa mekaanista. ei mitään alipainekelloja ja muita härpäkkeitä.
Siis mersusta vai boschin pumpusta mikä on peräisin jostain paikallismoottorista???

Tommosta swappia kun kävin jahkailemassa ja vähän muutakin yhellä pajalla niin siellä vanha ukko haasteli että johonkin mersuun oli pitäny kiireellä saada pumppu toimimaan ja ainoat osat mitä säätimeen löytyi oli jostain generaattorista. Ja oireet oli juurikin tuon kaltaiset.

Niin ja miksi tuo on tehty??? Kun se on mekaaninen muutenkin?? Eli liekkö ollu tarkoitus saada aikaan ultimate offimoottori mikä menee kivien yli kaasua painamatta.

Ja kun siitä puuttuu ne härpäkkeet eli ahdonalaisen syötön säätö yms.ne osat millä se on saatu pelaamaan jokseenkin inhimillisesti niin tarviiko oikeastaa ihmetellä asiaa.

Eti jostain vakio pumppu, huollata se ,ja vaihata se paikalleen niin alkaa pelata tai sitten tuohon ne vakio osat.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12ht ahto ja syöttö?? neuvoja kaivataan pezq^ Tekniikka & Jutustelu 14 14.07.2012 19:46
Ostetaan 12ht öljynsuodattimen jalka ja lauhdutin kotelo Jekku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2011 16:41
Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu pumppu79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.06.2008 11:46
paloauton pumppu ja säiliö NBRT O/M/V Muut 6 12.10.2007 05:11
TH(?)00 laatikko 12HT:n ja H41/H42:n väliin? Erno Tekniikka & Jutustelu 1 02.03.2005 20:28


Sivu luotu: 09:50 (GMT +2).