Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Vähän ulos topiikista, mutta moilla malmikasoilla ei sitten kannata yrittää yhtää massikka 165 uudempaa ajoneuvoa käyntiin!
Noilla on säretty eräskin matolaatikko uudemmista autoista, varsinkin apuvirtaa annettaessa! -> olikohan ML mersu, mistä oli polttanut airbäkin ja moottorin ohjaus ecun taannoin, oli ollut monen tonnin käynnistysyritys!
Ja lataa kyllä nopeasti tyhjän akun, mutta jos unohtuu, niin kuivattaa/hajottaa akun äkkiä!
No jos sulla on tuommoinen, ja haluat saada hyvän ja halvan, niin enää tarvii hommata se hyvä
Itselläni 2 kpl 7 A ctekkiä (ainut huono puoli on se, että ovat ruottalaisia)
Ja hyvin on pärjännyt.
Jos tarvii äkkipikaa sähköä tyhjään akkuun, niin MIG:llä sitä saa... tuolla minun kempillä oikein luvan kanssa 70A 14,5 volttiin
|
En ole saanut ainuttakaan akkua rikki decan laturilla. Olen antanut apuvirtaa autoihin heikommilla tehoilla ja mieluusti niin et akku on mahdollisimman tyhjä purkaamalla akun vielä jonkinaikaa valoilla. Monesti jos akussa vielä henkeä ja siihen lyödään kylkeen täydet tehot laturista niin virtaa tulee silloin liikaa sähköjärjestelmään ja uudemmissa saattaa kärvähtää sähkövehkeet.
Tuossa mun decassa on pika ja hidaslataus ja varustettu lämpö -ja oikosulkusuojalla,mutta jokaisella on oma maku ja itse olen ollut tuohon tyytyväinen.