![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua? Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen?? En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja ihan pyhällä hengellähän ne siellä on ilman kiinnikkeitä. Saattaa kuulemma takajouset lähteä kälppimään sopivassa ulosjoustossa jos huonosti käy, joten pitäis itellekki varmaan laittaa jotain kiinnitystä niiden alapäihin kun jaksaa...
__________________
-Pauli- |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Käsittääkseni jos tarpeeks tunkkaa tuosta aukosta niin jousen pitäis "tippua" sieltä itekseen pois tietty kun iskarin ottaa pois ja laittaa akseliputken alle jotain koroketta esim. normi tunkki? Joo ehdottomasti pitäs ny tehä sit myöskin toi kiinike jousiin ettei pompi miten sattuu... esim. joku kapea laatta ylä ja alapäähän ja siitä läpi pultti? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Englannissa offroad armoury kauppaa takajousien kiinnikkeiksi sellaisia lätkiä, jotka tulevat yhdellä pultilla keskeltä kiinni, mutta ne on tarkoitettu pelkästään alapäihin, joten uskoisin että jousi ei yläpäästä pääse niinkään muljahtamaan irti, että pelkät alapäät ovat se mahdollinen ongelma. Tässä vielä linkki nuihin palikoihin. http://www.offroad-armory.com/store/...product_id=193
__________________
-Pauli- |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut kait se toimii myös niinkin ku laittaa tunkin akseliputken alle (siis mahdollisimman laitaan) ja sitten sen miniatyyri tunkin tukivarren päälle ja tekee tilaa. Eli periaatteessa runko nousis. Tää on tätä "luultavasti", "pitäs" ja "ehkä" hommaa. Lopputuloksena kuitenkin koko keksintö romahtaa johonkin suuntaan ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mun mielestä tuntuu paljonkin turvallisemmalta painaa akselia tunkilla alaspäin, kuin koko koria ylöspäin! Meinaan se tunkki ei kovin hyvin siinä välissä pysy, kun tukivarsi menee koko ajan enemmän vinoon kun tunkkaa. Mielummin akseli ponnahtaa vähän ylöspäin kun tunkki lipsahtaa, kuin että koko auton röhjö putoaa niskaan!
__________________
-Pauli- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 16 (0 jäsentä and 16 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |