Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2012, 22:14
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onko tuo pumppu kuin nirso asennolle? Kyseessä tämän näköinen pumppu vaakatasossa:
Eberin vastaavassa ohjeessa vesipumpun lähtö pitää olla 5 asteen kulmassa ylöspäin ja tuon pumpun rungon vaakatasossa kun otto on sivulle päin ja lähtö yläpuolella. Ei kaiketi kovin tarkka kun itselläni on jotenkin sinne päin ja hyvin pelaa. Itseasiassa olen kyseisellä vehkeellä (d5w) hoitanut yleensä jäähdytysjärjestelmän ilmaamisen kun vesipumppu lähtee ekana käyntiin. Polttoainepuolta kannattais tsekata kyllä, mulla on niin että ennen suodatinta tulopuolelta konehuoneesta haaroitettu otto ja pumppu itse on runkopalkissa lähtöä n. 40 cm alapuolella. Hyvin pelaa näin.
Ota polttoainelähtö irti ja laita löpöpurkkiin ja koita miten toimii.


Viimeksi muokannut vartiainen : 13.10.2012 22:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2012, 22:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Eberin vastaavassa ohjeessa vesipumpun lähtö pitää olla 5 asteen kulmassa ylöspäin ja tuon pumpun rungon vaakatasossa kun otto on sivulle päin ja lähtö yläpuolella.

Ota polttoainelähtö irti ja laita löpöpurkkiin ja koita miten toimii.
Pumpun otto on tuo pohjassa oleva pumpun suuntainen ja lähtö sivulle. Nyt on niinpäin että otto on about sentin ylempänä kuin lähtö. Mistäpä tuo pumppu tietäis miten päin se on sen jälkeen kun saa vedet sisäänsä...

Vois kokeilla, mutta en löpöllä, siitä se vasta sotku syntyis. Tää kun on benzin-versio.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2012, 22:38
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Ohjeen mukaan saattaa tehdä ilmalukkoa sinne jos kulma väärin-->overheat. Eli tos kuvas siis sivulle osottava on imupuoli ja toi mikä alaspäin sojottaa, on se lähtö, kun on keskipakopumppu kyseessä. Vissiin näin olet laittanutkin jos oikein ymmärsin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2012, 13:13
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Tämäkin asennetaan varmaan lämppärin kennon putken väliin? Onko lämppärinkennon hana täysin auki?
Onko mekaaninen vai alipainetoiminen (sulkeeko kierron kun ei alipainetta saatavissa) ja sitten kuumuu?

Bensan saannissa.. miten täysi on tankki, joissakin autoissa paluuputki ei mene pohjalle saakka... tuo pumppu jos samanlainen kun diesel... pitäis toimia takaiskuna itekseen....

Dieselissä tuo on yllättävän hyvä ilmautumaan. ainakin vanhemmat mallit mitä oon laitellu.

Edit. eihän tuo polttoaine pumppu ole moottorille tulevassa linjassa? (ei varmasti jaksa imeä auton pumpun läpi. ja kun paineet....)

Viimeksi muokannut HANE : 14.10.2012 13:18
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2012, 13:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Tämäkin asennetaan varmaan lämppärin kennon putken väliin? Onko lämppärinkennon hana täysin auki?
Onko mekaaninen vai alipainetoiminen (sulkeeko kierron kun ei alipainetta saatavissa) ja sitten kuumuu?

Bensan saannissa.. miten täysi on tankki, joissakin autoissa paluuputki ei mene pohjalle saakka... tuo pumppu jos samanlainen kun diesel... pitäis toimia takaiskuna itekseen....

Dieselissä tuo on yllättävän hyvä ilmautumaan. ainakin vanhemmat mallit mitä oon laitellu.
Unohdetaan vesikierto, se on ookoo. Letkut ja ite laite on samanlämpönen sammuessaan, eli ei sammu ylikuumenemisen vuoksi. Kyllä se tää bensansaanti on ite ongelma.

En tiedä sitten onko nää jenkkimallit erilaisia kuin euroversiot, tällasenkin tarinan bongasin FJ-palstalta tosin toiseen asiaan liittyen: "Vehicles in the US went to a "returnless" fuel system for gasoline engines, to cut down on evaporative emissions". Mutta kyllä tässä paluulinja on, ja äkkiseltään samankaltainen kuin LC120:ssä. Bensapumppu on tosin eri osanumerolla, joten toimintatavassa saattaa olla jotain eroa.

Kertoisko tää kuva jollekkin "alan miehelle" onko normaalin tapainen pumppu/imu/paluu:


Ja ihan jos vielä perusasioita kerrataan niin onko tarkoitus että bensa tulee tankista päin takaperin vai sitten moottorista päin ryystettynä pyörimättömän bensapumpun läpi ja bensasuuttimien tukkien kautta takaisin?

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:01 Perustelu: kuva oli kadonnut
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2012, 16:36
Nosferatu Nosferatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tampere
Viestit: 31
Perusasetus

Tutkin itsekkin tuota FJ:iin PA-systeemiä ja sellainen hämärä muistikuva että paluuletkun päässä olisi vastaventtiili. En kyllä saanut varmistettua äkkiä... Toimiiko systeemi paremmin jos laitat bensaa lasiin ja syötät siitä suoraan webaston bensapumpulle?

Viimeksi muokannut Nosferatu : 14.10.2012 16:38
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2012, 19:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nosferatu Näytä viesti
Toimiiko systeemi paremmin jos laitat bensaa lasiin ja syötät siitä suoraan webaston bensapumpulle?
En oo kokeillu, mutta varmastikin toimii. Homma toimii niin kauan kunnes paluupuolen linja tyhjenee. Suhahtaa oikein kun ottaa letkuliitoksen irti, eli sieltä ei vaan saa imettyä sitten. Alkaa siis tulemaan pelkkää ilmaa, bensaa vaan "kuplina" seassa kun imupuolen pa-putkea katsoo, siis Webaston putkea ennen pumppua.

Pitänee tehdä tankkiin oma otto.

Mut mites tän kanssa siis on?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja ihan jos vielä perusasioita kerrataan niin onko tarkoitus että bensa tulee tankista päin takaperin vai sitten moottorista päin ryystettynä pyörimättömän bensapumpun läpi ja bensasuuttimien tukkien kautta takaisin?

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:04
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 5 kw webasto jame80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.07.2010 21:23
Ostetaan Webasto tms. rhm O/M/V Muut 3 18.11.2008 21:43
Webasto nana Tekniikka & Jutustelu 9 13.10.2008 17:05
Abt 10000 12V vinssi edelleen mykkänä"TOIMII TAAS" korbimotors Tekniikka & Jutustelu 11 31.05.2007 10:37
webasto Tekniikka & Jutustelu 9 05.01.2005 14:04


Sivu luotu: 08:50 (GMT +2).