![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä suodatin?
Lainaus:
pumpullaan jokaisella iskulla määrätyn määrän polttoainetta tuolle palopesässä olevalle "huovalle" ja sinne päätyy paljon isommat epäpuhtaudet kuin moottoriin. Jos tuo termotop on totaalisen hiljaa, niin silloin tosijaan sulake/sulakkeet pois, ja mieluummin suuruusluokkaa pitempään kuin hetkinen. Jos joku muistaa ulkoa missä järjestyksessä ja -ajassa nuo sulakesulkeiset menee niin kertokoon! muistaakseni ainakin 90 tyypin vebastossa oli jotain oikopolkuja kiireiselle noiden sulakkeiden suhteen (täysin hilseestä; kaikki sulokkeet pois ja viimmeisenä ohjaksen sulake takasi????) Ja jos vesi ei kierrä niin silloin lähtee kyllä käyntiin, mutta sammuu noin minuutissa start- komennosta, mutta käy koko palotapahtuman läpi. p.s tarkista webaston tyyppikilvestä tyyppi ja teho. tuo e vois olla 4 kw ja c joko 5 tai 5,2 kw Ja jos ei kuulu mitään, niin kuin anonyymi kertoi, niin käynnistys alkaa seuraavasti; paloilma puhallin käy hetken, hetki hiljaista ja sitten hiljalleen kiihtyvää nakutusta ja tohinaa ja pakokaasua putkesta hiljalleen kiihtyvän paloilmapuhaltimen kiihdyttäessä nopeuttaan
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 12.12.2010 01:04 Perustelu: Käynnistys rituaali |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli samanlaiset oireet ja syynä oli ylilämpenemissuoja lauennut. Koneen toisessa päässä oli kumitutti jonka alla nappi joka oli pompannut ylös. Nappi pohjaan ja taas rokkas.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onnistuinkohan rikkomaan koko kamppeen vai mitä kävi?
Tilanne seuraavanlainen: asensin uuden Evo 5 Webaston FJ:hin, aluks kaikki okei, lähtee päälle ja lämpenee tovin, mutta sisätilanpuhallin ei lähde päälle. No auto käymään ja sit uusi yritys, nyt kaikki toimii ok, vielä muutaman minuutin auton sammuttamisen jälkeenkin, kunnes laite päättää sammuttaa itse itsensä, sisätilanpuhallinkin pyörii ok. Lämmöt ei vielä tässä vaiheessa täydet, eli kesken jäi. No, epäilemään että pyöriiköhän pumppu oikein päin kun kerran kone käydessä homma pelaa. Laitoin taas päälle ja nykäsin vesipumpun liittimen irti mitatakseni onko kätisyys oikein (onko musta johto plussa ja ruskee miinus?), ei se liitin kyllä toisinpäin siihen pumppuun käykkään. Koko laitos pimeni ja ei lähde päälle kellosta. Ei inahdakkaan. Sulakkeet ehjät ja kello pelaa. WTF? ![]() ![]() Ja mikä on johtosarjassa semmonen ohut keltanen johtolenkki liittimessä? Kytkee siis liittimen navat toisiinsa. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.10.2012 19:51 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi evo mallit tuntuu olevan aika herkkiä menemään "lukkoon" ilmeisesti ylikuumentumisen takia, jos vesi ei kierrä. Itellä meinaan käynyt parikertaa niin kun liian äkkiä yrittää päälle asennuksen jälkeen. Ainakaan muutaman minuutin sulakkeidan poistolla ei "aukee" pidemmästä ajasta en tiedä. Olen aina avannut testerillä. Muistaakseni kellon näytöstä sammuu ensin liekin kuva ja sitten aika eikä aika lähde laskemaan? Keltainen johtolenkki/liitin on testi johto. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, ei näytä auttavan sulakkeiden pois käyttäminenkään. Antaa nyt olla vielä yön yli, mutta tuskinpa tuo jeesaa. Ei kai ny tollanen liittimen irrottaminen voi polttaa aivoja laitteesta? Toivotaan et on joku tilttitila minkä saa testerillä nollattua. Kelloon tulee liekin kuva ja lämmitysaika näkyviin, mut hetken päästä pimenee kokonaan. Ei hurise, naksu eikä muutakaan. Mut mikä tässä pohjimmiltaan mättää, eikö vesi kierrä oikein vai eikö jaksa imeä bensaa jostain syystä? Edit: Löysin volkkaripalstalta ohjeet resetointiin: "Mikäli webasto ei näytä elonmerkkejä, on se luultavasti lukkiutunut. Lukituksen poisto tapahtuu seuraavasti: Laitteen sulake (ei siis kellon) irti n. 5 sekunniksi. Laite kytketään päälle. Irroitetaan sulake uudestaan n. 5 sekunniksi." ja sain taas pelaamaan kuten aluks, mutta ihan kun ei vesi kiertäs kunnolla. Onko tuo pumppu kuin nirso asennolle? Kyseessä tämän näköinen pumppu vaakatasossa: Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.10.2012 21:25 Perustelu: taas pelaa kuten aluks |
#7
|
||||
|
||||
![]()
tuli vaan mieleen että eihän se oo joku termarijuttu? kun nyt ei kuitenkaan oo pakkaskelit, niin jos se saavutettuaan halutun moottorin lämpötilan, sammuu. muistelisin ainaki mun ex-passatissa jossa oli alkuperäinen eberi, että se ei lähteny lämmittämään jo lämmintä moottoria.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ota polttoainelähtö irti ja laita löpöpurkkiin ja koita miten toimii. Viimeksi muokannut vartiainen : 13.10.2012 22:16 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 5 kw webasto | jame80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.07.2010 21:23 |
Ostetaan Webasto tms. | rhm | O/M/V Muut | 3 | 18.11.2008 21:43 |
Webasto | nana | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.10.2008 17:05 |
Abt 10000 12V vinssi edelleen mykkänä"TOIMII TAAS" | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.05.2007 10:37 |
webasto | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 05.01.2005 14:04 |