![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Joo, ei näytä auttavan sulakkeiden pois käyttäminenkään. Antaa nyt olla vielä yön yli, mutta tuskinpa tuo jeesaa. Ei kai ny tollanen liittimen irrottaminen voi polttaa aivoja laitteesta? Toivotaan et on joku tilttitila minkä saa testerillä nollattua. Kelloon tulee liekin kuva ja lämmitysaika näkyviin, mut hetken päästä pimenee kokonaan. Ei hurise, naksu eikä muutakaan. Mut mikä tässä pohjimmiltaan mättää, eikö vesi kierrä oikein vai eikö jaksa imeä bensaa jostain syystä? Edit: Löysin volkkaripalstalta ohjeet resetointiin: "Mikäli webasto ei näytä elonmerkkejä, on se luultavasti lukkiutunut. Lukituksen poisto tapahtuu seuraavasti: Laitteen sulake (ei siis kellon) irti n. 5 sekunniksi. Laite kytketään päälle. Irroitetaan sulake uudestaan n. 5 sekunniksi." ja sain taas pelaamaan kuten aluks, mutta ihan kun ei vesi kiertäs kunnolla. Onko tuo pumppu kuin nirso asennolle? Kyseessä tämän näköinen pumppu vaakatasossa:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.10.2012 21:25 Perustelu: taas pelaa kuten aluks |
#2
|
||||
|
||||
![]()
tuli vaan mieleen että eihän se oo joku termarijuttu? kun nyt ei kuitenkaan oo pakkaskelit, niin jos se saavutettuaan halutun moottorin lämpötilan, sammuu. muistelisin ainaki mun ex-passatissa jossa oli alkuperäinen eberi, että se ei lähteny lämmittämään jo lämmintä moottoria.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voisko olla joku ongelma että paluupuoli vetää väärin päin tai jotain, eli siis tankista päin? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
eikö se vedä tankista päin helpommin kuin koneen suunnasta ? takaisku väliin ? kokeeks tankinsuunta lukkopihdeillä tms. luttuun ? emmää kyl tiiä, kuhan länkytän...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vois kokeilla jotain takaiskua, vähän naftisti tilaa vaan tuossa. Ja letku on muoviletkua joten ei paljo viitti puristella pihdeillä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja toi vesipumppuhan on siis tälläsessa asennossa, taitaapa tosin olla ylin osa koko järjestelmässä eli voihan tuolla kupla varmaan pyöriä sisällä: ![]() Pitänee käydä ajamassa jossain rinteessä keula kohti taivasta ja pyöritellä siinä pumppua. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
vieläkään en asiasta mitään tiedä, mutta jos pa putki käy 20 cm ylempänä kääntymässä, luulisin vian olevan just siinä... ei varmaan tykkää / kykene poistamaan ilmoja sen takia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 19:59 Perustelu: kuva ei näkyny enään |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ota polttoainelähtö irti ja laita löpöpurkkiin ja koita miten toimii. Viimeksi muokannut vartiainen : 13.10.2012 22:16 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vois kokeilla, mutta en löpöllä, siitä se vasta sotku syntyis. Tää kun on benzin-versio. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ohjeen mukaan saattaa tehdä ilmalukkoa sinne jos kulma väärin-->overheat. Eli tos kuvas siis sivulle osottava on imupuoli ja toi mikä alaspäin sojottaa, on se lähtö, kun on keskipakopumppu kyseessä. Vissiin näin olet laittanutkin jos oikein ymmärsin?
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tämäkin asennetaan varmaan lämppärin kennon putken väliin? Onko lämppärinkennon hana täysin auki?
Onko mekaaninen vai alipainetoiminen (sulkeeko kierron kun ei alipainetta saatavissa) ja sitten kuumuu? Bensan saannissa.. miten täysi on tankki, joissakin autoissa paluuputki ei mene pohjalle saakka... tuo pumppu jos samanlainen kun diesel... pitäis toimia takaiskuna itekseen.... Dieselissä tuo on yllättävän hyvä ilmautumaan. ainakin vanhemmat mallit mitä oon laitellu. Edit. eihän tuo polttoaine pumppu ole moottorille tulevassa linjassa? (ei varmasti jaksa imeä auton pumpun läpi. ja kun paineet....) Viimeksi muokannut HANE : 14.10.2012 13:18 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En tiedä sitten onko nää jenkkimallit erilaisia kuin euroversiot, tällasenkin tarinan bongasin FJ-palstalta tosin toiseen asiaan liittyen: "Vehicles in the US went to a "returnless" fuel system for gasoline engines, to cut down on evaporative emissions". Mutta kyllä tässä paluulinja on, ja äkkiseltään samankaltainen kuin LC120:ssä. Bensapumppu on tosin eri osanumerolla, joten toimintatavassa saattaa olla jotain eroa. Kertoisko tää kuva jollekkin "alan miehelle" onko normaalin tapainen pumppu/imu/paluu: ![]() Ja ihan jos vielä perusasioita kerrataan niin onko tarkoitus että bensa tulee tankista päin takaperin vai sitten moottorista päin ryystettynä pyörimättömän bensapumpun läpi ja bensasuuttimien tukkien kautta takaisin? Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:01 Perustelu: kuva oli kadonnut |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tutkin itsekkin tuota FJ:iin PA-systeemiä ja sellainen hämärä muistikuva että paluuletkun päässä olisi vastaventtiili. En kyllä saanut varmistettua äkkiä... Toimiiko systeemi paremmin jos laitat bensaa lasiin ja syötät siitä suoraan webaston bensapumpulle?
Viimeksi muokannut Nosferatu : 14.10.2012 16:38 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 5 kw webasto | jame80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.07.2010 21:23 |
Ostetaan Webasto tms. | rhm | O/M/V Muut | 3 | 18.11.2008 21:43 |
Webasto | nana | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.10.2008 17:05 |
Abt 10000 12V vinssi edelleen mykkänä"TOIMII TAAS" | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.05.2007 10:37 |
webasto | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 05.01.2005 14:04 |