![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärrän täysin myös Timo_L:än pointin ja niistä olen ihan samaa mieltä.....mutta koitin tuossa heitossani kuvailla ihan yleisellä tasolla näitä ongelmia, lakia ja miten noita yhdessä tulkitaan ja kuka todennäköisesti lopulta voittaa. Eli kommenttini ei suoranaisesti liittynyt mitenkään tämän topicin autoon...eikä suurimmaksiosaksi koko tämän palstan kalustoa, mutta maailmalla vaan liikkuu meleko paljon kalustoa jossa osia semmosten käsistä, joilla olisi vain ollut parempia keskittyä pitsin nypläämiseen.
Ja sattuipa täällä pohojammaalla vuosia takaperin onnettomuus jossa kuoli kaksi, ja tuttavani halvaantui ulosajossa. Ja tutkinnassa autosta löytyi itsevalmistettuja osia, mitkä eivät vaikuttaneet suoranaisesti onnettomuuden tapahtumaan, mutta näyttelivät merkittävää roolia maksajaa/syyllistä haettaessa ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tästähän melkonen jeesutelu synty, taitaa porukka olla ottanu oikeen kierroksia tuolta suunnistuksen sääntöosastolta
![]() Ensviikolla saa leimasetä sanoa mielipiteensä asiasta. Jos se sattuu ne hyväksyy, niin millanen lause sen pitäs otteeseen kirjottaa et olis todisteita tulevillekin vuosille? Pitäskö siinä olla muutosprossat ohjausosista vai kuinka?
__________________
-MMC- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mulla tuli edellisessä XJ:ssä otteeseen merkintä muistaakseni jotenkin niin, että ohjausvarsisto vaihdettu ja perässä valmistajan nimi. Jos on omavalmiste niin sen pitäisi ohjausvarsiin tosiaan käydä kunhan ei ole hitsattu mitään. Mutta sitten taas tehtaan tekemä hitsattu on näyttänyt kelpaavan ![]() Tähän nykyiseen käyttöautoon (ZJ Grand Cherokee) kun vaihdoin high- pinion etuakselin XJ:stä, siihen WJ- mallisen Grand Cherokeen kääntöpäät ja isot tuplamäntäiset jarrut, ja ohjausvarret on omavalmisteet (sorvattu/ kierteytetty ainesputkesta) käännettnä vielä "high steer"- tyyliseksi. Kysyin konttorilla leimauksen yhteydessä niin ei niistä mitään edes kirjoitettu otteeseen. Samoin ei ole vaihdetuista ala- tai ylätukivarsista otteessa mitään, ovat siis tehdastekoiset säädettävät. Että ota näistä nyt sitten selvää.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noista ohjausvarsista tuli mieleen että jos on tehdastekoset niin niissähän tulee mukana valmistajan todistus kestävyydestä joten ne ottavat silloin vastuun.
Mutta lakihan sanoo että ohjaus laitteita ei saa hitsata, eli ite kyllä teetettiin susukiin aines putkesta varret suoraan putkeen jengattuna. Elikkäs riippuu taas siitä katsurista puuttuuko asiaan eli mahdollisuus vaatia todistuksia varsista jos epäilee, itekkin kyllä vaatisin jonkinlaiset paperit jos on hitsailtuja... ![]()
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei noitten ohjauvarsien teko kierteyttänällä suoraan putkeen oo mikään ongelma, kun nyt on varsien mitat tiedossa ja toimivuuttakin testattu. Tuon simpukalta tulevan varren pituutta, muotoa ja kiinnityspistettä raidetankoon tuli aika moneen kertaan testailtua, ennenkuin löyty oikee geometria...
Periaatteessa jos saan vikalistan konttorilta, niin sillä kerkiää ajaan nää molemmat lokakuun suunnistuskisat ![]() Tankki tarttis eristää ohjaamotiloista. aattelin tehä vesivanerista kiinteen hattuhyllyn ja siitä vinon levyn selkänojan takana auton lattiaan asti. Vanerin sisäpintaan ruuvaan ohuen alumiinilevyn, niin silloinhan se on tulenkestävä seinä... Sit viä teen jykevän "koiraverkon" ettei romut takaa tuu matkustajien niskaan missään tilanteessa. Ja tankkauspiste ulkopuolelle...
__________________
-MMC- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Meinasitko tosiaan saada 6,5" korotukset muka kilpiin?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joko olet käynyt kysymässä leimasedän kantaa alustamuutoksiin?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ja ainaha voi valehella et hain poikkeusluvat :-)
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
En oo viä kayny, mut Calmari puhuu asiaa
![]()
__________________
-MMC- |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |